ketä uskoisi ?
ketä uskoisi ?
auto Astra 1.7 cdti -vm 2005 ongelma eberspächer hydronic 4 w s kaukosäädöllä.
Lopputalvesta alkoi savuttamaan pirusti valkeata savua eikä lähtenyt käyntiin, hetken odotus ja toisella yrittämällä lähti pelaamaan.
Nyt semmoisessa kunnossa, että hurina kuuluu 5-8 sek, kun yritän laittaa päälle lämmitintä kylmänä; ei pelaa lämpimänäkään.
Kävin Jyväskylässä alan liikkeessä kyselemässä ongelmasta, sukka ja hehku vaihtoon niin toimii, ei aikoja remontille sillä käynnillä.
Toisen kerran samaan liikkeeseen, eri kaveri tiskillä. Kerroin oireet, nyt ohjausyksikkö, korjaus osineen n. 400 rahhaa, ei tullut kauppoja.
Pohjois-Savossa lomalla 2 viikkoa sitten ja äkkäsin alan liikkeen sieltä, eka kysely sieltä, sukka ja tiivisteet niin alkaa toimimaan, paikalleen laitettuna 130 rahhaa, korkeintaan 200 ekua. Ehdotin vikakoodien lukua, ei tarvii, selvä tapaus. Varasin ajan viikon päähän ja kun menin pajalle oli eri kaveri, joka otti vikakoodit ensi töikseen, ja se näytti, että puhallinmoottori ei toimi, jumissa tai muuten sökö, korjaus osan kanssa n. 400 euroa!!!
Mitä vittua ton kanssa oikein tekis??? Itellä ei ole paikkaa missä laitella, enkä ymmärräkkään oikein mitään eeberistä.
Onkos täällä Jyväskylässä ketään kaveria, joka ois noita laitellut...?
Lopputalvesta alkoi savuttamaan pirusti valkeata savua eikä lähtenyt käyntiin, hetken odotus ja toisella yrittämällä lähti pelaamaan.
Nyt semmoisessa kunnossa, että hurina kuuluu 5-8 sek, kun yritän laittaa päälle lämmitintä kylmänä; ei pelaa lämpimänäkään.
Kävin Jyväskylässä alan liikkeessä kyselemässä ongelmasta, sukka ja hehku vaihtoon niin toimii, ei aikoja remontille sillä käynnillä.
Toisen kerran samaan liikkeeseen, eri kaveri tiskillä. Kerroin oireet, nyt ohjausyksikkö, korjaus osineen n. 400 rahhaa, ei tullut kauppoja.
Pohjois-Savossa lomalla 2 viikkoa sitten ja äkkäsin alan liikkeen sieltä, eka kysely sieltä, sukka ja tiivisteet niin alkaa toimimaan, paikalleen laitettuna 130 rahhaa, korkeintaan 200 ekua. Ehdotin vikakoodien lukua, ei tarvii, selvä tapaus. Varasin ajan viikon päähän ja kun menin pajalle oli eri kaveri, joka otti vikakoodit ensi töikseen, ja se näytti, että puhallinmoottori ei toimi, jumissa tai muuten sökö, korjaus osan kanssa n. 400 euroa!!!
Mitä vittua ton kanssa oikein tekis??? Itellä ei ole paikkaa missä laitella, enkä ymmärräkkään oikein mitään eeberistä.
Onkos täällä Jyväskylässä ketään kaveria, joka ois noita laitellut...?
Re: ketä uskoisi ?
Pömpeli on hyvin yksinkertainen. Hehku ja sukka kannattaa vaihtaa ja käydä nollauttaan vikakoodit.
Hurauttaako eberi kun laitat polton päälle? Pitäs kuulua ihan selvä paloilmapuhaltimen hurahdus. Jos testeri näet näyttää että puhallin jumissa, niin jumissa se taitaa olla.
Hurauttaako eberi kun laitat polton päälle? Pitäs kuulua ihan selvä paloilmapuhaltimen hurahdus. Jos testeri näet näyttää että puhallin jumissa, niin jumissa se taitaa olla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: ketä uskoisi ?
kyllä hurisee,ja naksutus kuuluu myös,muutaman sekunnin hurisoo sitten pikku katkos,ja pienempi ääninen hurina aivan pikku hetken,sitten vaikenee täysin ????
Re: ketä uskoisi ?
