Juu elikkä mihin dumpista tuleva letku pitää laittaa?? Ilmeisesti jonnekki imusarjaan?? Ja autossa on ilmamäärämittari imusarjan puoleisessa ahtoputkistossa, niin tuleeko dumppi ennen sitä paikoilleen??
Imusarjaan tulee alipaine kun kaasuläppä sulkeutuu, näin ollen dumppi aukeaa alipaineen vuoksi ja liika paine pääsee purkautumaan kaasuläpän ja ahtimen välistä.
ThatTF
Ja dumppihan toimii parhaiten mahdollisimman lähellä kaasuläppää.
Ja mitenkä sulla se ilmamäärämittari on asennettu?
Turbon imupuolelle?vai johonkin väliin???
Niin ja jos sulla on se dumppi sittenkin by passi, niin sitten ohjaat extra ilmat ahtimen imupuolelle.
Spikey kirjoitti:Imusarjaan tulee alipaine kun kaasuläppä sulkeutuu, näin ollen dumppi aukeaa alipaineen vuoksi ja liika paine pääsee purkautumaan kaasuläpän ja ahtimen välistä.
ThatTF
Ja dumppihan toimii parhaiten mahdollisimman lähellä kaasuläppää.
Ja mitenkä sulla se ilmamäärämittari on asennettu?
Turbon imupuolelle?vai johonkin väliin???
Niin ja jos sulla on se dumppi sittenkin by passi, niin sitten ohjaat extra ilmat ahtimen imupuolelle.
Juu imupuolelle, n.10-15cm kaasuläpän jälkeen on asennettu ilmamäärämittari, jostain oon kyl kuullu et olis parempi, että ilmamäärämittari olisi turbonpuolella, ennen ilmanputsaria?? Ja ei oo by passi toi valve
Spikey kirjoitti:Imusarjaan tulee alipaine kun kaasuläppä sulkeutuu, näin ollen dumppi aukeaa alipaineen vuoksi ja liika paine pääsee purkautumaan kaasuläpän ja ahtimen välistä.
Niin, näin minä sen ainakin tarkotin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Juujuu.mut jos se ahtoputkissa on kiinni niin se on ahtimen painepuolella eikä imupuolella,nusnus...
Ja todennäköisesti se ilmamäärämittari on kuitenkin ennen kaasuläppää.
Jotenkin tuntuisi äkikseltään että ilmamäärämittarin paras paikka olisi ilmanpuhdistimen ja ahtimen välissä?
Voi olla,ei ole omakohtaista kokemusta niin en ala kilpaa väittämään...
En ole tainnut edes ikinä livenä nähdä konehuonetta missä olisi ollut perinteinen ilmämäärä mittari ja ahdin,eli taitaa olla että on tullut vain ihasteltua niitä "isojen poikien" konehuoneita...
Jeps jeps, täytyy täs hitsata ahtoputkeen adapteri sille dumpille ja löysin letkullekki paikan, elikkä kiitoksia neuvoista Ja sitten säätelemään, jos sais sihahtelee.
jos meinaat sen dumpin laittaa kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliin niin sen tarttis olla kaksimäntäinen dumppi, muuten voi olla hiukan käymisongelmia kun vetää ilmaa väliin dumpin ollessa auki...