2.8t V6 viritys
Re: 2.8t V6 viritys
Astra Z20LEH x2
Re: 2.8t V6 viritys
Voisi aloittaa uuden topicin aiheesta 28T V6 Auttakaa, mitä öljyä laitan ettei jakopää porsi heti!
Tämän voisi pitää viritystä käsittelevänä.
Tämän voisi pitää viritystä käsittelevänä.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Re: 2.8t V6 viritys
Täytyy tunnustaa että vaikka ikäni olen autojen kanssa duunaillut ja leipänikin ansainnut niillä on nämä Acea-luokitukset mennyt ohi. En ole niihin konkreettisesti koskaan törmännyt ennen Vectran jakopään keskusteluja. Olen vanhoja romujani lukuunottamatta käyttänyt täyssynteettisiä öljyjä. Ne on toiminut tähän saakka mutta nyt täyssynteettisyys ei enää olekaan tae siitä että sellanen on parasta kaikille moottoreille vaan Acea-luokitus tarvii myös ottaa huomioon. Netti on täynnä A3-B3 vs. A5/B5 - keskusteluja. Kuka sen totuuden nyt sitten kertoisi että laitanko Vectraan kumpaa öljylaatua? 14000 km on ajettu edellisestä öljynvaihdosta ja silloin on käytetty A3/B3 - öljyä. Tuntuu turhalta viedä auto huoltoon merkkiliikkeeseen kun hommat pystyisi itsekin tekemään mutta onhan se huoltokirjassa paremmannäköistä kun saman liikkeen leimat on koko auton historian ajalta.
Re: 2.8t V6 viritys
Sotketaan lisää.ACEA C luokka kolmitoimikatalysaattorilla ja hiukkassuotimella varustettuihin ajoneuvoihin.
C3.Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin.
A5/B5.Tarkoitettu pidennetyille vaihtoväleille suorituskykyisiin moottoreihin.
Voidaan käyttää myös A3/B3 luokituksen tilalla.
Lähde.Wikipedia/Moottoriöljy.
C3.Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin.
A5/B5.Tarkoitettu pidennetyille vaihtoväleille suorituskykyisiin moottoreihin.
Voidaan käyttää myös A3/B3 luokituksen tilalla.
Lähde.Wikipedia/Moottoriöljy.
Re: 2.8t V6 viritys
Oonko mä ketjun ainoa joka vaihtaa palikoita autoon? Muut vaihtaa vaan öljyjä
Re: 2.8t V6 viritys
Et. Minulla autoon laitettu Saabin ilmanputsarin kansi, DO88 välijäähdytin,ahtoputket ja imuputket nämä myös saabin.
Seuraavaksi edsiltä down pipe catilla.Uudet 0,7 tulpat. Onkohan kellään ehdotuksia minkälaiset olis hyvät?
Seuraavaksi edsiltä down pipe catilla.Uudet 0,7 tulpat. Onkohan kellään ehdotuksia minkälaiset olis hyvät?
Re: 2.8t V6 viritys
En mä pelkää että moottorini porsii heti. Kai se olis porsinut jo kun yli 140000 moottorilla ajettu jos se heti porsiminen öljyistä olisi kiinni. Aattelin nyt pyörittää tota öljyasiaa pikkasen tässä ketjussa kun sitä jo aikaisemminkin on käsitelty. Mielestäni turhaa käsitellä samaa asiaa useammissa ketjuissa. Mutta ei keskustella enempää.
Re: 2.8t V6 viritys
PTT-56 kirjoitti:Et. Minulla autoon laitettu Saabin ilmanputsarin kansi, DO88 välijäähdytin,ahtoputket ja imuputket nämä myös saabin.
Seuraavaksi edsiltä down pipe catilla.Uudet 0,7 tulpat. Onkohan kellään ehdotuksia minkälaiset olis hyvät?
opelvisio kirjoitti:11kk vanhat NGK LFR7AIX tulpat 0.8mm kärkivälillä aiheutti pätkimisen yläkierroksilla. Tulpat aivan karstaset. Tilalle vaihettu denson ikh24 tulpat 0.6mm kärkivälillä ja nyt toimii.
Re: 2.8t V6 viritys
Noinhan se tulppa asia olikin,kiitos.Mahtuuko muuten siihen downpipen alkuun lämpösuoja eristettä ollenkaan?
Tulppien lämpöarvoista,mikähän olis alkuperäinen arvo OPC:n tulpille?Onko sama kun Denson ih24?
