18E vs. 20SEH nokka ahdetussa 20NE:ssä

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

18E vs. 20SEH nokka ahdetussa 20NE:ssä

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Jepulis eli onko noilla nokilla kuin paljon eroo, että kumman laittais ahdettuun 20NE koneeseen ja onnistuuko vaihto ihan koti tallissa ilman ihmeempiä työkaluja? Otti meinaan ja katkes toi koneessa kiinni ollut 18E nokka. Pistää vähän vituttaa, just oli uus kannentiiviste ja muut vaihdettu. Nätisti meni poikki, ku ois rälläkällä ajanu....
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Mulla on itellä seh nokka,mutta siinä ei taida olla nostossa mitään eroa 20ne nokkaan olikohan ajoitus hieman eri.
18E nokassa taas pitäisi olla hieman enemmän nostoakin,jossain sivustolla noista nokista oli vertailua en vain muista yhtään että missä.
Ps.laittakaa joku linkkiä jos muistatte.
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

juuri eilen sain valaistusta viisaammilta että toi 1.8 nokka on opelin vakio ohc nokista paras.. eli nostoja eniten :P
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

saahan lisää nostoa myös vaikka nokka-akselikotelon laskemisella...
idiootti....oon joo...
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

aksu von kirjoitti:saahan lisää nostoa myös vaikka nokka-akselikotelon laskemisella...
:o :o :o no eihän se nyt siihen vaikuta vai vaikuttaako muka? :roll:
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

kadett85 kirjoitti:
aksu von kirjoitti:saahan lisää nostoa myös vaikka nokka-akselikotelon laskemisella...
:o :o :o no eihän se nyt siihen vaikuta vai vaikuttaako muka? :roll:
no jos vaikka lasket millin sitä niin tottakai venttiilit aukeavat millin enemmän..
idiootti....oon joo...
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

aksu von kirjoitti:
kadett85 kirjoitti:
aksu von kirjoitti:saahan lisää nostoa myös vaikka nokka-akselikotelon laskemisella...
:o :o :o no eihän se nyt siihen vaikuta vai vaikuttaako muka? :roll:
no jos vaikka lasket millin sitä niin tottakai venttiilit aukeavat millin enemmän..

:D :D :D :D
no sulla pitää ainaki paikkaansa tuo alhaalla oleva teksti.

Kannattaskohan sinun laittaa uudet nostajat jos sinun autossa vaikutus on tuollainen.
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Eiköhän se yleensä tuo nokkakotelon lasku tehdä silloin, kun on vakiosta hiottu virinokka jolloin saadaan se tarvittava nosto. Taitaa jäädä venttiilit kantamaan, jos vakio nokan kanssa menee nokkakoteloa laskemaan. :roll: Tai mistäs minä mitään tiedän.. 8)
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

ei jää ainakaan 0,5mm laskulla.. sitä milliä en oo kokeillut mutta se olikin vaan esimerkki...
idiootti....oon joo...
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

jToki jos jää kantamaan niin aukeaa enemmän kun on kokoajan kaikki venttiilit vähän auki :no: :whack: Mutta siitä vaan kaikki laskemaan nokkakoteloa että saa lisää nostoa.
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Pitemmät venttiilit on kans aika kova juttu :lollis: . Eikä kulu seetit kun on venat koko ajan auki.
Omega A 2.0i
Manta B
Vastaa Viestiin