ahdetun 20NE:n imusarjan näpertely

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

ahdetun 20NE:n imusarjan näpertely

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Onko miten paljon hyötyä jos vaihtais tohon ahdettuun 20NE:hen esim. 18E koneen imusarjan? Sahailis laipan irti ja muokkailis siihen ton NE:n laipan kiinni? Tai sit jos vaihtelis vaan tohon 20NE:n omaan esim. isompaa kaasuläppää ja koteloa, onko tuntuvaan hyötyä vai turhaa näpertelyä??
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Itekkin olen tota kysellyt, oli tuolla yks topiccikin siitä. Päädyin siihen että tekee vaan isomman plenumin siihen alkuperäseen kun ei oikein ketään osannu sanoa tohon mitään.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

hengitystä kannattaa parantaa nenäkeppiä vaihtamalla. vakioimusatsilla on otettu +400hp lukemia.

motonetistä 20seh nenä tai sitten 18e:n nenä on ok ratkaisu. tarvikenokissa kannattaa kyllä mitata perusympyrän heitto ennen ostoa.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Jaa ettei se alkuperänen oliskaan sen huonompi... meinaan onneks annoin sille just tossa viikonloppuna vähä rälläkkää. No, olis siinä kuitenkin joutunu vähä hitsailee ni samalla sen plenumin siihen väsäilee, kun ei vaan virtaukset menis pahasti sekasin :D
Omega A 2.0i
Manta B
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

on siinä toi 18E nokkakeppikin kiinni...
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: ahdetun 20NE:n imusarjan näpertely

Viesti Kirjoittaja smppa »

Peanuts kirjoitti:Onko miten paljon hyötyä jos vaihtais tohon ahdettuun 20NE:hen esim. 18E koneen imusarjan? Sahailis laipan irti ja muokkailis siihen ton NE:n laipan kiinni?
Hyödystä en vielä osaa sanoa, mutta tuollainen tuli tehtyä vapariin. Kansi on vielä kesken ja imusarja täytyis sovittaa kanteen. Ei siinä laipan muokkailussa iso homma ole. Kanavat tossa 18E sarjassa on mun mielestä paremman muotoiset ja n. 3mm isommat. Kaasuläppäkotelo on kans vähän isompi.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vastaa Viestiin