Dump valve on venttiili, joka päästää ulos paineen, joka syntyy ahtimen kompressorin ja kaasuläpän välille, kun kaasuläppä suljetaan nopeasti. Dump valve pienentää viivettä ja säästää ahdinta.
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
Kun kaasuläppä sulkeutuu, painepulssi osuu läppään ja kimpoaa takaisin ahtimen siipiin.
Joo-o, ihan kuin en tietäisi, mutta tuossa viestissä kyseinen asia on aika erikoisesti ilmaistu.
Ja vaikka dumppia tai by-passia ei olisi niin kaasuläpän vääntyminen tai turbon vaurioituminen on aika epätodennäköistä. Ainakin normaalisti käytetyillä alle 2 baarin ahtopaineilla.
No, pointti kuitenkin oli että kun kaasuläppä sulkeutuu niin ei siinä enää mitään tehoja päälle jää vaikka ahtoputkiin vähän painetta kertyisikin.