A Omega Stw lämpenee pakkasilla erittäin heikosti sisätiloista, kone lämpenee kyllä suhkot nopeasti 92°C. Kenno huuhdeltu vastakarvaan, termari vaihdettu ja kiertovesipumppu toimii. Onko tuo heikko lämpeäminen vain ominaisuus vai rapistuuko näissä lämppärin kennot? Auto siis 2.0 ohc '90 Omega stw, ilman AC.
B omegassa tuppasi olemaan juuri toisinpäin, eli kone lämpeni hitaasti, mutta sisätiloissa tarkeni ilman pillkkihaalareita kunhan sai koneen kuumaksi...
A Omega sisätilojen lämpeäminen
A Omega sisätilojen lämpeäminen
Kedaut 74
Omppu Stw 89
Omppu 94
Plymari 74
Omppu Stw 89
Omppu 94
Plymari 74
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Hitaasti lämpeäviä on ollut mun kaikki farkku Omegat,sedanit lämpiää huomattavasti nopeammin,siis kuumaa puhaltavat hyvin,mutta koppi lämpiää hitaaasti.
A Omegassa tuskin on enään vakio kennoa paikoillaan,tyyppivikana pehmenevät ja vuotavat.Nissens kennoja(löytyy helposti) yleensä noihin laitetaan ja sen jälkeen koppi viilenee selkeästi,tai no ajotavasta se on kiinni kuinka tarkenee.Kennon tiivistys,eli kennon ohimenevän (kylmän ulko)ilman vähentäminen auttaa ongelmaan.Eli kenno pois ja jtn.fylliä reunoille jolla pakottaa ilman kulkemaan kennon läpi.
A Omegassa tuskin on enään vakio kennoa paikoillaan,tyyppivikana pehmenevät ja vuotavat.Nissens kennoja(löytyy helposti) yleensä noihin laitetaan ja sen jälkeen koppi viilenee selkeästi,tai no ajotavasta se on kiinni kuinka tarkenee.Kennon tiivistys,eli kennon ohimenevän (kylmän ulko)ilman vähentäminen auttaa ongelmaan.Eli kenno pois ja jtn.fylliä reunoille jolla pakottaa ilman kulkemaan kennon läpi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Mulla oli saksan tuliaisessa alumiinikenno. Se oli kylmä. Suomiautosta löytyi Nissens kuparikenno. Sillä tarkeni paremmin. Mutta tosiasiassa saakelin kylmä auto.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Juu ihan alunperin ainakin vanhemmissa on kuparikenno(Myös niissä tuontiautoissa),sen kestoikä ei kummonen ollut.Muistan jo pikku poikana kuinka -90 luvulla haisi makealle ja ikkunat aina huurussa Omegassa.
Noi nykyään myynnissä olevat alumiini Nissensit ovat lähinnä kesäkäyttöön ihan ok.
Noi nykyään myynnissä olevat alumiini Nissensit ovat lähinnä kesäkäyttöön ihan ok.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Kiitos tiedoista, muistaakseni alumiiniset putket sieltä kurkkii tulipellin puolelle, joten Pitänee katsoa löytyiskö motivaatiota loppiaisena purkaa kenno pois, tarkistaa sen kunto ja tiivistellä koteloa paremmin. Toisaalta hyvä motivaattori toi alle -15°C pakkanen...
Kedaut 74
Omppu Stw 89
Omppu 94
Plymari 74
Omppu Stw 89
Omppu 94
Plymari 74
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Se oli -87 kenno jonka laitoin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Putket on aina alsaa, jos on muovipääty niin on alukenno.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: A Omega sisätilojen lämpeäminen
Asia ratkesi, eli oli fyllingit rapisseet kennon ympäriltä veke, sekä kennon päädyssä oleva kuminen tiiviste todennäköisesti ollut viturallaan. Nyt tuntuisi tulevan lämmintä. Tulipahan vanhalle pesusienellekkin ja kuivahtaneelle kontaktiliimallekkin vielä käyttöä...
Kedaut 74
Omppu Stw 89
Omppu 94
Plymari 74
Omppu Stw 89
Omppu 94
Plymari 74