esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 02 Touko 2011, 12:33
esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
vaihdoin uuden esivastuksen koska vanhalla ei lämmityslaite toiminut ollenkaan! uuden vaihdettuani esivastus kuumuu niin maan perkeleesti etten uskalla kasata hanskalokeroita ym.. puhaltimen ollessa täysillä vastus ei kuumu mutta pienemmillä tehoilla kuumuu niin paljon että katkaiseee koko puhaltimen poie pelistä. mitä teen?
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
Puhaltimessa todennäköisesti hiilet tai roottorin kuparipinnat lopussa ja ottaa enemmän virtaa kuin pitäisi tai jossain liittimessä huono kontakti. Jos on alkuperäinen puhallin, niin melkeinpä suosiolla vaihtoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
Ja isoimmalla vaihteella ei käytetä esivastusta, vaan suoraan releen kautta, siksi ei vastus kuumu. Johdot ja rele sen sijaan on lujilla. Elä käytä puhallinta ennenkuin olet vaihtanu moottorin.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
Kyllähän ne nyt kuumeneeki niin ettei kärsi näppeineen käydä, vastushan se kuitenkin on. Esimerkiksi vanhoissa Toijjotissa se vastus on usein niissä ilmakanavissa jotta se ilmavirta edes vähän jäähdyttäisi niitä. Oma resepti kaikkiin uusien oisien omituisuuksiin on että antaa mennä vaan jos kerran toimii, ellei sitten ole sattumalta tullut perehdyttyä samaan kohteeseen vanhalla osallakin silloin kun se vielä toimi ja tilanne poikkeaa nyt olennaisesti siitä.
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
Oliko vastus oikealla paikallaan, kun käytit puhallinta?
G-Astraan vaihdoin viimeksi tuon vastuksen, ja siinä myös puhalluksen ilmavirta jäähdyttää tuota vastusta. Eli pitää olla oikealla paikallaan, muuten jäähdytys ei toimi.
G-Astraan vaihdoin viimeksi tuon vastuksen, ja siinä myös puhalluksen ilmavirta jäähdyttää tuota vastusta. Eli pitää olla oikealla paikallaan, muuten jäähdytys ei toimi.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
Kyllä sen kuuluu olla ilmavirran jähytettävänä...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 02 Touko 2011, 12:33
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
kiitosta vaan jo vastauksista! =) ja siis se uus ei ollu vielä kasattuna siellä paikoillaan vaan roikkui johtojen varassa jalkotilassa.. mut siis moottorin vaihto edessä! tattista
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 02 Touko 2011, 12:33
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
ja tosiaan ku otin sen vanhan vastuksen pois nii se ei kyllä ollu missään muuta ku roikku siellä jossai piuhojen seassa...liekkö päässy tippumaan pois oikeesta paikastaan ja sit sen takia kuumunu ja hajonnu.. pitää kattoo huomenna vähän tarkemmin
hiilet oli muuten tosi hyvät! niitä roottorin kuparipintoja en taas tullu kattoneeks
hiilet oli muuten tosi hyvät! niitä roottorin kuparipintoja en taas tullu kattoneeks
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 02 Touko 2011, 12:33
Re: esivastus kuumuu opel omega b vm95 3.0
jeees elikkäs kiitosta taas viisaammille! vikahan oli tosiaan vaan siinä etteä vastus ei ollut syystä tai toisesta enää omalla paikallaan.. sillehän löyty sit oikee paikka sieltä hansikaslokeron takaa