Aika oudolta kuulostaa. Kannattas vaihdattaa sukka ja hehku +nollata vikakoodit.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: ketä uskoisi ?
samaa olen aatellut,tuliskohan kuntoon jo ne vaihdattaisi ? jostain luin että webasto nimiset onkapannut nollautuisi kun pitää virrattomana muutaman päivän,joten otin sulakkeet pari päivää sitten irti omastani,huomenna aamulla laitan ne taas paikalleen ???
jos käynnistän pannun kaukosäätimellä,säätimen näytölle tulee teksti ERR. käyttöoppaassa sanotaa että polttoainehäiriö,liekkö tuohon uskominen ?
laite on jälkiasennus sellainen,näkyy vain altapäin pakoputki ja johtosarja,konehuoneen puolelta vesiletkut,menevät oikean etupyörän sinne jonnekkin.ja rintapellissä on sulakerasia jossa 3 sulaketta +jokin pieni rele,mikähän sen releen virka mahtaa olla ?
jos käynnistän pannun kaukosäätimellä,säätimen näytölle tulee teksti ERR. käyttöoppaassa sanotaa että polttoainehäiriö,liekkö tuohon uskominen ?
laite on jälkiasennus sellainen,näkyy vain altapäin pakoputki ja johtosarja,konehuoneen puolelta vesiletkut,menevät oikean etupyörän sinne jonnekkin.ja rintapellissä on sulakerasia jossa 3 sulaketta +jokin pieni rele,mikähän sen releen virka mahtaa olla ?
Re: ketä uskoisi ?
Rele käynnistää sisäpuhaltimen kun lämmitys alkaa.
Jos laite on tarpeeksi pahassa häiriötilassa, se pitää nollata Eberin testerillä.
Vaihdata se kynttilä+sukka ja nollauta koodit. Saattaa toimia hienosti.
Jos laite on tarpeeksi pahassa häiriötilassa, se pitää nollata Eberin testerillä.
Vaihdata se kynttilä+sukka ja nollauta koodit. Saattaa toimia hienosti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: ketä uskoisi ?
no joo,eihän siinä kummempaa tapahtunut,kaukosäätimellä laitoin nyt päälle ja pidin pakoputken päästä kiinni,niin pientä tärinää tuntui kädessä,samat hurinat kuului,jotain eloa siis on.
soitin jyväskylän alan liikkeeseen ja kerroin että vikatesti otettu ja se näytti et puhallinmoottori sökö,tiesi tämä jyväskylän herra Eeberi sanoa että lopullinen varmuus tulee vasta kun se otetaan irti ja kokeillaan akulla,toimiiko ? jos akulla pelaa niin sitten se on se ohjauslaite,se kalliimpi osa.puh.mootori täällä jkl maksaa 180 euroo,savossa sen oli 250 ekua ???!!
muistaako/tietääkö Juho mikä on vesiletkujen halk. jotka mennee eeberille,entä poltoaineputken halkaisija ? nuohan pitäis laittaa tukkoon kun tarviin autoa päivittäin ajoon. ja onko laitteessa tyyppikilpeä josta näkisi mikä se on malliltaan,jos en saa laitetta irroitetua,semmoinen olis tässä meininki,ei kait tuo hitsaamalla ole kiinni laitetettu kun tuntuu heiluvan kun pakoputkesta kokeilee.
yrittäs vähän itte katsoa mööpeliä,mutta ei se ole hääviä kun ei ole monttua,pukkeja käytössä...!
soitin jyväskylän alan liikkeeseen ja kerroin että vikatesti otettu ja se näytti et puhallinmoottori sökö,tiesi tämä jyväskylän herra Eeberi sanoa että lopullinen varmuus tulee vasta kun se otetaan irti ja kokeillaan akulla,toimiiko ? jos akulla pelaa niin sitten se on se ohjauslaite,se kalliimpi osa.puh.mootori täällä jkl maksaa 180 euroo,savossa sen oli 250 ekua ???!!
muistaako/tietääkö Juho mikä on vesiletkujen halk. jotka mennee eeberille,entä poltoaineputken halkaisija ? nuohan pitäis laittaa tukkoon kun tarviin autoa päivittäin ajoon. ja onko laitteessa tyyppikilpeä josta näkisi mikä se on malliltaan,jos en saa laitetta irroitetua,semmoinen olis tässä meininki,ei kait tuo hitsaamalla ole kiinni laitetettu kun tuntuu heiluvan kun pakoputkesta kokeilee.
yrittäs vähän itte katsoa mööpeliä,mutta ei se ole hääviä kun ei ole monttua,pukkeja käytössä...!
Re: ketä uskoisi ?
löysin eeberin ohjekirjoja 2 kpl,näkyy vesiletkut olevan n. 18 mm ja pa-letku n. 4 mm,yhdellä pitkällä m6 ruuvilla kiinni telineessään,joka on 4 ruuvilla kiinni jossain .
huhtikuussa petti metsäautotie Juuan korvessa auton alta,koko keula upposi saveen,täytyy katsoa olisko siinä tullut jotain vauriota,heiluu vähän liian helposti kun pakoputkesta ottaa kiinni ja ravistaa ?+
huhtikuussa petti metsäautotie Juuan korvessa auton alta,koko keula upposi saveen,täytyy katsoa olisko siinä tullut jotain vauriota,heiluu vähän liian helposti kun pakoputkesta ottaa kiinni ja ravistaa ?+
Re: ketä uskoisi ?
En ehtiny vastata. Letku on tosiaan noin19mm eli 3/4".
Letkuja ei tukita vaan yhdistään putkella. Pa linjalle riittää vaikka pultti tulpaksi.
Helppo purkaa ja huoltaa.
