kunnon kansipahvi turbo asconaan

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

kunnon kansipahvi turbo asconaan

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

mistä/keneltä? kokeiltu jo se kikka et kaks tavallista pahvia päällekkäin =>> vuotaa!!! elikkäs mitä paksumpi sen parempi niin pysyy puristukset kurissa

kyseessä siis 20ne lohko
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 16 Syys 2006, 18:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

paljonko kesti paineita kaksi pahvia? kuulin joskus että kahdella pahvilla pitää kiristää normi momenttia hieman lujempaan..
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Laita se z20letin peltitiiviste. Siinä tarvii vaan pistää tiivisteliimalla yks kohta umpeen ettei mene vetet ja öljyt sekasin.
Omega A 2.0i
Manta B
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 16 Syys 2006, 18:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

tiivisteliimaa kannen ja lohkon väliin?
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Siihen pellitiivisteeseen. Koitan laittaa kuvaa.
Eipä tunnu toi opel.desteemi galleria taaska pelaavan. Mulla olis ollu aika hyvä kuva tosta.
Omega A 2.0i
Manta B
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 16 Syys 2006, 18:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

joo laitappa kuva.. mulla meinaan itsellä on tuohon 2.0 cihhiin tiivisteen hankinta edes ja jos tuo menee siihen ja on kestävempi niin olen vähän kiinnostunut :)
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

öö... siis ei kai toi cihhiin sovi?
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

c20let tiiviste menee 100% bolt-on.

näitä pitäisi olla saatavina ooppelilta tai koneistamoista hieman ylipaksuina.

kahdella tiivisteellä päälleikkäin kusee omiin muroihinsa.

ja ei tuo 20ne -kone yhtään pienempiä ruttuja kaipaa, jos noin tosissaan väittää niin on kyllä vikaa jossain muualla konstruktiossa. ts onko joku ihan loppuun ajettu vakionokka paikallaan ? -> vaihto 20seh tai 18e nokkaan jeesaa paljon.

joo ei käy muuten cihiin oharin tiiviste ei. tai laita käymään ja todistat ajamalla että on ok niin mä tarjoan asennuskaljat.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Niin letin massatiiviste menee vissiin suoraan mut koneistamolta kun koittivat sitä tilailla niin ei tahtonu löytyä mistään. Ja sit kun löyty niin lähettivät kumminkin sen peltisen. Meinattiin vaan että katotaan miksei se sopis, onhan se peltinen kuitenkin paljon parempi tommoseen ahdettuun kun massatiiviste. Katotaanpa jos toi kuva pelais:
Kuva
Tosta ku klikkaa ni saa sen isompana. Siin on alempana se 8venasen alkuperänen tiiviste ja kannen öljykanava tulee tossa peltisessä just siihen vesitilan reunalle. Tohon kun laittaa jotain moottorisilikonia tai mikä siellä sit parhaiten kestääkin niin eiköhän se pidä.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

wannabetuner kirjoitti:paljonko kesti paineita kaksi pahvia? kuulin joskus että kahdella pahvilla pitää kiristää normi momenttia hieman lujempaan..
no mä käytin tollasia 1.2bar niin rupes vuotamaan... :no:
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

wannabetuner kirjoitti:tiivisteliimaa kannen ja lohkon väliin?
laitoin niiden tiivisteiden lisäks sitä ihan kannentiivisteen väliin tarkoitettua hylomaria, ei vaikutusta :cry:
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

repsa kirjoitti:c20let tiiviste menee 100% bolt-on.

näitä pitäisi olla saatavina ooppelilta tai koneistamoista hieman ylipaksuina.

kahdella tiivisteellä päälleikkäin kusee omiin muroihinsa.

ja ei tuo 20ne -kone yhtään pienempiä ruttuja kaipaa, jos noin tosissaan väittää niin on kyllä vikaa jossain muualla konstruktiossa. ts onko joku ihan loppuun ajettu vakionokka paikallaan ? -> vaihto 20seh tai 18e nokkaan jeesaa paljon.

joo ei käy muuten cihiin oharin tiiviste ei. tai laita käymään ja todistat ajamalla että on ok niin mä tarjoan asennuskaljat.
pitänee laittaa se letin tiiviste, aikasemmin eri moottorikokoonpanolla piti ihan jees... vakionokka joo mutta vielä ihan hengissä oleva -(z)-
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Mulla on kans tossa ahdetussa 20NE koneessa toi C20LET:in massatiiviste mut tuntus että sen jälkeen ku sen tiivisteen vaihto ni ei oo nesteet pysyny enää paisarissa. Tota LET:in tiivistettä ennen oli ite tehty kuparitiiviste, sen kanssa ei ollu muita ongelmia ku et lööjaus oli hieman epäonnistunu ja rupes parin tuhannen ajon jälkeen vuotaa muistaakseni ainaki 1. ja 2. sylinterien väliltä puristuspaineet aina ristiin. Sit meni se LET:in tiiviste kiinni ja sen jälkeen noita ongelmia on jäähdytysnesteiden kans ollu enemmän ku tarpeeks, jos vähän pitempää ajoa ajaa ja välillä polettelee siellä ni aina hävii nestettä paisarista, joskus kokonaan tyhjäks. Testailtu sen miljoona kertaa pihassa valkoset pahvit koneen alla että jos vuotais vaan letkuista mut ei näy mitään läikkiä. Ja tuntus välillä keräävän vähän ylimäärästä painetta paisariin. Jotenki tuntus että ei siis ainakaan omassa vehkeessä aivan täysin pelitä toi tiiviste...
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

ihan samat ongelmat siis kun mulla... prkl ku pitäis penkittää ennen kevättä mut ei viitti vuotavalla kannentiivisteellä viedä :roll:
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

Peanuts kirjoitti:Mulla on kans tossa ahdetussa 20NE koneessa toi C20LET:in massatiiviste mut tuntus että sen jälkeen ku sen tiivisteen vaihto ni ei oo nesteet pysyny enää paisarissa. Tota LET:in tiivistettä ennen oli ite tehty kuparitiiviste, sen kanssa ei ollu muita ongelmia ku et lööjaus oli hieman epäonnistunu ja rupes parin tuhannen ajon jälkeen vuotaa muistaakseni ainaki 1. ja 2. sylinterien väliltä puristuspaineet aina ristiin. Sit meni se LET:in tiiviste kiinni ja sen jälkeen noita ongelmia on jäähdytysnesteiden kans ollu enemmän ku tarpeeks, jos vähän pitempää ajoa ajaa ja välillä polettelee siellä ni aina hävii nestettä paisarista, joskus kokonaan tyhjäks. Testailtu sen miljoona kertaa pihassa valkoset pahvit koneen alla että jos vuotais vaan letkuista mut ei näy mitään läikkiä. Ja tuntus välillä keräävän vähän ylimäärästä painetta paisariin. Jotenki tuntus että ei siis ainakaan omassa vehkeessä aivan täysin pelitä toi tiiviste...
paljon paineita myllyssä?
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Vastaa Viestiin