2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
opelvisio
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio » 21 Helmi 2019, 05:38

vecculi92 kirjoitti:
20 Helmi 2019, 20:34
Z28nel ihme nykimistä. Pienillä kierroksilla lähtiessä. Tulpat tuli vaihdettua syksyllä boschit ja tuntu että hetkeks rauhottu mutta taas tekee samaa ku ennenkin. Ei tuu vikakoodeja. Pystyskö noi puolat mittaamaa vai pitääkö arvuuttelemalla lähtee vaihtelemaan osia
Kuten mainitsit, puolat voivat olla syy ja ne vaihtaisin ensimmäisenä

Nykänen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 17:42
Paikkakunta: Haukivuori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Nykänen » 24 Helmi 2019, 14:05

Mites moottorin käyntiääni muuten, kuuluuko kihinöitä kahinoita? Oma kokemus: pientä nykimistä matalilla kierroksilla, kihinää koneesta, sit tuli vikakoodit nokalta ja kaikki romut jakopään puolelta uusiks. Halpaa ku saippua. Btw. Passais nämä ennemmin tonne moottori puolelle.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t

Avatar
Rookeri
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 17962
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 20:09

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Rookeri » 24 Helmi 2019, 18:23

Mitä ketjuremppa tuli maksaa?
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

Nykänen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 17:42
Paikkakunta: Haukivuori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Nykänen » 25 Helmi 2019, 21:23

Teetin Virossa saabiantilla, n.3000€ tossa hinnassa on mukana ahtoputken pätkä joka hajos purkaessa. Mut ketjut, kiristimet, laahaimet, väli- ja kampuranrattaat, vesipumppu ja apulaitehihna tuohon hintaan.

Korjataas, eli troost autolla tuo remppa ei saabiantilla.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t

vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 625
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 » 16 Kesä 2019, 12:47

Kyllähän piristy kummasti ku syötti bsr😁 ja puolat oli vikana toho nykimiseen
Z28nel vectra c vm-07

Avatar
opelvisio
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio » 08 Heinä 2019, 21:55

Pitkästä aikaa tuli tehtyä omallekin autolle jotain muuta kuin hinkutettua autovahalla. Asensin universaalin mallin Turbosmartin kellosta vakion ja väsyneen hukkaportin kellon tilalle (aukesi heti pienestäkin avauspaineesta eikä sulkeutunut kunnolla). Tilasin fb:n AllSaab ryhmästä laserleikatun adapterin 20 eurolla. Turbosmartti tuli 10psi:n jousella, mutta sillä auto yliahtoi ja antoi vikakoodia. Tilalle 7psi:n jousi.
Muuten helppo asennus, mutta korjasin tangon asentoa poraamalla uuden reiän kellon kiinnikkeille. Tankoa piti lyhentää ja hommata silmukkapultti (osanumero TS-0600-3002)
Perstuntumalla vedot parani selvästi :lollis:

Kuva
Alkuperäinen tangon asento

Kuva
Kuvassa näkyy vanha reikä

edit: kuvatekstit olivat väärinpäin

vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 625
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 » 27 Heinä 2019, 18:27

https://dbilas-shop.com/en/manufacturer ... net-z28nel

Kokemuksia tosta vai onko vaa lisä.ääntä?
( Jos ei kuva näy ni klikkaa siitä.missä pitäisi näkyä ni aukeaa)
Z28nel vectra c vm-07

Avatar
opelvisio
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio » 28 Heinä 2019, 10:29

vecculi92 kirjoitti:
27 Heinä 2019, 18:27
https://dbilas-shop.com/en/manufacturer ... net-z28nel

Kokemuksia tosta vai onko vaa lisä.ääntä?
( Jos ei kuva näy ni klikkaa siitä.missä pitäisi näkyä ni aukeaa)
Ei ole omaa kokemusta enkä tunne ketään, joka olisi kokeillut tota. Mulla oli kartiosuodatin aiemmin asennettuna, mutta se aiheutti vain ongelmia (liian liki ilmamassamittaria?) Saabeissa imm on sijoitettu keskemmälle imuputkea.

irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4101
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis » 28 Heinä 2019, 11:21

Kysyin tuosta britti foruumilta, he ovat sitä mieltä ettei oo hyvä koska liian pieni suodatin.. Itsellä myös ei kokemuksia..
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014

maiden66
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Elo 2019, 16:21

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja maiden66 » 08 Elo 2019, 16:39

kestääkö ottaa vectra 2.8 turbo 280 hv..kestääkö laatikko ja muut paikat?vuosimalli 2006 manuaali

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4982
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 08 Elo 2019, 17:00

Miksei kestäisi kun 2007 ja uudemmissa OPC malleissa pitäs olla vakiona jo se 280hv. Softatuissa autoissa vääntö kasvaa paljon isommaksi kuin tehtaan rajoittama 350nm joten kytkin voi olla kovilla jos paljon jo ajettu kun vääntöä tulee noin 440-480nm. Manuaalilaatikko kestää kyllä mutta automaatista ei mulla hajua.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 625
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 » 09 Elo 2019, 16:59

234tkm manuaali ja bsr sisällä. Ollu tosin vasta jonku vajaa 10tkm eikä ongelmia.
Z28nel vectra c vm-07

Vastaa Viestiin