Vectra A lämmityslaitteesta vain kylmää

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Vectra A lämmityslaitteesta vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Moron, voihan tuhannentuhatta pikkusta sarvipäätä! Vecculin sisällä alkaa näillä keleillä olla turhan viileetä, lämppäristä tulee ilmaa niin että on tukka putkella, mut ikävä kyllä vain kylmää.
En tiedä mistä moinen johtuu, mut yritän selittää mitä ollaan kesällä tehneet. Sähkövian takia piti purkaa kojetaulu kokonaan irti, siinä kasaamisen yhteydessä kai kävi jotain kämmiä noitten lämmityksen säätövermeiden takaisin liittämisessä. Olisiko joku foorumin jäsenistä viitseliäs ja neuvoisi (miel. kuvien kanssa) miten noi säätöjutut pitää olla. Loppukesästä vaihdoimme uuden jäähdyttimen, mut se ei kai vaikuta tähän, eihän?? Eikös ole niin ettei vectran jäähdytysjärjestelmää tarte ilmata? En ainakaan oo löytänyt ilmausliittimiä. Mitään ilmastointiherkkuja ei tässä oo koskaan ollutkaan.

Sit, voisiko joku neuvoa miten tota OPEL TIS ohjelmaa 1DVD levy, (Toimii vain WinXP:ssä) käytetään, mä oon yrittänyt, mut en vaan osaa. Monesti olisin tarttenut ettii kuvaa jostain kohteesta, mut ei onnistu.
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vectra A lämmityslaitteesta vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Myös termostaatti voi olla vaihtokunnossa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Re: Vectra A lämmityslaitteesta vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Timonen kirjoitti:Myös termostaatti voi olla vaihtokunnossa.
Termari vaihdettu samalla kun jäähdyttäjä.

Äkkiä vilkuillen olin näkevinäni että yksi ilmaläppiä ohjaavan vaijerin kiinnitys on jotenkin vinksallaan. Katotaa sitä huomenna jospa lämpöä ohjautusi kapiiniinkin.
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Avatar
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Viestit: 4175
Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
Paikkakunta: Lempäälä
Jäsennumero: 3208

Re: Vectra A lämmityslaitteesta vain kylmää

Viesti Kirjoittaja JNN »

Kyllä mä olen aina ilmannut ihan kuumaksi käytön jälkeen (termari auki) siten että paisarin korkki varovasti auki ja ylä-ja alavesiletkuja puristellen pumpannut kuplat ulos. Katso nyt kuitenkin ensin se vaijerin kiinnitys.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Re: Vectra A lämmityslaitteesta vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Keijo A.J kirjoitti:
Timonen kirjoitti:Myös termostaatti voi olla vaihtokunnossa.
Termari vaihdettu samalla kun jäähdyttäjä.

Äkkiä vilkuillen olin näkevinäni että yksi ilmaläppiä ohjaavan vaijerin kiinnitys on jotenkin vinksallaan. Katotaa sitä huomenna jospa lämpöä ohjautusi kapiiniinkin.
Haa, vihdoinkin lämpenee. Vain yksi säätövaijeri tai mikälie lanka oli lipsahtanut pois oikeelta paikaltaan. Nyt saa talvi tulla, ainakin lämmityksen suhteen.
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Vastaa Viestiin