2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 570
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Nuo tarvikkeet ei kuulemma kauaa pelitä näissä. Aidot Boschit pellinalle varsinkin jos lastutettu.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Avatar
cGv
OCF Member 2020
Viestit: 501
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja cGv »

Nonnii nyt on vihdoin ja viimeen askarreltu uus oem syyläri ja joku aftermarket evo7-9 lancerin cooleri rusakon rikkomien tilalle. Ilmastoinnin kenno piti jättää pois välistä joten nyt sitte vaan hikoillaan niin kauan että saa vaikka do88:n ic hankittua niin saa sen ilmastoinninkin vielä käyttön joskus mutta näillä eväillä eteenpäin. IC meni alkuperäsillä putkilla paikoilleen uus syyläri olikin ilmeesesti tarkootettu automaattilaatikkooseen malliin kun oli ylimäärääsiä kiinnikkeitä ja öljynjäähdytin? sisään rakennettuna ainakin oli ylimääräset messinki liittimet siinä. Seuraavaksi ruvetaan toteuttaan 3" putkistoa jahka pääsee montun päälle mittailemaan..
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Miten teillä Z28NEx koneessa tuo ahtopaine menee kun ajaa. Mulla normaalisti nousee 1bar ja kierrosten noustessa paine laskee 0.5-0.6bar. Seuraava pykälä menee tupaan ni pomppaa taas 1bar ja repii voimalla. Että kuuluuko ohjelmoitu tehdä noin vai pysyä tapissa kun lämä on tiskissä? Oli 1.2barkin välillä mutta aski löi välillä jo vikatilaan ku repi niin paljon.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
Avatar
cGv
OCF Member 2020
Viestit: 501
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja cGv »

En osaa sanua ku ei oo mittaria itellä tarkootus olis kyllä hankkia.. Mites ootte muuten asennellu niitä? En haluais mitää kojelaudalla törröttävää vaan oon miettiny että upotan sen keskikonsolin vasemman puoleisen ilmasuuttimen kun ei niistä mun käytössä ilmaa tule ku en tykkää niitä käyttää..
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Ihan A-pilariin kiinnitetty. Johdot alta tulipellistä pyyhkijöitten tilasta konehuoneeseen ja sit siihen imusarjan ja tulipellin välissä olevaan letkuhässäkkään ennen takaiskuventtiiliä kii. Näyttää mulla -0.8 - 1.2 bar kun ajanna. Yks vuoto oli ni karkas paineet 1.5 bar........
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Vectraan muuten löytyy ebayn ihmeellisestä maailmasta valmiita mittarikehyksiä niihin ilma-aukkoihin. Mullakin tässä nyt yks pyörii pöydällä, kun vähän myöhässä tuon löysin ja tilasin. Nyt on seos- ja ahtomittarit vaan kojelaudalla töröttämässä. Seosmittari saa siinä pysyäkin, kun pitäis muuten konehuoneen puolelta asti vetää piuhat uusiksi (kiitos VEMS kiinteistä johdoista :love: ). Ahtopainemittarin vois ehkä joskus uudelleensijoittaa.

Ja Juutaksen kysymykseen sanoisin että eiköhän siinä jää ahdin pieneksi ja ei vaan riitä enää tuotto isommilla kierroksilla.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Tuota ahtimen koko asiaa tiesinkin jo kun penkissä kävin. Mutta kunhan kyselen muiden vertailuks. Tähän ei isompaa laiteta. Perheauto. Seuraava urpo auto vähemmillä kilometreillä saa sit joskus isänkädestä. :D
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
TurbotOn
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 120
Liittynyt: 23 Touko 2016, 14:39

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja TurbotOn »

Onko joku kuullut tai peräti nähnyt Vectraan asennetun nk. " hybriditurboa " ? Sellaista jossa turbiinipuoli olisi orkkis mutta kompressori isompi. Moottoripyöräpuolella niitä näkee. Pienestä turboautosta otettu ahdin johon vaihdettu isomman moottorin kompressori.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kysyisin joltakin turbo firmalta, esim proturbo, finturbo
Esim v6cdi mersuun saa tuommoisen sekasikiön, vakio pesä sorvataan ylikokoon ja isommat siivet.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
TurbotOn
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 120
Liittynyt: 23 Touko 2016, 14:39

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja TurbotOn »

Viriviri-firmoissa varmaan on tietoa asiasta. Hybridi olis helpompi vaihtoehto kuin hommata koko turbo uusi ja mahdollisesti joutua kikkailemaan siihen laippa ja öljynkierto.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
TurbotOn
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 120
Liittynyt: 23 Touko 2016, 14:39

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja TurbotOn »

Ok. Thanks man! :thumbsup:
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Oleppa hyvä :)

Pro Turbon facesivuilla oli kuva dynokäyrästä jossa tuolla 20T ahtimella oli mitattu 377hv.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
cGv
OCF Member 2020
Viestit: 501
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja cGv »

Tuo 20t kiinnostaas itteekin ja alustallekkin pitääs jotain tehä jotta olis mukavee ajaa radalla ettei kokoaikaa puske...
Pitääkös oma ahdin lähettää sinne sitte muokattavaksi vai tuleeko sieltä paketis valmis turbo ja vanhan lähettää takasi ns. pantti meiningillä mitä esim motonetti harrastaa..
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
TurbotOn
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 120
Liittynyt: 23 Touko 2016, 14:39

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja TurbotOn »

Miten paljon mahtoi tuolla Pro Turbon 20T:llä vääntö nousta? En jostain ayystä löytänyt ko. firman sivuilta Vectran specsejä tuolla turbolla. 😮 Kyykkääkö Aisinin loota? 🙂
Vastaa Viestiin