Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Joko olet siis purkanut hanskalokeron pois? Ekalla sivulla ohjeet siihen, eli muutama torx-ruuvi irti ja hanskaloovan valonjohto liittimestä irti. Tämän jälkeen näkyykin puhallin hässäkkä kokokomeudessaan siellä koelaudan sisuksissa. Raitisilmasuodatin ainakin Behr:issä sijaitsee sen puhaltimen vasemmalla puolen, pystyasennossa, kotelonsisällä. Eli semmonen ~5senttiä? paksu ja rapia 20senttiä korkea osa joka on muutamalla pienellä metalliklipsulla kiinni. Jos ei siis ennen tuota suodattimen irroittamista ole jo lukenut siellä missään Delphiä tai Behriä. Samalla otat sen vanhan suodattimen pois ja vaihdat uuteen jos ei oo viimeisen vuoden aikana vaihdettu.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Astrasta meni ehkä vuosi sitten esivastus hiljaiseksi ja vaihdoin tilalle uuden. Kesti pari päivää ja taas toimi vain 4-asento. Turhauduin ja ajelin puolen vuotta vain nopein vaihe toiminnassa. Sitten kuitenki leijaili palaneen haju hyttiin ja irrotin tuossa hanskalokeron. Vastuksen päästä oli puhaltimen plussa sulanut liittimen kuorta myöten. Mikäs tämän nyt aiheuttaa? Onko puhallinmoottori vain tullut loppuun? Ei kai se pyörisi jos on oikosulussa?
Annoin akulla virtaa ja pyörii kyllä samalla lailla iloisesti ilman erityisiä ääniä kuin ennenkin..
Annoin akulla virtaa ja pyörii kyllä samalla lailla iloisesti ilman erityisiä ääniä kuin ennenkin..
Astra G tbo
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Mitäs varokkeita ja releitä on lämmityslaitteen puhaltimelle.
Räpläsin noiden varokkeiden kanssa ja puhallin lakkasi toimimasta. Onko muuta puhaltimen moottoriin vaikuttavaa kuin se iso 30a varoke joka sijaitsee varokekotelon etupäässä, toinen iso on 40a takalasinlämmitin, muita isoja ei ole.
Räpläsin noiden varokkeiden kanssa ja puhallin lakkasi toimimasta. Onko muuta puhaltimen moottoriin vaikuttavaa kuin se iso 30a varoke joka sijaitsee varokekotelon etupäässä, toinen iso on 40a takalasinlämmitin, muita isoja ei ole.
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Kyllä sinne virta tulee, otin tuon moottorin irti, mutta miten tuon moottorin pystyy purkamaan että saisi hiilet vaihdettua.
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Puhaltimen moottori saattaa olla lopussa, eli hiilet ja roottorin kuparipinta lopussa. Siitä syystä ottaa niin paljon virtaa, että liitin lämpenee ja sulaa. Toinen vaihtoehto on, että liitin on ollut löysällä ... siinä siis silloin huono kontakti.nicsyy kirjoitti: ↑31 Joulu 2017, 17:54 Astrasta meni ehkä vuosi sitten esivastus hiljaiseksi ja vaihdoin tilalle uuden. Kesti pari päivää ja taas toimi vain 4-asento. Turhauduin ja ajelin puolen vuotta vain nopein vaihe toiminnassa. Sitten kuitenki leijaili palaneen haju hyttiin ja irrotin tuossa hanskalokeron. Vastuksen päästä oli puhaltimen plussa sulanut liittimen kuorta myöten. Mikäs tämän nyt aiheuttaa? Onko puhallinmoottori vain tullut loppuun? Ei kai se pyörisi jos on oikosulussa?
Annoin akulla virtaa ja pyörii kyllä samalla lailla iloisesti ilman erityisiä ääniä kuin ennenkin..
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Pelkästään hiilien vaihto ei välttämättä auta. Se roottorin kuparipinta on myös kulunut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Lämmityslaitteen puhallin Astra G
Liitin oli irroitettaessa hieman löysällä. Nyt on uusi jämptimpi paikoillaan, puhaltimen alalaakeri rasvattu sen mitä pystyi ja lämpövastus vaihdettu. Vielä toimii ainakin. Päädyin joko hieman jumittaneeseen akseliin tai tuohon huonoon liittimeen.Robertx kirjoitti: ↑18 Helmi 2018, 09:45Puhaltimen moottori saattaa olla lopussa, eli hiilet ja roottorin kuparipinta lopussa. Siitä syystä ottaa niin paljon virtaa, että liitin lämpenee ja sulaa. Toinen vaihtoehto on, että liitin on ollut löysällä ... siinä siis silloin huono kontakti.nicsyy kirjoitti: ↑31 Joulu 2017, 17:54 Astrasta meni ehkä vuosi sitten esivastus hiljaiseksi ja vaihdoin tilalle uuden. Kesti pari päivää ja taas toimi vain 4-asento. Turhauduin ja ajelin puolen vuotta vain nopein vaihe toiminnassa. Sitten kuitenki leijaili palaneen haju hyttiin ja irrotin tuossa hanskalokeron. Vastuksen päästä oli puhaltimen plussa sulanut liittimen kuorta myöten. Mikäs tämän nyt aiheuttaa? Onko puhallinmoottori vain tullut loppuun? Ei kai se pyörisi jos on oikosulussa?
Annoin akulla virtaa ja pyörii kyllä samalla lailla iloisesti ilman erityisiä ääniä kuin ennenkin..
Astra G tbo