Merivan ilmastoinnin kompressori rikki?
Merivan ilmastoinnin kompressori rikki?
Käytin hiljattain Merivan (2003) ilmastointihuollossa. Huollon jälkeen ilmastointi ei kuitenkaan ole enää toiminut. Ennen huoltoa ilmastointi toimi täysin moitteetta. Vein auton takaisin näytille ja huollossa oltiin alustavasti sitä mieltä, että kompressori on rikki. Sähköt kuitenkin kuulemma näyttäisivät pelaavan normaalisti. Tarkempi katsanta ilmastointilaitteeseen on liikkeen toimesta vielä tulossa. Olivat huoltamossa kuitenkin vahvasti sitä mieltä, ettei kompressori ole mitenkään voinut vioittua ilmastointihuollon yhteydessä ja ikäänkuin pesivät kätensä vastuusta. Onko asia todella näin eli onko kyseessä vain äärimmäisen epätodennäköinen sattuma, että kompressori on rikkoutunut juuri tuona päivänä heti huollon jälkeen? Tätä kyselen, kun näiden laitteiden päälle en itse paljoakaan ymmärrä.
Re: Merivan ilmastoinnin kompressori rikki?
Huonoa tuuria.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Merivan ilmastoinnin kompressori rikki?
Itse vein Omegan -00 ilmastointihuoltoon kun lakkasi puhaltamasta kylmää. täyttö tehtiin ja ilmastointi toimi hienosti kolme päivää kunnes kylmää ei enää tullut. takaisin huoltoon jossa ei osattu sanoa miksi homma ei toimi. vikakoodeja ei tullut mutta epäilivät että kompressori on rikki. ostin uuden osan ja vein auton huoltoon että saavat vaihtaa sen. kun hain auton niin ilmastointi toimi ja kompuraa ei vaihdettu. en saanut koskaan selitystä siitä mikä oli vikana mutta siitä lähtien ilmastointi toimi moitteetta.
Re: Merivan ilmastoinnin kompressori rikki?
Tulee lähinnä mieleen mahdollisuus, että kylmäainetta on täytetty täyttöhuollossa reippaasti liikaa. Sitten koekäytettäessä kompressori on sanonut sopimuksen irti. Vaikea on tietää varmasti.
On toki mahdollista, että koekäytettäessä on kompressorin magneettikytkin rikkoutunut... se on huonoa tuuria , eikä liity silloin ilmastointihuoltoon.
Kompressoriin voi vaihtaa pelkän magneettikytkimen.
Kannattaa kysyä, onko rikkoutumisessa kyse kylmäaineen vuotamisessa kompressorin tiivisteistä ulos, vai eikö kompressorin magneettikytkin toimi.
On toki mahdollista, että koekäytettäessä on kompressorin magneettikytkin rikkoutunut... se on huonoa tuuria , eikä liity silloin ilmastointihuoltoon.
Kompressoriin voi vaihtaa pelkän magneettikytkimen.
Kannattaa kysyä, onko rikkoutumisessa kyse kylmäaineen vuotamisessa kompressorin tiivisteistä ulos, vai eikö kompressorin magneettikytkin toimi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i