kunnon kansipahvi turbo asconaan

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

max paineet millä testailtu ni ollu 0.9bar pintaan, tällä hetkellä on joku 0.5-0.7bar, pikkasen aattelin et jos talveks laskis. Että ei pitäis paineiden puolesta olla mitään ongelmaa. Taidan seuraavaks ottaa vaan ja kokeilla ihan orkkis 20NE:n tiivisteellä, rupee pikkuhiljaa vituttaa ku saa koko aika lisäillä nesteitä ja letkuja on uusittu ja syyläri vaihdettu ja paisarin korkki uus ja.... :D
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

hmmh.. kumma juttu kyllähän sitä äkkiä luulis että se letin tivari kestäis paremmin ku ne:n orkkis... kuitenki turbomotin tiiviste olevinaan :lollis: mulla ainaki se letin tiiviste piti paremmin ku tuo ne:n...
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

NE:n vakio tiivarilla en oo tota vielä kokeillu, se kupari tiiviste oli NE:n tiivisteestä piirretty ja vesileikkurilla leikelty. Ei viittis kylläihan "huvin vuoks" rueta tota kantta irrottelee ja kattelee et johtuuko toi nestekato vaan tosta kannentiivisteestä vai jostain muusta... Ihan mielenkiinnosta kyselen et oliks toi sun ascona joskus viime keväänä varkauden ABC:llä ku oli OCF miitti siel? On niin tutun näkönen??
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

joo tulihan sitä käytyä siellä... sillon oli just se edellinen kone/ahdin keulilla joka siis hylättiin verkonpainoks :lol:
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Ihan hyvännäkönen asco oli! Itellä oli just sillon taas vaihteeks noita jäähdytysneste ongelmia ja auto tallissa enemmän ja vähemmän osina...
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

vetukka kirjoitti:Laita se z20letin peltitiiviste. Siinä tarvii vaan pistää tiivisteliimalla yks kohta umpeen ettei mene vetet ja öljyt sekasin.
Ei sovi mitenkään, ehkä 10% bolt-on homma. Tarvii lohkoa muokata tuolle tiivisteelle. Haeppa alkup. GM C20LET pahvi, mulla kesti 1.4-1.5bar ahtoja komiasti.. Mutta tuo Z20let kannattaa jättää sinne motonetin hyllyyn..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Mistäs sitä lohkoa pitäs sitte muokata? Onhan tosta peltitiivisteestä ollut ennenkin täällä juttua ja en mä ainakaan ymmärrä miksei se sinne menis. Ainut mitä joutuu tekemään on toi tiivistyshomma, mistä tossa oli aiemminkin juttua. Kyllä toi parempi vaihtoehto pitäs olla mitä massatiiviste kestävyyden suhteen.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jos ei LET pahvi kestä, niit sitte on seokset persiillään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

vetukka kirjoitti:Mistäs sitä lohkoa pitäs sitte muokata? Onhan tosta peltitiivisteestä ollut ennenkin täällä juttua ja en mä ainakaan ymmärrä miksei se sinne menis. Ainut mitä joutuu tekemään on toi tiivistyshomma, mistä tossa oli aiemminkin juttua. Kyllä toi parempi vaihtoehto pitäs olla mitä massatiiviste kestävyyden suhteen.
Juu, itsekin olisin tuon z-letin pahvin laittanu mutta öljyn kierron joutuisi toteuttamaan ulkokautta.

Tuossa aikaisemmin käsittelin asiaa ja tyylikäs piirtämäni kuva c20let pahvista... -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... kansipahvi

Niin ja tuosta kestosta niin hyvin kesti yli 1.4bar ajeluja. Vanhan pahvin rikkoi 95-bensa...
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Tosta kuvasta minkä jo aikasemmin pistin sen idean parhaiten näkee missä siinä ne vetet ja öljyt menee sekasin. Muistaakseni kun kerran puhuin semmosen kaverin kun kosusen(jos joku on joskus kuullu...) kanssa puhelimessa niin hänkin tota peltitiivistettä suositteli. Kun tota tiivisteliimaa vaan pistää oikeeseen kohtaan.
Kuva
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

vetukka kirjoitti:Tosta kuvasta minkä jo aikasemmin pistin sen idean parhaiten näkee missä siinä ne vetet ja öljyt menee sekasin. Muistaakseni kun kerran puhuin semmosen kaverin kun kosusen(jos joku on joskus kuullu...) kanssa puhelimessa niin hänkin tota peltitiivistettä suositteli. Kun tota tiivisteliimaa vaan pistää oikeeseen kohtaan.
Kuva
Siinä oli muistaakseni öljykanava ja vesi kanava päälleekäin, joita ei kyllä tiivisteliimalla tukituksi saa. No, kukin kokeilkoon omalle kohdalleen. Omani kesti hyvin pitempäänkin 1.4bar, se riitti ainakin minulle. Asconakin etuveto joten noista ahdoista voi vain "haaveilla" :-? Miksi siis peltinen?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Aivan. Itekkin ensin hain tota letin massatiivistettä, mutta kun koneistamolta tilailivat sitä ni ei tahtonu mistään löytyä ja sit kun löyty niin sieltä tulikin peltinen. Sitä tutkittiin ja kun tulee remmiahdettuun niin onhan se peltitiiviste aina parempi. Semmonen on nyt sitte paikalleen menossa.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Mulla oli ihan vakio tiiviste ja puristuksia 9 pintaan, kesti 1,3bar paineet, kunnes SE:n männät halkes :D
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Tuli tässä yön hämyisinä tunteina mieleen että onks kukaan koskaan kokeillu haalia NE koneeseen tota C20GET koneen kansipahvia? Meni meinaan itelläkin TAAS vaihteeks tiiviste vaihtoon :no: Todennäkösesti menee NE:n vakiopahvi sinne jos ei satu saamaan mistään tollasta GET pahvia, tuntuu että toi LET pahvi ei oo oikein toiminu tuolla niinku pitäis...
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Kysy us-partsista jos välttämättä semmosen haluat. Kyllä niiltä niitä getin mäntiä ainakin sai...
Omega A 2.0i
Manta B
Vastaa Viestiin