Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Re: Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Mä oon teheny jopa 5min alipainestuksia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Alipaineistus ja alipainetesti on kaks eri asiaa, vaikka sinällään sama operaatio. En ole sellaiseen koneeseen törmännyt jolla itse testiaikaa saisi muutettua. Pelkästään pumpun käyntiaikaa voi muuttaa ja silloinhan se ei testaa yhtään mitään.
(Tämä on kans keino tutkailla tekijän ammattitaitoa, alipaineistus on kosteuden poistoa varten, koulutuksessa suositeltiin vähintään 20min alipaneistusta. Huollossa ei vaihtoehtoja, korjauksiin liittyen voi olla poikkeuksia).
(Tämä on kans keino tutkailla tekijän ammattitaitoa, alipaineistus on kosteuden poistoa varten, koulutuksessa suositeltiin vähintään 20min alipaneistusta. Huollossa ei vaihtoehtoja, korjauksiin liittyen voi olla poikkeuksia).
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13466
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Onnistuu ainakin waico koneissa muuttaa aikoja.
R1234yf on vain vittumainen kun pitää 30min ennen huoltoa laittaa kone seinään kun ajaa omia testejään ennen kuin voi aloittaa. Vanhemmalla R1234a ei ole niin hidas.
R1234yf on vain vittumainen kun pitää 30min ennen huoltoa laittaa kone seinään kun ajaa omia testejään ennen kuin voi aloittaa. Vanhemmalla R1234a ei ole niin hidas.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Alipaineistusta suositeltiin 0,5-1h mutta ei kukaan jaksa oottaa niin kauan. Ite oon käyttäny sellasta konetta että vacuum testin pysty keskeyttään. Ihan turhaa ku oli just korjannu tms.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Joo-o, tuli Kiinasta se kaasuanalysaattori ja tuossa kuun alussa testasin sillä Iso-Omenan parkkihallissa ja sen mukaan vuotoa siinä paikkeilla missä laturin hihna menee, muualla se ei ilmaissut.
Tänään sitten kävin Helsingissä yhdessä korjaamossa että testaavat typellä mistä vuotaa ja soittavat mistä vuotaa ja pitää korjata. Eivät kuulema olleet löytäneet vuotoa typellä??? Ja olivat saman tien lykänneet kylmäaineet sisään (alipainetesti 20min) ja kaiken lisäksi LIIAN VÄHÄN kylmäainetta 770g, oli ollut 250g kylmäainetta jäljellä. En ole varma yrittävätkö kusettaa.. Kun ilmastointi toimi vielä täydellisesti kun vein auton sinne. Eivät vaivautuneet soittamaan ennen täyttöä kun eivät olleet varmoja täyttömäärästä?? Olivat kuulema laittaneet uv-aineet, enpä tiedä uskoakko heitä.. Olisi pitänyt olla itse paikalla testauksen aikana.. Eivät kait kehanneet veloittaa sijaisautosta 25€ kun täyttömääräkin oli mennyt väärin ja ei muka vuotoa löytynyt. Kävin tarkistamassa heidän korjaamon puolella että sieltä varmasti löytyy typpitesti laitteet, oli siellä typpipullo..
Arvelivat että ehkä se sitten kompressorista vuotaa kun auto käynnissä.
Jos siellä vaihtaa komperssorin niin sanoivat että "ei tarvitse vaihtaa kuivainta, sitä ei ole pakko vaihtaa, eikä järjestelmää tarvitse huuhdella" (?).
On niiden kautta kompressori niin kallis että tulee paljon halvemmaksi käydä Motonetistä ostamassa uusi kompressori ja vaihdattaa se niillä jos niillä käy vaihdattamassa, kuulema ei tarvisi enää täytöstä maksaa.
Samalta alueelta se kaasuanalysaattori nyt ilmaisee, onkohan se nyt varmasti se kompressori mistä se vuotaa?
Tänään sitten kävin Helsingissä yhdessä korjaamossa että testaavat typellä mistä vuotaa ja soittavat mistä vuotaa ja pitää korjata. Eivät kuulema olleet löytäneet vuotoa typellä??? Ja olivat saman tien lykänneet kylmäaineet sisään (alipainetesti 20min) ja kaiken lisäksi LIIAN VÄHÄN kylmäainetta 770g, oli ollut 250g kylmäainetta jäljellä. En ole varma yrittävätkö kusettaa.. Kun ilmastointi toimi vielä täydellisesti kun vein auton sinne. Eivät vaivautuneet soittamaan ennen täyttöä kun eivät olleet varmoja täyttömäärästä?? Olivat kuulema laittaneet uv-aineet, enpä tiedä uskoakko heitä.. Olisi pitänyt olla itse paikalla testauksen aikana.. Eivät kait kehanneet veloittaa sijaisautosta 25€ kun täyttömääräkin oli mennyt väärin ja ei muka vuotoa löytynyt. Kävin tarkistamassa heidän korjaamon puolella että sieltä varmasti löytyy typpitesti laitteet, oli siellä typpipullo..
Arvelivat että ehkä se sitten kompressorista vuotaa kun auto käynnissä.
Jos siellä vaihtaa komperssorin niin sanoivat että "ei tarvitse vaihtaa kuivainta, sitä ei ole pakko vaihtaa, eikä järjestelmää tarvitse huuhdella" (?).
On niiden kautta kompressori niin kallis että tulee paljon halvemmaksi käydä Motonetistä ostamassa uusi kompressori ja vaihdattaa se niillä jos niillä käy vaihdattamassa, kuulema ei tarvisi enää täytöstä maksaa.
Samalta alueelta se kaasuanalysaattori nyt ilmaisee, onkohan se nyt varmasti se kompressori mistä se vuotaa?
Re: Ilmastoinnin vuotokohdan paikannus.
Ei sitä kuivainta tarvi vaihtaa eikä mutään huhtelua tehdä. Mehut ulos, kompura irti, uus tilalle ja uudet mehut sisään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)