2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
wegeljeff
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 22:47

2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja wegeljeff »

Onkos kukaan vielä kokeillut: BSR PPC 2 - Opel Vectra 2.8T V6 230Hp
http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset

Kokemuksia?
2.8T V6 BSR -06
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Nyt on,einyt kauheasti vielä kokemusta,mutta karmea on vääntö alhaalta
lähtien.Iso ero vanhaan. :D
attek
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:37
Paikkakunta: Espoo

Lastutus C Vectra 2.8t V6

Viesti Kirjoittaja attek »

Kieltämättä kiinnostavan tuntuinen päivitys koneeseen...

Omaan autoosiko ei tehty muuta kuin tämä BSR:n ohjelma? Onnistuiko ohjalman sisäänajo ilman ongelmia?

Itseäni arveluttaa eniten tuo takuun raukeaminen, mutta halut tuntuvat kasvavan koko ajan. Mutta kerro kokemuksia, jos se helpottaisi omaa päätöstä...

-Atte
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja bahis! »

PTT-56 kirjoitti:Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
Villeimmät huhut kertoo että autoissa on musta laatikko jonne tallentuu vääntölukemat :-?
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

PTT-56 kirjoitti:Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
Mitä uudempi auto, niin sen enempi jää tietoa ohjainlaitteisiin, kuten...
- viimeinen ohjelmistopäivitys

Läsnä olevan ohjelma on helpohko huomata, jos on ollut vastaavien autojen kanssa tekemisissä. Sillä viriohjelman huomaa useista parametreistä (varsinkin jos viriohjelma lisää tehoa).

j.h

Eräs maahantuojan edustaja kommentoi lastuvirityksiä. Jokainen voi virittää omaa peliään kuinka paljon haluaa, kun vain vastaa tulevista seurauksista.
wegeljeff
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 22:47

Viesti Kirjoittaja wegeljeff »

niin tuskin tuosta mitään katastrofia autolle tulee koska tehot päivittyvät vain normi opc:n tasolle. Ja tietysti se on se ajotapa joka ratkaisee.

Mehtavatkohan takuuasioissa vedota viritykseen jos vaikka tulee keskuslukitukseen pulmia? :-?

Ajattelin että kesäksi lähtee ppc jos ei täällä kovasti kukaan hauku. On varmaan eka ja vika auto josta on mahikset repiä liki 300hp
2.8T V6 BSR -06
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Noistahan voi yrittää keskustella myös maahantuojan tai jälleenmyyjän kanssa. Voi olla, että joittenkin lastujen kanssa ei takuu lähde. Tai no...mieluiten kysyy samantien mahdollisimman ylhäiseltä tasolta. Ainakin täälläpäin noi OPEL-kauppiaat on sellaisia m****ja, että ne ei varmaan muuta tekisi kuin vittuilisi. Ainakin joku henkilö täällä foorumilla muutama vuosi sitten kertoi, että oli saanut 2.0 gTs:ään asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.

Briteissähän noi Vauxhall jälleenmyyjätkin jo lastuttaa noita autoja. Esim 1.9CDTi:stä saa siellä reilut 190hv merkkiliikkeen lastulla. Tällöin ollaan myyttisen OPC-dieselin lukemissa. Mutta siellähän on kaikki muutenkin paljon paremmin kuin täällä...
wegeljeff
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 22:47

Viesti Kirjoittaja wegeljeff »

PTT-56 kirjoitti:Nyt on,einyt kauheasti vielä kokemusta,mutta karmea on vääntö alhaalta
lähtien.Iso ero vanhaan. :D
Onko toi "arkiajettavuus" säilynyt. Eli se lähinnä kiinnostaa että säilyykö auton käytös normaalissa ajossa sivistyneenä vai tuleeko ongelmia kevyellä kaasujalalla?
2.8T V6 BSR -06
P3
'Senator'
'Senator'
Viestit: 436
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 08:50

Viesti Kirjoittaja P3 »

Veeksi kirjoitti: asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.
tota noin; siinä vakiossakin on 190 hv aikuisten oikeasti...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Veeksi kirjoitti: Ainakin joku henkilö täällä foorumilla muutama vuosi sitten kertoi, että oli saanut 2.0 gTs:ään asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.
Harvemmassa talossa myyjä (argumenttigeneraattori) päättää mikä vaikuttaa takuuseen tai ei. Takuuseen menon päättää takuuosastolla työskentelevä henkilö Opel Oy (vai mikä se on entinen Suomen GM), hänelle annettujen faktojen perusteella. Piirimyyjän edustaja on vain käsittelijä/esittelijä, ellei piirimyyjä itse hoida kyseisessa tapauksessa takuita.

En tiedä minkälaiset takuukäytännöt ovat Opelilla nykyään, mutta...

Yleisimmät takuukäytännöt taitavat olla:
- Automaahantuojalta ostettu lastu, niin kaikki takuut säilyvät normaalisti.
- Superchip (tms.) takuut katovat voimalinjasta
Taitaa tämäkin tulkintä löytyä, joltain maahantuojalta:
- Superchip (tms.) takuut katoavat koko autosta

j.h
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Joo. Nyt voidaan vaikka spekuloida sitten tarkoitinko tai tarkoittiko henkilö x vuonna 20xx, että toimiko myyjä välikätenä asian hoitamisessa vai oliko hän niin suuri pomo, että pystyi itse hoitamaan takuuasioita. Se on keskeistä aiheen kannalta. :no:

Mutta kannattanee keskustella asioista jälleenmyyjän tai maahantuojan kanssa tai vaikka meilata Saksaan asti eikä välttämättä heti lannistua, jos ensimmäisen henkilön asenne on kielteinen.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Veeksi kirjoitti:Joo. Nyt voidaan vaikka spekuloida sitten tarkoitinko tai tarkoittiko henkilö x vuonna 20xx, että toimiko myyjä välikätenä asian hoitamisessa vai oliko hän niin suuri pomo, että pystyi itse hoitamaan takuuasioita. Se on keskeistä aiheen kannalta. :no:
Minusta aiheen kannalta on se ollennaista, että lastukselle (ja takuun korvaamiselle) tulee lupa sellaiselta taholta, joka on päättämässä takuun raukeamisesta tai korvaamisesta. Tietenkin luotettavasti dokumentoituna.

j.h
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Wegeljeff,kyllä se arki ajettavuus säilyy,koska huippu vääntö tulee jossai 3000:ssa.
Toki ennen sitäkin varsinkin liukkaalla pitää olla varovainen.Automaatilla saattaa joskus tulla
ongelmia kun se vaihtaa pienemmälle,luiston esto ei kerkiä mukaan.
Mut,mut upea on vääntö,suosittelen.
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Oliks hinta se mikä on BSR:n sivuilla vai jotain muuta...
T:yks joka myös hommaa sen keväällä.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Vastaa Viestiin