Dumpin asennuksesta pari kysymystä...

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
opel tuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 234
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Orimattila

Dumpin asennuksesta pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja opel tuner »

Juu elikkä mihin dumpista tuleva letku pitää laittaa?? Ilmeisesti jonnekki imusarjaan?? Ja autossa on ilmamäärämittari imusarjan puoleisessa ahtoputkistossa, niin tuleeko dumppi ennen sitä paikoilleen??
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaasuläpän "taakse" eli moottorin puolelle.


Edit: Eli tarkotin sitä letkua.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
A
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja A »

Dumpin ohjausletku kaasuläpän jälkeen, ja itse dumppi asennetaan ennen kaasuläppää..
Avatar
wortex
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 110
Liittynyt: 04 Syys 2006, 22:34
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja wortex »

A kirjoitti:Dumpin ohjausletku kaasuläpän jälkeen, ja itse dumppi asennetaan ennen kaasuläppää..
WTF?????
Kallis harrastus....
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mitens sitte?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Imusarjaan tulee alipaine kun kaasuläppä sulkeutuu, näin ollen dumppi aukeaa alipaineen vuoksi ja liika paine pääsee purkautumaan kaasuläpän ja ahtimen välistä.

ThatTF

Ja dumppihan toimii parhaiten mahdollisimman lähellä kaasuläppää.
Ja mitenkä sulla se ilmamäärämittari on asennettu?
Turbon imupuolelle?vai johonkin väliin???
Niin ja jos sulla on se dumppi sittenkin by passi, niin sitten ohjaat extra ilmat ahtimen imupuolelle.
Kuva
opel tuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 234
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja opel tuner »

Spikey kirjoitti:Imusarjaan tulee alipaine kun kaasuläppä sulkeutuu, näin ollen dumppi aukeaa alipaineen vuoksi ja liika paine pääsee purkautumaan kaasuläpän ja ahtimen välistä.

ThatTF

Ja dumppihan toimii parhaiten mahdollisimman lähellä kaasuläppää.
Ja mitenkä sulla se ilmamäärämittari on asennettu?
Turbon imupuolelle?vai johonkin väliin???
Niin ja jos sulla on se dumppi sittenkin by passi, niin sitten ohjaat extra ilmat ahtimen imupuolelle.

Juu imupuolelle, n.10-15cm kaasuläpän jälkeen on asennettu ilmamäärämittari, jostain oon kyl kuullu et olis parempi, että ilmamäärämittari olisi turbonpuolella, ennen ilmanputsaria?? Ja ei oo by passi toi valve :o
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Spikey kirjoitti:Imusarjaan tulee alipaine kun kaasuläppä sulkeutuu, näin ollen dumppi aukeaa alipaineen vuoksi ja liika paine pääsee purkautumaan kaasuläpän ja ahtimen välistä.

Niin, näin minä sen ainakin tarkotin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

opel tuner kirjoitti:Juu imupuolelle, n.10-15cm kaasuläpän jälkeen on asennettu ilmamäärämittari
Hauskan kuuloinen konstruktio,ei siitä olisi kuvaa kehkeytynyt?... :roll:
opel tuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 234
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja opel tuner »

Beeascona kirjoitti:
opel tuner kirjoitti:Juu imupuolelle, n.10-15cm kaasuläpän jälkeen on asennettu ilmamäärämittari
Hauskan kuuloinen konstruktio,ei siitä olisi kuvaa kehkeytynyt?... :roll:
Ohaa niitä ku käyn tos kameral ottamassa, laitan joku päivä esille, iha toimiva konstruktio, ei mun tekemä, siinä se ahtoputken välissä kököttää :D :roll:
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Juujuu.mut jos se ahtoputkissa on kiinni niin se on ahtimen painepuolella eikä imupuolella,nusnus... :wink:
Ja todennäköisesti se ilmamäärämittari on kuitenkin ennen kaasuläppää.
Jotenkin tuntuisi äkikseltään että ilmamäärämittarin paras paikka olisi ilmanpuhdistimen ja ahtimen välissä?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jotkut väittää että se pelaa paremmin jos on painepuolella...?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Voi olla,ei ole omakohtaista kokemusta niin en ala kilpaa väittämään... :D
En ole tainnut edes ikinä livenä nähdä konehuonetta missä olisi ollut perinteinen ilmämäärä mittari ja ahdin,eli taitaa olla että on tullut vain ihasteltua niitä "isojen poikien" konehuoneita... 8)
opel tuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 234
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja opel tuner »

Jeps jeps, täytyy täs hitsata ahtoputkeen adapteri sille dumpille ja löysin letkullekki paikan, elikkä kiitoksia neuvoista :P Ja sitten säätelemään, jos sais sihahtelee.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

jos meinaat sen dumpin laittaa kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliin niin sen tarttis olla kaksimäntäinen dumppi, muuten voi olla hiukan käymisongelmia kun vetää ilmaa väliin dumpin ollessa auki...
Vastaa Viestiin