Kuparinen kannentiiviste

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
jt84
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 06 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Kuparinen kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja jt84 »

Elikkäs 20NE koneeseen olisin tekemässä turbotusta ja olis tarkotus laittaa kuparinen kannentiiviste. Muodostu vaan ongelmaksi että minkä vahvusta ja mitä kuparia? Niitä seoksia kun on miljoona ja laserleikkaamalla ei ihan kaikki seokset käy kun se laser saattaa heijastua siitä pinnasta takasin.. kuten alumiinin kans monesti käy. Olis tosiaan tarkoitus hieman pudottaa puristuksia. Kävin tänää ostamassa malliksi alakuperäsen tiivisteen ja se on kyllä ohut ku mikä.
Kaikenlaiset neuvot olis nyt kalliit ja tuskin ensimmäinen ihminen olen joka tällaista tekee :)
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Unohda moiset kupari-kannentiiviste viritykset, ainoa oikea keino on liekkirengastus. Ja muista vaihtaa myös männät, originaalit eivät siedä juurikaan paineita. Oletko tekemässä ruiskulla vai kaasareilla projektia?
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Avatar
karppa 46
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 24 Marras 2005, 21:15

Viesti Kirjoittaja karppa 46 »

turbo calibran tiiviste dieselin pultit lyhennettyinä ja kunnon momentit kestää 1,5baarin paineen hyvin
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Mutta männät ei. Liekkirengastus kestää vaikka 6 baaria, jos vain muut paikat kestää.

``Ilo alkaa baarista, riemu kahdesta´´. Ja nyt puhutaan ahdoista, ei viikonlopusta :D
Opel Corsa c 1.2 16v -01
jt84
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 06 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja jt84 »

juu männät tulee letistä kankineen. ruiskulla oon tekemässä ja ruiskutki vaihtuu pykälää isompaan..
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Hienoa, turbotusta ei kannata alkaa tekemään millään euron budjetilla. Pieniin tehoihin päästään vielä kohtuu rahalla(n.400hp), mutta tositehot(+500hp) hakee jo valuuttaa reippaammin. Duunikaverilla on pikkuinen Civic 1.8 joka pukkaa vaparina 270hp/12500rpm, naukuu aikast kivasti. Itse tykkään enemmän kierroksista kuin turbovehkeiden julmasta alaväännöstä, kun puhutaan siviiliautoista.
Opel Corsa c 1.2 16v -01
jt84
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 06 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja jt84 »

juu ei sitä napeilla kannata pelata, halvalla kun ei saa hyvää. tarkotus olis saada kestävä kesäauto jolla vois ajaakki eikä repiä joka toinen viikonloppu konetta auki..
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Juuri näin pitää tehdä. Mee kaverin kanssa vaihdettiin konerempan lisäksi yhdet männät ennen kuin uskottiin että vakio männät ei kestä 0.7bar painneita. Sitten vaihdettiin kolmannet männät mallia Pontiac Sunbird Turbo(Opelin konetta vastaava jenkki malli).
Opel Corsa c 1.2 16v -01
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Miten on pontiacin männät muuten kestäny? Itellä tulee samanlaiset.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Ihan jees männät, tosin ei saa kuin ylikokoina. Pontiacissa käytetään muistaakseni 0.6 ahtoja ja muistelisin jostain lukeneeni että 1.5bariakaan ei aiheuta ongelmia kunhan vain saadaan myös sitä elintärkeää soppaa riittävästi koneelle.
Opel Corsa c 1.2 16v -01
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Juu u mulla on kohta menossa paikalleen, saa nähdä vaan koska saa käymään asti. Renkaat on jostain uudemmasta opelin koneesta, en vaan muista enää minkä, ku ei noihin tullu mukan. Kanget letistä, männäntapin päähän joutuu vielä sorvaamaan teflonista tulpat kun ei noissa ole mitään lukitusta. Aika köykäset männät tuntu olevan, ja kyl sen huomas ku katto et ovat "jenkkilaatua". Mut eiköhän noilla pärjää. :wink:
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Onnea uusien mukien johdosta! Onhan ne hieman karkeaa laatua, mutta iso maa isot toleranssit(laadunvalvonnassa). Meillä ei ollut mitään huolia kyseisten mäntien suhteen, joten kyllä ne toimivat ovat. Onko millaiset painelukemat mielessä ja millä ahtimella? Kerroppa joskus kun saat paketin nippuun ja säätöihin, että millaiset lukemat löytyy penkissä(jos olet yleensä penkkiin kiulua viemässä).
Opel Corsa c 1.2 16v -01
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Paineet varmaan jotain 0.7 kun ei tolla ahtimella päästä paljon korkeempiin(eaton M45). Tuskin mitään mahdottomia tehoja tulee mut katotaan miten vääntöjä löytyy. Tuskin vielä vähään aikaa on penkkiin asiaa, vaikka koneen kasaan saiskin, kun tuo koppa on lievästi sanottuna vaiheessa, jos ei johonkin muuhun sit laita.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Juku, olet toteuttamassa pakettia mekaanisella ahtimella. Oi sitä remmin ulvontaa, se luo rispektiä :D
Opel Corsa c 1.2 16v -01
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

No toivottavasti, vaikka eihän tuolla vielä sitä kunnon vihellystä saada aikaan. Mielenkiinnosta piti koittaa että miten tommonen onnistuu, noi on vähän harvemmassa mitä turbotetut 2.0 OHC:t. Ja ainahan niissä remmiahtimissa on ollu jotain mikä kiehtoo, vissii tullu katottuu liikaa mad maxia tai jotain :lol: .
Omega A 2.0i
Manta B
Vastaa Viestiin