20ne koneen turbottamisesta
20ne koneen turbottamisesta
eli kestääkö vakiosisuskaluilla jos ahtoja lyödää joku 0.5-0.6? Ja mitä kannattaa koneelle tehä ennen kun se on luotettava noilla ahdoilla?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Mites jos heitän letin tai xe:n männät ja kanget ja 1.8 padan nokkakepin? oisko jo luotettavampi? ja sit tietysti kannesta palotiloista ne "palikat" pois ni saa puristuksia alas ja venaremontti.. ni eikö tällä paketilla jo toimisi? Muita virityksiä sit olis tulos säädettävä bensanpaineen säädin, xe:n tai mielummin letin suuttimet, garret t03 tai mitsun TD04. Joku välijäähytin ja dumppi. Keittoa syöttämään joku 2.5 turbo audin pumppu... Miltä tällänen paketti kuullostaa?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Itellä xe:n männät 1.5mm laelta ammeeksi sorvattu, vielä ainakin kestäneet. Nakutushan nuo taitaa yleisemmin särkeä. Ja vanhemmasta 1.8:sta nokka (18E). Ja paljos meinasit saada tehoja irti? Mitä palikoita meinaat tossa kannessa?__Joppe__ kirjoitti:Mites jos heitän letin tai xe:n männät ja kanget ja 1.8 padan nokkakepin? oisko jo luotettavampi? ja sit tietysti kannesta palotiloista ne "palikat" pois ni saa puristuksia alas ja venaremontti.. ni eikö tällä paketilla jo toimisi? Muita virityksiä sit olis tulos säädettävä bensanpaineen säädin, xe:n tai mielummin letin suuttimet, garret t03 tai mitsun TD04. Joku välijäähytin ja dumppi. Keittoa syöttämään joku 2.5 turbo audin pumppu... Miltä tällänen paketti kuullostaa?
Ja piru vielä kulkikin...Jammu84 kirjoitti:Itellä vakiopalikoilla (männistä sorvattu milli pois) ja 380cc suuttimet. Kesti koko kesän
täyttä ajoa 0.8bar paineilla. Pannu auki, ei mitään vahinkojälkeä..
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Senator'
- Viestit: 746
- Liittynyt: 13 Joulu 2003, 02:00
Tuol oli ainaki juttuu et pitäis kannesta tai lohkosta ottaa siivua pois noilla hiluilla..
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... o3&start=0
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... o3&start=0
Ahdetussa tekniikassa? eiköhän olisi parempi saada ennemmin pienennettyä puristussuhdetta....veccuman83 kirjoitti:Tuol oli ainaki juttuu et pitäis kannesta tai lohkosta ottaa siivua pois noilla hiluilla..
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... o3&start=0
-
- 'Admiral'
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Joulu 2005, 12:34
- Paikkakunta: Rauma
turbotus
itte rakensin turbo omegan mis oli xe mukit 1mm sorvattu pois ja palotilat pyöristetty ja vakio ruiskun ja sytkän ohjaus(+ 4 lisäsuutinta paine kytkimellä eli on/off)nyttemmin auto on nimimerkillä (nieppe) joka penkittänyt kyseisen kompinaation 1.0 bar paineilla.itte kun ajelin autolla kilon paineilla ihan testi ajoo(lue ei penkissä säädetty)ni kovis vedois vast rupes nakuttaa(kolmosel täys kaasu kiihdytys)0.8 ni ei mitään hämminkii jos vaa sattu ahtoletkut kestää .nieppe jos lukee tätä ni tietää(ei vaparin kaasuläppä-ilmamäärä mittari välisiä letkuja kannata laittaa turbo käyttöön).räjähtää ja kovaa.
MYYNNISSÄ XE MÄNNÄT STD KOOSSA AJETTU 45000km.
MYYNNISSÄ XE MÄNNÄT STD KOOSSA AJETTU 45000km.
Nii.. c20ne koneen männät/kanget ainakin rajoittaa yltiöpäisen ahtamisen..
Mun motissa tosiaan oli 0.8 paineilla 255hp ja 380nm.
Voipi olla aika lailla korkeimmat luvut mitä vakio hilut kestää..
Täytyy pitää huoli siitä bensiinin annostelusta
ja männistä se milli pois.
Eka versio nakutti n. 5sek ja tuloksena yksi kappale tuuletettuja mäntiä..
Ei se paljoa tarvi ku sen pään ottaa..
Mun motissa tosiaan oli 0.8 paineilla 255hp ja 380nm.
Voipi olla aika lailla korkeimmat luvut mitä vakio hilut kestää..
Täytyy pitää huoli siitä bensiinin annostelusta
ja männistä se milli pois.
Eka versio nakutti n. 5sek ja tuloksena yksi kappale tuuletettuja mäntiä..
Ei se paljoa tarvi ku sen pään ottaa..