B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
On tää opelin omistaminen kyllä homma vasta puhaltimen resistorin vaihdoin ja taaa saa korjata.
Lämmöt täysillä -> apparin puolelle tulee keskeltä, sivulta ja tuulilasille lämmintä. Mutta kuskille kylmää. Keskeltä, sivulta ja tuulilasille. Eipä nää ajaa enää näillä keleillä kun jäätyy lasi ajaessa. Myös takapenkille tulee kylmää.
Googlella en mittää löytänyt. Liekö vika tyypillisesti sähköissä vai fyysinen? Mitä kautta korjattavissa ja onko isokin homma? Myös lämpötilan numeronäyttöjen taustavalot pimeenä, en tiedä tosin liittyykö tähän tai onko vaa lamput palanu.
Lämmöt täysillä -> apparin puolelle tulee keskeltä, sivulta ja tuulilasille lämmintä. Mutta kuskille kylmää. Keskeltä, sivulta ja tuulilasille. Eipä nää ajaa enää näillä keleillä kun jäätyy lasi ajaessa. Myös takapenkille tulee kylmää.
Googlella en mittää löytänyt. Liekö vika tyypillisesti sähköissä vai fyysinen? Mitä kautta korjattavissa ja onko isokin homma? Myös lämpötilan numeronäyttöjen taustavalot pimeenä, en tiedä tosin liittyykö tähän tai onko vaa lamput palanu.
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
mullois uus säädin myynnissä jos se on rikki
http://s131.photobucket.com/user/LUM-1/ ... 4.jpg.html
http://s131.photobucket.com/user/LUM-1/ ... 4.jpg.html
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
On automaatti-ilmastoinnilla. Ei samanlainen.
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
toi on automaatti ilmastoinnin säädin B2 eli 1999-2003
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
Olettaen, että ei ole säätimet laitettu kuskille kylmälle ja repsikalle kuumalle? Tässähän on kummallekin omat säätönsä.
Laita AUTO ja OFF napit samaan aikaan pohjaan ja pidä kunnes alkaa kuulumaan raksutusta kojetaulun sisältä.
Sielä pienet läppien moottorit hakevat nyt asentonsa uusiksi ja saattaa ruveta toimimaan. Näissä on joskus ongelmaa, että moottorit hukkaa asentonsa ja sitten sojottavat minne sattuu puhallukset sekaisin.
Tuossa on vielä sekin, että vanhalla ilmastoinnin ohjelmistolla se jäätää ikkunat helposti.
Siinä jää starttauksen yhteydessä sisäilman kierto päälle, vaikka sen valo ei palakaan siinä paneelissa.
Sen kuulee puhaltimen äänestä, kun huutaa niin helvetisti.
Workaround on painaa sisäilman kierto päälle. Ei pitäisi kuulua raksutusta.
Ja painaa kierto pois päältä. Nyt kuuluu raksutusta kojetaulun sisältä ja puhalluksen voimakkuus/ääni hiljenee jonkun verran.
Syy on heikossa hapessa olevassa akussa. Lataa täyteen/vaihda uuteen. Laturikin voi olla tiensä päässä, että ei jaksa pitää akkua täynnä.
Sen lisäksi ilmastoinnin ohjainpaneeli pitäisi käyttää ohjelmoimassa uudelleen, jotta "vika" poistuu.
Laita AUTO ja OFF napit samaan aikaan pohjaan ja pidä kunnes alkaa kuulumaan raksutusta kojetaulun sisältä.
Sielä pienet läppien moottorit hakevat nyt asentonsa uusiksi ja saattaa ruveta toimimaan. Näissä on joskus ongelmaa, että moottorit hukkaa asentonsa ja sitten sojottavat minne sattuu puhallukset sekaisin.
Tuossa on vielä sekin, että vanhalla ilmastoinnin ohjelmistolla se jäätää ikkunat helposti.
Siinä jää starttauksen yhteydessä sisäilman kierto päälle, vaikka sen valo ei palakaan siinä paneelissa.
Sen kuulee puhaltimen äänestä, kun huutaa niin helvetisti.
Workaround on painaa sisäilman kierto päälle. Ei pitäisi kuulua raksutusta.
Ja painaa kierto pois päältä. Nyt kuuluu raksutusta kojetaulun sisältä ja puhalluksen voimakkuus/ääni hiljenee jonkun verran.
Syy on heikossa hapessa olevassa akussa. Lataa täyteen/vaihda uuteen. Laturikin voi olla tiensä päässä, että ei jaksa pitää akkua täynnä.
Sen lisäksi ilmastoinnin ohjainpaneeli pitäisi käyttää ohjelmoimassa uudelleen, jotta "vika" poistuu.
prööt
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
Sisäilmakierto-ongelma olikin jo tuttu.
Painoin offia ja autoa pohjassa... En havainnut mitään tapahtumaa. Käytin lämmöt lowlla ja highlla. Apukuskin ja kuskin puolet erikseen. Ei vaikutusta.
Ongelma jatkuu.
Painoin offia ja autoa pohjassa... En havainnut mitään tapahtumaa. Käytin lämmöt lowlla ja highlla. Apukuskin ja kuskin puolet erikseen. Ei vaikutusta.
Ongelma jatkuu.
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
Lisätään vielä, että offia ja autoa pohjassapito tosiaan alko ruksuttumaan ja odottelin sen loppuvan, ennekkö napit laskin. Vaan yhä palelee kuski.
Re: B omega puhaltaa kuskille kylmää, apparille kuumaa
Haulla löytyy täältä foorumilta vastaavia tapauksia.
Toki vaihtoehtona on myös , että säädin on rikki , kun ei resetointi autoa.
Joillakin foorumilaisilla on ollut lämppärin kenno osittain tukossa , sillä tavalla , että lämpö tulee vain apparin puolelle.
Toinen vaihtoehto on , että kuskin puolen lämmönsäätöläpän moottori on rikki.
Toki vaihtoehtona on myös , että säädin on rikki , kun ei resetointi autoa.
Joillakin foorumilaisilla on ollut lämppärin kenno osittain tukossa , sillä tavalla , että lämpö tulee vain apparin puolelle.
Toinen vaihtoehto on , että kuskin puolen lämmönsäätöläpän moottori on rikki.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i