Tulppien lämpöarvoista,mikähän olis alkuperäinen arvo OPC:n tulpille?Onko sama kun Denson ih24?
Re: 2.8t V6 viritys
Mahtuu sinne, pitäis itekin käärästä mut ehkä sitten seuraavalla kerralla kun dp on irti. Huollossa asensivat aikoinaan mulle alkuperäiset ngk DILFR7B10G tulpat joiden lämpöarvo on 7. Densojen lämpöarvo on 24, joka vastaa ngk:lla 8.PTT-56 kirjoitti:Noinhan se tulppa asia olikin,kiitos.Mahtuuko muuten siihen downpipen alkuun lämpösuoja eristettä ollenkaan?
Tulppien lämpöarvoista,mikähän olis alkuperäinen arvo OPC:n tulpille?Onko sama kun Denson ih24?
Re: 2.8t V6 viritys
Vakio tulpat menee ihan hienosti stage1 saakka ja vähän pidemmällekin VXR onlinen juttujen mukaan. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmaa vakio tulpilla BSR softalla. Isommalla hyrrällä voi mahdollisesti tarvita muuta tulppaa.
Liian paksu seos softassa jos vakio tulpat kyykkää vakioahtimella.
Liian paksu seos softassa jos vakio tulpat kyykkää vakioahtimella.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 2.8t V6 viritys
Onnea yrittämään sitä liian paksua seosta jollain toivotulla alueella, sattu nimittäin koko motti olemaan laajakaistalabdalla ohjattu eikä anna lisätä soppaa yhtään. Poislukien silloin kun kun pakolämmöt nousee liian korkeaksi. Ai niin ja vakioecu on lisäksi vielä torque ohjattu joten et pääse edes vaikuttamaan ahtopaineisiin kuin toissijaisesti.vectraTBO kirjoitti:Vakio tulpat menee ihan hienosti stage1 saakka ja vähän pidemmällekin VXR onlinen juttujen mukaan. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmaa vakio tulpilla BSR softalla. Isommalla hyrrällä voi mahdollisesti tarvita muuta tulppaa.
Liian paksu seos softassa jos vakio tulpat kyykkää vakioahtimella.
Re: 2.8t V6 viritys
Sehän se ongelma onkin kun vakioahtimesta koitetaan väkisin saada liikaa tavaraa läpi, pakolämmöt nousee ja soppaa tulee liikaa->Tulpat ei kestä.HerraIhme kirjoitti:Onnea yrittämään sitä liian paksua seosta jollain toivotulla alueella, sattu nimittäin koko motti olemaan laajakaistalabdalla ohjattu eikä anna lisätä soppaa yhtään. Poislukien silloin kun kun pakolämmöt nousee liian korkeaksi. Ai niin ja vakioecu on lisäksi vielä torque ohjattu joten et pääse edes vaikuttamaan ahtopaineisiin kuin toissijaisesti.vectraTBO kirjoitti:Vakio tulpat menee ihan hienosti stage1 saakka ja vähän pidemmällekin VXR onlinen juttujen mukaan. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmaa vakio tulpilla BSR softalla. Isommalla hyrrällä voi mahdollisesti tarvita muuta tulppaa.
Liian paksu seos softassa jos vakio tulpat kyykkää vakioahtimella.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 2.8t V6 viritys
Nonnii se olis seuraavaksi sitten tallin tyhjennys että saa Vectran lykätä sinne ja alottaa remontti. Osat tuli!!
ilmeisesti olis helpompiko tiputtaa motti lattialle ja tehä siinä vaihto ku aika ahdas väli se on tehä tonne autoon päin.
E: mitäs ku tuos ei ollu pulttia mukana nii mikkä niistä kannattaa vaihtaa ja mikkä menee vanhoilla?
ilmeisesti olis helpompiko tiputtaa motti lattialle ja tehä siinä vaihto ku aika ahdas väli se on tehä tonne autoon päin.
E: mitäs ku tuos ei ollu pulttia mukana nii mikkä niistä kannattaa vaihtaa ja mikkä menee vanhoilla?
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Re: 2.8t V6 viritys
Mites muuten ku on nuosta coolereista ollu puhe niin onko kenelläkään tuota Bilteman isompaa käytös? on se varmaan vähä paree ku alkuperänen vai oonko iha vääräs?
E: Tuo 300x600x75 olis vielä 3" lähdöilläkin eikä oo hinnalla pilattu
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000032592/
E: Tuo 300x600x75 olis vielä 3" lähdöilläkin eikä oo hinnalla pilattu
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000032592/
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5