Onko autosi kullanvärinen Cosmo Wagon?
Letkuja ei tukita vaan yhdistään putkella. Pa linjalle riittää vaikka pultti tulpaksi.
Helppo purkaa ja huoltaa.
Onko autosi kullanvärinen Cosmo Wagon?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: ketä uskoisi ?
motonetistä löytyy sellainen muoviputki, pari euroa maksaa.
opel vectra c 2,2 gts
Re: ketä uskoisi ?
niin arvelin että motonetistä vois putkia löytyä.
ei olen kullan värinen,maatiaiskissan harmaa on väri.täytyy tässä lähiviikoina yrittää irroitella pannu pois,tulee ainakin vähän halvemmaksi kun itse irroittaa ja laittaa paikalleen,jos joutuu pajalle viemään,niin ompahan nuo työt laskusta pois.
ei olen kullan värinen,maatiaiskissan harmaa on väri.täytyy tässä lähiviikoina yrittää irroitella pannu pois,tulee ainakin vähän halvemmaksi kun itse irroittaa ja laittaa paikalleen,jos joutuu pajalle viemään,niin ompahan nuo työt laskusta pois.
Re: ketä uskoisi ?
Eiku aattemin ku sisko ostatteeli jyväskylästä just tuollasta Astraa nii aattelin et oisko sattunu sama peli oleen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: ketä uskoisi ?
Ei ole myynnissä,eikä taida täällä Jyväskylästä löytyä kuin tuo mikä mulla on.kolme vuotta ollut minulla,katsellut aina kauppojen p-paikoilla kun ootellut ku käy ostoksilla.ei ole 1.7 näkynyt.1.9 on kylläkin..
Re: ketä uskoisi ?
no niin,tänään vähän katsoin alle minkälainen työ olisi ottaa irti lämmitin,ei hyvältä näyttänyt,vittumainen parkkipaikalla touhuta.
käsikirjasta äkkäsin ettei laitteen suojapelti peitä eeberin alaosaa,ja kun alle katsoin niin runkoa tosiaan näkyi.välähti mielessä jos tuohon kopauttaisi vasaralla käynnistysvaiheessa ,auttaisikohan se ?? ja auttoihan se !! eeberi lähti päälle !!!,ja on lähtenyt sen jälkeen jo viisi kertaa,ja toiminut normaalisti.
taisivat siellä Savossa päin tehdä oikean vikatestin,et puhallinmoottori jumissa/sökö,kopautus auttoi,mutta kuinka pitkäksi aikaa . . .?.
talvella huomasin lämmittin toimii ajaessa 76-84 asteen välillä,nyt huomasin että jos paikallaan, lähtölämpötila on n. 40 astetta,niin 76 asteen kohdalla lämmitin alkaa käydä hiljaisemmalla äänellä ?? mutta jatkaa käyntiään siihen asti mikä aika on laitettu kaukosäätimeen esim. 21 min.
jos ei tuo 84 as. tule ennen sitä, kaukosäätimessä asetus on ECO asennossa,voisikohan se johtua tästä ??
en tiedä edes tämmöistä asiaa kun ei ole tarvinnut tähän asti rassailla koko mööpeliä,laittanut vaan talviaamuina eeberin päälle kotoa sisältä,ja lähtenyt lämpöisellä autolla töihin...!
käsikirjasta äkkäsin ettei laitteen suojapelti peitä eeberin alaosaa,ja kun alle katsoin niin runkoa tosiaan näkyi.välähti mielessä jos tuohon kopauttaisi vasaralla käynnistysvaiheessa ,auttaisikohan se ?? ja auttoihan se !! eeberi lähti päälle !!!,ja on lähtenyt sen jälkeen jo viisi kertaa,ja toiminut normaalisti.
taisivat siellä Savossa päin tehdä oikean vikatestin,et puhallinmoottori jumissa/sökö,kopautus auttoi,mutta kuinka pitkäksi aikaa . . .?.
talvella huomasin lämmittin toimii ajaessa 76-84 asteen välillä,nyt huomasin että jos paikallaan, lähtölämpötila on n. 40 astetta,niin 76 asteen kohdalla lämmitin alkaa käydä hiljaisemmalla äänellä ?? mutta jatkaa käyntiään siihen asti mikä aika on laitettu kaukosäätimeen esim. 21 min.
jos ei tuo 84 as. tule ennen sitä, kaukosäätimessä asetus on ECO asennossa,voisikohan se johtua tästä ??
en tiedä edes tämmöistä asiaa kun ei ole tarvinnut tähän asti rassailla koko mööpeliä,laittanut vaan talviaamuina eeberin päälle kotoa sisältä,ja lähtenyt lämpöisellä autolla töihin...!
Re: ketä uskoisi ?
tarkennus tuohon edelliseen,eli talvella toiminta lämpötila 76-84 as. huomasin tuon kovemmalla pakkasella auton käydessä tyhjäkäynnillä,84 as. sammuu täysin,ja 76 as. lähtee taas pöhötään täysillä.