G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
Re: G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
No pyöriikö kompuran akseli ylipäätään, kun ilmastointi on päällä? Vai pyöriikö pelkkä hihnapyörä yksinään?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
Täällä taitaa olla muitakin ammattitaidottomia paikalla. Mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että järjestelmä on ensin tyhjennetty, sitten täytetty kylmäaineella ja sekaan on lyöty desi öljyä kyytipojaks, eli kaikki on tehty juuri niinkuin pitääkin.CaLis kirjoitti:Siis lisätty 100 ml öljyä "toimivaan" järjestelmään? Jännäks menee Älä ainakaan tohon firmaan vie enää autoas..
Katso nyt ihan ensimmäiseks pyöriikö se kompura. Eli sehän sijaitsee siellä moottorin oikean etukulman kohdalla alhaalla tämä kyseinen kompura. Ensin tiiraat sitä hihnapyörän päätä kun ilmastointi ei ole päällä. Sen ei pitäis pyöriä. Sitte painat ilmastoinnin päälle ja katsot pyöriikö sitten. Jos pyörii, niin todennäköisesti saat alkaa kattomaan siihen uutta kompressoria.
Re: G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
Jos öljyä ei tule kylmäaineen mukana pois, ei sitä tarvi sinne lisätäkkään. Ja toimimattomassa järjestelmässä öljyä ei ole putkistoissa niin siksi sitä ei tule poiskaan. Ehjää huollettaessa sitä tulee pois koska sitä on isaroitunut kylmäaineen sekaan pitkin putkistoa.
Ja tuo vikadiagnoosi on täysin hatusta tempaistu. Ensinnäkään siellä ei ole mitään solenoidia. Ja kompuraöljyn vähyys ei voi aiheuttaa em
solenoidin toimimattomuutta. Ei edes magneettikytkimen toimimattomuutta.
T: ajoneuvojen kylmälaiteasentajan pätevyyden sekä valvojan papeperit omaava.
Ja tuo vikadiagnoosi on täysin hatusta tempaistu. Ensinnäkään siellä ei ole mitään solenoidia. Ja kompuraöljyn vähyys ei voi aiheuttaa em
solenoidin toimimattomuutta. Ei edes magneettikytkimen toimimattomuutta.
T: ajoneuvojen kylmälaiteasentajan pätevyyden sekä valvojan papeperit omaava.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
^
Mä oon aina luullu ja kuvitellu, että siellä pitää vähän olla öljyä, että liikkuvat osat pysyy notkeana
En yhtään epäile ammattitaitoasi, tuo vikadiagnoosi meni multa täysin ohi = en lukenut sitä ajatuksella ollenkaan. Nyt, kun luin sen uudestaan ajatuksella, niin eihän tosiaan kompurassa oleva öljy vaikuta millään lailla mihinkään solenoidiin tai magneettikytkimeen. Eikö magneettikytkin toimi sähköllä eikä öljyllä?
Mä oon aina luullu ja kuvitellu, että siellä pitää vähän olla öljyä, että liikkuvat osat pysyy notkeana
En yhtään epäile ammattitaitoasi, tuo vikadiagnoosi meni multa täysin ohi = en lukenut sitä ajatuksella ollenkaan. Nyt, kun luin sen uudestaan ajatuksella, niin eihän tosiaan kompurassa oleva öljy vaikuta millään lailla mihinkään solenoidiin tai magneettikytkimeen. Eikö magneettikytkin toimi sähköllä eikä öljyllä?
Re: G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
Ei se öljy häviä suljetussa kierrossa mihinkään. Se o siellä aina kompurassa ja kuivaimessa. Jos sitä ei ilmastointihuollossa tule kylmäaineen mukana pois, ei sitä oikeestaan tarvi ees lisätä. Periaatteena on että saman verran takas ku mitä tuli ulos. Hiukan voi lisätä esim 10ml mutta ei enempää oo tarvis.
Jos vaihdetaan kuivain niin sitten pitää lisätä n.50ml.
Jos vaihdetaan kuivain niin sitten pitää lisätä n.50ml.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: G Astran ilmastointi ei puhalla kylmää
Meitähän on täällä sitten enemmänkin.. Sehän tässä surullisinta onkin että monessa puljussa osaaminen riittää ainoastaan huoltolaitteen kytkemiseen, jos aina edes ihan siihenkään..astra93 kirjoitti:Täällä taitaa olla muitakin ammattitaidottomia paikalla. Mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että järjestelmä on ensin tyhjennetty, sitten täytetty kylmäaineella ja sekaan on lyöty desi öljyä kyytipojaks, eli kaikki on tehty juuri niinkuin pitääkin.CaLis kirjoitti:Siis lisätty 100 ml öljyä "toimivaan" järjestelmään? Jännäks menee Älä ainakaan tohon firmaan vie enää autoas..
Juho tossa jo selittikin aika hyvin että mikä meni pieleen
Terveisin
Ajoneuvotekniikan insinööri, ajoneuvosähköön erikoistunut asentaja, kylmälaiteasentajan&valvojan pätevyydet ja 10 vuoden kokemus
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93