Insignia lauhduttimen ja kuivaimen vaihto?

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
jami83
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 296
Liittynyt: 05 Elo 2008, 20:43

Insignia lauhduttimen ja kuivaimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja jami83 »

Insignia A:n(2.0 cdti mikäli merkitystä)Lauduttimessa reikä joten uus tarvis askarella tilalle.
Meinasin jos itse sen sinne askartelee. Onko sen ihmeempi kun puskuri pois,kiinnikkeet,putket irti ja sieltä jostain palkin välistä ujuttelee? Mites kuivain? Missä se sijaitsee ja onko itse vaihdettavissa? Tästä kuullut montaa eri juttua, toiset sanoo että vartin sisään päästävä kuivaimen vaihdosta ilmastointihuoltoon toiset sanoo että ei ole väliä. Mikä on totuus?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia lauhduttimen ja kuivaimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mitä nopeammin järjestelmän täyttö kylmäaineella, sen parempi.

Mitä pidempään se on tyhjänä, sitä nopeammin sinne voi kertyä kosteutta, joka pilaa kuivaimen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia lauhduttimen ja kuivaimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Itse tekisin niin että samalle päivälle varaisin täytön kun asentaisin. Ac järjestelmään ei paljoa ilmankosteutta mahdu vaan irti ollessa vaara on suurempi.

En ole moista vaihtanut mutta puskuri on helppo irroittaa tai kipata huoltotilaan alas. Saranat löytyy.

En löytänyt googlella ohjeita vaihtoon
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin