Eli kyseessä C Vectra -04, automaattisella ilmastoinnilla.
Ongelmana puhalluksen lämpötilan seilaaminen.. lämpötilan ollessa asennossa "Hi", kuumaa tulee tasaisesti. Ja taas asennossa "Lo", puhallus on tasaisen viileää.. mutta käytännössä kaikki astenumerot noitten välillä puhaltaa mitä sattuu, esim asettamalla lämpötilat 19 asteeseen, alkaa hetken kuluttua tulla viileää.. mutta vähän väliä silti pöhäyttää sekaan todella lämpimiä hönkäyksiä...
Huomasin myös että kun esim tiputan lämpötilan"Hi"kohdasta pykäliä alaspäin..jostakin kojetaulun sisältä/ehkä jalkotilasta kuuluu jonkinlainen sähköinen, lyhyt "jurnutus", joka ei käytännössä lopu muuten, kuin säätämällä lämpö joko hi tai lo asentoon.. ja juuri tämän jurnutuksen kuuluessa tulee näitä muutaman sekunnin mittaisia kuumia puhalluksia..
Mikä tähän ongelmaan voisi olla ratkaisuna.. ärsyttävää kun autossa ei tällähetkellä käytännössä ole kuin 3 lämpöasentoa, joko hemmetin kylmä, hemmetin kuuma, tai sit sellainen sekameteli soppa jossa tulee kaikenlämpöisiä puhalluksia peräjälkeen
Vectra C sisälämpötila ongelma.
Re: Vectra C sisälämpötila ongelma.
Mitä näyttää ajotietokoneessa ulkolämpötilan lukema?
Tarkoitan sitä että onko se järjellinen siihen nähden mitä ulkona oikeasti on.
Tarkoitan sitä että onko se järjellinen siihen nähden mitä ulkona oikeasti on.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra C sisälämpötila ongelma.
Ihan näyttää ulkolämpötilana oikeita lukemia.
Ja täydennystä tarinaan, puhallusilman lämpö heittelehtii olipa "auto"ilmastoinnissa päällä tai ei.
Ja täydennystä tarinaan, puhallusilman lämpö heittelehtii olipa "auto"ilmastoinnissa päällä tai ei.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Vectra C sisälämpötila ongelma.
Oon huomannut, että moottorin kuormitus vaikuttaa sisälle puhallettavan ilman lämpötilaan.
Jos "antaa kenkää" tulee hieman lämpimämpää, mutta minuutin tai pari valoissa seisoessa alkaa jo viilentymään.
Alkanee vissiin toimimaan tasasemmin, kun ajaa pitempää matkaa ja kaikki paikat kerkeää lämmetä?
Toisaalta automaattinen ilmastointi pyrkii pitämään tasalämpöisenä. Jos lämmittää liikaa, niin silloin alkaa jäähdyttämään. Toisinpäin sama juttu, että voi siihenkin liittyä miten sisäilman lämpötila tunnistetaan? Ainakin omegoissa oli jotain ongelmaa sisäilman lämpötilan tunnistimen kanssa? Oliko joku ropelli sielä jumissa mikä imi ilmaa tunnistimelle? (tjsp)
HI ja LO ei välitä sisälämpötilasta, vaan antaa niin kuumaa/kylmää kuin vain järjestelmästä irtoaa.
Saisko tuota sisälämpötilaa seurattua mitään, että mitä anturi näyttää?
Jos "antaa kenkää" tulee hieman lämpimämpää, mutta minuutin tai pari valoissa seisoessa alkaa jo viilentymään.
Alkanee vissiin toimimaan tasasemmin, kun ajaa pitempää matkaa ja kaikki paikat kerkeää lämmetä?
Toisaalta automaattinen ilmastointi pyrkii pitämään tasalämpöisenä. Jos lämmittää liikaa, niin silloin alkaa jäähdyttämään. Toisinpäin sama juttu, että voi siihenkin liittyä miten sisäilman lämpötila tunnistetaan? Ainakin omegoissa oli jotain ongelmaa sisäilman lämpötilan tunnistimen kanssa? Oliko joku ropelli sielä jumissa mikä imi ilmaa tunnistimelle? (tjsp)
HI ja LO ei välitä sisälämpötilasta, vaan antaa niin kuumaa/kylmää kuin vain järjestelmästä irtoaa.
Saisko tuota sisälämpötilaa seurattua mitään, että mitä anturi näyttää?
prööt
Re: Vectra C sisälämpötila ongelma.
itellä oli aikoinaan sama ongelma. sisäkiertoläppä jumissa, uusi moottori läpälle ja ongelmat loppuivat.
tuo on helppo tarkistaa, raitisilma suodatin pois sit virrat päälle ja painella sisäkierron nappia ja käydä kurkaamassa liikkuiko auki/kiinni
tuo on helppo tarkistaa, raitisilma suodatin pois sit virrat päälle ja painella sisäkierron nappia ja käydä kurkaamassa liikkuiko auki/kiinni
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C sisälämpötila ongelma.
Eikö se puhaltimen moottori ja siivet näy raitisilmasuodattimen aukosta ihan hyvin kun suodatin on pois ja mikäli sisäilmakiertoläppä on raitisilma-asennossa?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra C sisälämpötila ongelma.
Samainen Vectra ja vastaavat ongelmat, omat säätimet kuskille ja apukuskille. Kesällä joutuu säätämään 16-17 asteeseen, että tulee sopivaa. Toiselle puolelle saattaa säätimet toimia ja toisinaan taas ei. Jonain päivinä ei mitään ongelmaa. Talvella myös huomannut, että yhtäkkiä saattaa tulla viileitä puhalluksia lämpimän sekaan. Ääriasennoissa tulee kuumaa tai kylmää. Mielestäni vaikuttaa myös sisäänpuhallukseen, sillä välillä 1-4 nopeudet eivät tunnu oikeestaan missään.