20ne koneen turbottamisesta

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

20ne koneen turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

eli kestääkö vakiosisuskaluilla jos ahtoja lyödää joku 0.5-0.6? Ja mitä kannattaa koneelle tehä ennen kun se on luotettava noilla ahdoilla?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kestää jos ei naulaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

Mites jos heitän letin tai xe:n männät ja kanget ja 1.8 padan nokkakepin? oisko jo luotettavampi? ja sit tietysti kannesta palotiloista ne "palikat" pois ni saa puristuksia alas ja venaremontti.. ni eikö tällä paketilla jo toimisi? Muita virityksiä sit olis tulos säädettävä bensanpaineen säädin, xe:n tai mielummin letin suuttimet, garret t03 tai mitsun TD04. Joku välijäähytin ja dumppi. Keittoa syöttämään joku 2.5 turbo audin pumppu... Miltä tällänen paketti kuullostaa?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

__Joppe__ kirjoitti:Mites jos heitän letin tai xe:n männät ja kanget ja 1.8 padan nokkakepin? oisko jo luotettavampi? ja sit tietysti kannesta palotiloista ne "palikat" pois ni saa puristuksia alas ja venaremontti.. ni eikö tällä paketilla jo toimisi? Muita virityksiä sit olis tulos säädettävä bensanpaineen säädin, xe:n tai mielummin letin suuttimet, garret t03 tai mitsun TD04. Joku välijäähytin ja dumppi. Keittoa syöttämään joku 2.5 turbo audin pumppu... Miltä tällänen paketti kuullostaa?
Itellä xe:n männät 1.5mm laelta ammeeksi sorvattu, vielä ainakin kestäneet. Nakutushan nuo taitaa yleisemmin särkeä. Ja vanhemmasta 1.8:sta nokka (18E). Ja paljos meinasit saada tehoja irti? Mitä palikoita meinaat tossa kannessa?
Avatar
corsa0
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:53
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja corsa0 »

Minkä verran on ollu paineita noilla vakio männillä?? Taitaa olla nuo Let-koneen männät aika harvoin kaupan... Vai tietääkö joku mistä kannattais kysellä??
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

No katotaan mitä tuolta saa irti jollai 0.6 ahdoilla.. vai kestäiskö enemmän? kannen palotilassa on ne kaks sellasta vähän v:n muotosta palikkaa jotka on muun kannen tasalla, niin ne pois.. toivottavasti joku ymmärti jotain.
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Jammu84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 14:25
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Jammu84 »

Itellä vakiopalikoilla (männistä sorvattu milli pois) ja 380cc suuttimet. Kesti koko kesän
täyttä ajoa 0.8bar paineilla. Pannu auki, ei mitään vahinkojälkeä.. :)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jammu84 kirjoitti:Itellä vakiopalikoilla (männistä sorvattu milli pois) ja 380cc suuttimet. Kesti koko kesän
täyttä ajoa 0.8bar paineilla. Pannu auki, ei mitään vahinkojälkeä.. :)
Ja piru vielä kulkikin...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

__Joppe__ kirjoitti:kannen palotilassa on ne kaks sellasta vähän v:n muotosta palikkaa jotka on muun kannen tasalla, niin ne pois.. toivottavasti joku ymmärti jotain.
öö, ja vielä puhutaan 2.0 ohc:n kannesta?
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

kyllä.. ihan 20ne koneen kansi
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
veccuman83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 746
Liittynyt: 13 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

Tuol oli ainaki juttuu et pitäis kannesta tai lohkosta ottaa siivua pois noilla hiluilla..

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... o3&start=0
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

veccuman83 kirjoitti:Tuol oli ainaki juttuu et pitäis kannesta tai lohkosta ottaa siivua pois noilla hiluilla..

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... o3&start=0
Ahdetussa tekniikassa? :o eiköhän olisi parempi saada ennemmin pienennettyä puristussuhdetta....
Avatar
Wlooffy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 04 Heinä 2005, 22:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wlooffy »

No olihan siinä menninkäisessäkin ainakin 180hp ilman turboa ja 300hp turbon kanssa ja kiersi 10k rpm että ei kai se mahdottomuuskaan ole :wink: Ja sehän oli alunperin vielä 1.8
[/Trolli]
Omega A -90 20SE, EX. Astra F -92
turbo omena
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Joulu 2005, 12:34
Paikkakunta: Rauma

turbotus

Viesti Kirjoittaja turbo omena »

itte rakensin turbo omegan mis oli xe mukit 1mm sorvattu pois ja palotilat pyöristetty ja vakio ruiskun ja sytkän ohjaus(+ 4 lisäsuutinta paine kytkimellä eli on/off)nyttemmin auto on nimimerkillä (nieppe) joka penkittänyt kyseisen kompinaation 1.0 bar paineilla.itte kun ajelin autolla kilon paineilla ihan testi ajoo(lue ei penkissä säädetty)ni kovis vedois vast rupes nakuttaa(kolmosel täys kaasu kiihdytys)0.8 ni ei mitään hämminkii jos vaa sattu ahtoletkut kestää :lol: .nieppe jos lukee tätä ni tietää(ei vaparin kaasuläppä-ilmamäärä mittari välisiä letkuja kannata laittaa turbo käyttöön).räjähtää ja kovaa.




MYYNNISSÄ XE MÄNNÄT STD KOOSSA AJETTU 45000km.
Jammu84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 14:25
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Jammu84 »

Nii.. c20ne koneen männät/kanget ainakin rajoittaa yltiöpäisen ahtamisen..
Mun motissa tosiaan oli 0.8 paineilla 255hp ja 380nm.
Voipi olla aika lailla korkeimmat luvut mitä vakio hilut kestää..
Täytyy pitää huoli siitä bensiinin annostelusta
ja männistä se milli pois.
Eka versio nakutti n. 5sek ja tuloksena yksi kappale tuuletettuja mäntiä.. :lollis:
Ei se paljoa tarvi ku sen pään ottaa..
Vastaa Viestiin