20ne koneen turbottamisesta

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Lussu omega
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 179
Liittynyt: 28 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lussu omega »

Ebay:ssä hakusanaksi c20let ja löytyy pulju nimeltä autotaile.cc, joka myy c20let(mahle) mäntiä... Paketti tuli ainakin omalla kohdalla vauhdikkaasti Suomeen ja kustansi yhteensä 450E!!! Sarja sisälsi uudet standardikokoset männät tappeineen ja renkaineen.
jarno73
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 09:32

Viesti Kirjoittaja jarno73 »

Lussu omega kirjoitti:Ebay:ssä hakusanaksi c20let ja löytyy pulju nimeltä autotaile.cc, joka myy c20let(mahle) mäntiä... Paketti tuli ainakin omalla kohdalla vauhdikkaasti Suomeen ja kustansi yhteensä 450E!!! Sarja sisälsi uudet standardikokoset männät tappeineen ja renkaineen.
käykö noi let mukit suoraan tohon ne koneeseen vai tarviiko se myös letin kanket?
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

jarno73 kirjoitti:
Lussu omega kirjoitti:Ebay:ssä hakusanaksi c20let ja löytyy pulju nimeltä autotaile.cc, joka myy c20let(mahle) mäntiä... Paketti tuli ainakin omalla kohdalla vauhdikkaasti Suomeen ja kustansi yhteensä 450E!!! Sarja sisälsi uudet standardikokoset männät tappeineen ja renkaineen.
käykö noi let mukit suoraan tohon ne koneeseen vai tarviiko se myös letin kanket?
Vaatii let/xe kanget.
TobyR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1836
Liittynyt: 23 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TobyR »

Ei noi vakio männät mitään superkestäviä ole, mut jos bensaa menee riittävästi eikä nakuta niin ei pitäis käydä näin http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#570455
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

TobyR kirjoitti:Ei noi vakio männät mitään superkestäviä ole, mut jos bensaa menee riittävästi eikä nakuta niin ei pitäis käydä näin http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#570455
Määrittele superkestävä :D Kestää ne Letin orkkis männät AINAKIN 569hk / 575nm tehoilla eli tuskin tulevat heti vaihtolistalle, jos sellaiset hankkii... :wink:

Mun mielestäni koneen on oltava vakiona jo helvetin järeää tekoa, jos siitä otetaan vaikkapa yli kolminkertaiset tehot verrattuna vakioon vakio lohkolla, kampiakselilla, kiertareilla sekä männillä.
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Olisikos tuosta 569hp/575Nm laitteesta tarkempia speksejä?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Keme kirjoitti:Olisikos tuosta 569hp/575Nm laitteesta tarkempia speksejä?
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=qrew+calibra&meta=

Engine specs :

Based on an XE engine (drilled to 86,5mm)
Balansed XE crankshaft(with flywheel, preassure plate and lamell)
SBD gear in oil pump
GLYCO bearings(?)
ARP Bolts everywhere.
Fidanza Aluminium flywheel (3,5kg)
Sachs reinforced preassure plate + cast iron lamell(heavier than sinter) 700nm
SPM h-profile steel rods
Original forged Mahle pistons (86,5mm overdimension)
2,4mm 7 layers "homemade" head gasket
Maxported head.
"mira" Milled valve seats
Pipercams 288duration, 10,4mm raise.
Own created lash caps.
Mechanical lifters
Pipercams adjustable cam sheels.
Own created exhaustpipes i "black steel"
Turbonetcis SPR60 turbo with Turbonetics 35mm external wastegate directoy to openair.
All exhaust almost directly to openair in front of rear wheels.
3" air filter directly connected to turbo.
DTA S60 PRO engine management system
BOSCH high power racing ignition system with wasted spark.
Own created intake manifold.
76mm damper from BMW 535i.
310Kpa BOSCH MAP-sensor integrated with and air temp sensor.
Aquamist waterinjection(activated over 1,5bar boost) before damper.
3" boost pipes from turbo to manifold.
Specialmade Intercooler model bigsize
2" dump valve.
4x BOSCH 1680cc@3bar injectors
Dual Bosch higheffect fuelpumps, 170l/h@5bar, 2.8 l/ min
2x10mm fuelpipes to fuelrail.
2x8mm fuelpipes in return from fuelrail.
Own created fuelrail with intake from sides and returns in the middle.
Dual adjustable fuel preassure regulators.

That just the engine(Problably I forget halv of what I've done with it...)

Other :
Own created spoiler kit.
Own created fibreglas hood.
lowered 35mm with H&R racing springs and adjustable KONI reducers
OZ Racing Futura 17x8" real split rims with 215/40 17 tires
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Omega A 2.0i
Manta B
TobyR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1836
Liittynyt: 23 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TobyR »

AM kirjoitti:
TobyR kirjoitti:Ei noi vakio männät mitään superkestäviä ole, mut jos bensaa menee riittävästi eikä nakuta niin ei pitäis käydä näin http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#570455
Määrittele superkestävä :D Kestää ne Letin orkkis männät AINAKIN 569hk / 575nm tehoilla eli tuskin tulevat heti vaihtolistalle, jos sellaiset hankkii... :wink:
Niin nuo oli 20ne vakio männät.
AM kirjoitti: Mun mielestäni koneen on oltava vakiona jo helvetin järeää tekoa, jos siitä otetaan vaikkapa yli kolminkertaiset tehot verrattuna vakioon vakio lohkolla, kampiakselilla, kiertareilla sekä männillä.
Let koneen vakio kanget ei taida kestää yli 300 hepoa.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

kestää ihan varmana tuossa calibrassa oli ollut vakio let kanget vielä 400hp tehoilla eikä mitään ongelmaa
ne kanget ei kestä sitä kukkopilliä
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

madi kirjoitti: ne kanget ei kestä sitä kukkopilliä
hyvin sanottu :D :lollis: :lollis: :lollis: :D
Todennäköisesti väärässä.
TobyR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1836
Liittynyt: 23 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TobyR »

omega16T kirjoitti:
madi kirjoitti: ne kanget ei kestä sitä kukkopilliä
hyvin sanottu :D :lollis: :lollis: :lollis: :D
Jaa sekös sen käkikello ilmiön aiheuttaa. :lollis: :lollis:
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

käkikello on niin pieni ahdin että se ei riitä ku johonkin 280hp ja siitä ylöspäin kaikki on rääkkiä koneelle ja turbolle paitsi jos jotenkin saa alta 1bar yli 300hp
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

http://www.cavweb-forums.co.uk/showthread.php?t=98858

Tuolla näyttäis olevan ko. auton dynokäppyrä
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
ASCONAi320
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 16:46
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja ASCONAi320 »

onko muuten XE ja LET koneiden kiertokanget/männät yhtä kestävät?
entäs onko niissä männäntappi sokkakiinnitteinen?
Power Is Nothing Without Sound!
Vastaa Viestiin