Polttoainekäyttöisen sisätilanlämmittimen (& sille tankin) jälkiasennuksen vaatimukset

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Avatar
urjaman
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 534
Liittynyt: 15 Elo 2009, 19:36
Paikkakunta: Kouvola

Polttoainekäyttöisen sisätilanlämmittimen (& sille tankin) jälkiasennuksen vaatimukset

Viesti Kirjoittaja urjaman » 29 Huhti 2018, 14:03

Heips, en tälle asialle löytänyt ketjua (tai parempaa osastoa), so here it goes

Ideana siis on lisätä bensa-autoon dieseliä polttava (MPö:llä sitä käytettäis :P) sisätilan ilmanlämmitin (mulla saattaa olla jostain purettu Webasto AirTop 3500 D ...), joten sitä varten pitäisi lisätä sille oma pieni tankki (noin 5l ois kiva).

Avoimia kysymyksiä:
1. Tartteisko tämmönen järjestelmä muutoskatsastaa (lisätty tankki lähinnä)?
Yritin trafin sivuilta lueskella ja en löytänyt tekstiä että kyllä, mutta oma fiilis on että kai se pitäis :roll:
2. Jos tarvii muutoskatsastaa niin mitä vaatimuksia tämmöselle tankille on?
Ja millä tavalla ne pitäis pystyä todistamaan?
Löysin vaatimuksia tankille, mutta nää tuntuu olevan vaatimuksia alkuperäis/sarja-valmistajalle, että onko mahdollista hyväksyä yksittäisvalmistettu tankki jne...

Myös noi on loppujen lopuks aika epämääräsiä, esim kolariturvallisuus niin juu ei sitä kannata puskurin sisään laittaa, mutta onko esim. peräkoukun raudan takana takakontin pohjassa (melkein, tämäkin on että ei saa olla tietenkään samaa rautaa) ennen vararenkaan koteloa liian lähellä auton perää?

3. Jos ei tarvii muutoskatsastaa, niin minkä verran näitä määräaikaiskatsastuksissa katotaan? Ja mitä&miten tarttis pystyä todistaa?

4. Niin ja tarviiko ton itse webaston asennuksesta todistella mitään? (Webasto _tietenkin_ haluaa että olet koulutettu asentaja jne, mutta sanooko laki mitään kunhan on ohjeiden mukaan asennettu?)
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE

Vastaa Viestiin