Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Hei.
Mulla c-malli ja puhallin ei lähe päälle kun vasta käännät voimakkuuden neloselle. Auto seisonut tallissa reilu pari vuotta.
Välillä ollut myös ulkona. Nyt auto otettiin käyttöön 5kk sitten ja puhallin ei ole toiminut tuona aikana ollenkaan muuta kuin nelos teholla eli täydellä teholla. Mikähän vika voisi
olla kyseessä? Tietämykseni autoista on aika pieni joten kaikki palaute on aina etiäppäin
Mulla c-malli ja puhallin ei lähe päälle kun vasta käännät voimakkuuden neloselle. Auto seisonut tallissa reilu pari vuotta.
Välillä ollut myös ulkona. Nyt auto otettiin käyttöön 5kk sitten ja puhallin ei ole toiminut tuona aikana ollenkaan muuta kuin nelos teholla eli täydellä teholla. Mikähän vika voisi
olla kyseessä? Tietämykseni autoista on aika pieni joten kaikki palaute on aina etiäppäin
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Melkoisen varmasti puhaltimen etuvastus kaput. Jos manuaali-ilmastointi, niin vastuksen hintaluokka kolmenkympin kieppeillä.
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Missähän tuo vastus sijaitsee. Tilasin ja hain vastuksen mutta nyt en löydä että missähän tuo sijaitsee?
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Missähän tuo vastus sijaitsee. Tilasin ja hain vastuksen mutta nyt en löydä että missähän tuo sijaitsee?
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Vastus sijaitsee puhallinmoottorin läheisyydessä, joutuu purkamaan hanskalootan pois tieltä.
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Kiitti vinkistä. Lokero irti ja siellähän se oli vaikkakin oli aika hyvin piilotettu sinne. Uusi sulake paikoilleen ja puhallin toimii täysin
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
No niimpä tietenki. Ajelin muutaman päivän ja soratiellä yks kaks ajelin ja sitten lakkasi puhaltamasta. Ja sama ongelma...ei toimi ku 4 teholla eli täysillä. Sulakkeen ostin uuden ja vaihdoin sen ja heti lähti toimiin ja nyt taas caput finito ?????? Ei ymmärrä....apuja???
Re: Vectra gts -03. Puhallin ongelma.
Yksi mahdollisuus on, että puhaltimen hiilet ovat finaalissa.
Toinen vaihtoehto on , että puhaltimen laakeri on ruosteessa, eikä jaksa siksi pyöriä pienillä nopeuksilla. Alkupään C- Vectroissa on puhaltimen kotelon pohjalle kertynyt kosteutta (vettä) , joka on ruostuttanut laakerin. Uudemmissa on kotelon pohjassa pieni reikä. Muutama foorumilainen on saanut puhaltimen toimimaan joksikin aikaa öljyämällä sen laakerin.
Toinen vaihtoehto on , että puhaltimen laakeri on ruosteessa, eikä jaksa siksi pyöriä pienillä nopeuksilla. Alkupään C- Vectroissa on puhaltimen kotelon pohjalle kertynyt kosteutta (vettä) , joka on ruostuttanut laakerin. Uudemmissa on kotelon pohjassa pieni reikä. Muutama foorumilainen on saanut puhaltimen toimimaan joksikin aikaa öljyämällä sen laakerin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i