Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Parit pienet ongelmat,
-Lämpönäytöt muuttu Fahrenheit asteikolle itestään
(tää korjattu, sai ihan Auto nappia pohjassa pitämällä vaihettua)
-Ohjaa väärin lämmityksen venttiiliä, sulkee kierron kennolle vaikka ilmastointi ei päällä (ei tule siis vettä kennolle)
korjautu kun otti alipaineletkun irti..
-Ei ohjaa kiertovesipumppua päälle missään tilanteessa.
pumppu toimii suoralla sähköllä.
-Lämpönäytöt muuttu Fahrenheit asteikolle itestään
(tää korjattu, sai ihan Auto nappia pohjassa pitämällä vaihettua)
-Ohjaa väärin lämmityksen venttiiliä, sulkee kierron kennolle vaikka ilmastointi ei päällä (ei tule siis vettä kennolle)
korjautu kun otti alipaineletkun irti..
-Ei ohjaa kiertovesipumppua päälle missään tilanteessa.
pumppu toimii suoralla sähköllä.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
e0101296 kirjoitti:2 erilaista 2.2 L bensamoottoria omppu B -00 ssa.
tietoa Y22XE ilmastoinnista: https://dl.dropboxusercontent.com/u/189 ... kaavio.pdf
ja https://dl.dropboxusercontent.com/u/189 ... kuvaus.pdf
tietoa Z22XE ilmastoinnista: https://dl.dropboxusercontent.com/u/189 ... kaavio.pdf
ja https://dl.dropboxusercontent.com/u/189 ... kuvaus.pdf
Koijasin tuolta toisesta topicista,
vissiin M50 on kiertovesipumppu,
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Huolto-ohjelmiston kaavioissa M57 on lisäkiertovesipumppu. Ilmastointiautomatiikka (paneeli) ohjaa sitä.
Joku maa-asetus (koodi-indeksi) on syystä tai toisesta vaihtunut ja siksi fahrenheiteiksi muuttui. Jos asetat lämpötilan riittävän korkeaksi , niin kaiken järjen mukaan pitäis vesiventtiilin aueta ja lisäkiertoilmapumpun käynnistyä. Jos lämpötila-asetus on jäähdytyksen puolella , niin sitten sulkee sen vesiventtiilin, eikä lisäkiertovesipumppu pyöri. Ensimmäiseksi kannattaa luetuttaa ilmastointijärjestelmän vikakoodit, sitten ohjelmoida oikea koodi-indeksi.
Joku maa-asetus (koodi-indeksi) on syystä tai toisesta vaihtunut ja siksi fahrenheiteiksi muuttui. Jos asetat lämpötilan riittävän korkeaksi , niin kaiken järjen mukaan pitäis vesiventtiilin aueta ja lisäkiertoilmapumpun käynnistyä. Jos lämpötila-asetus on jäähdytyksen puolella , niin sitten sulkee sen vesiventtiilin, eikä lisäkiertovesipumppu pyöri. Ensimmäiseksi kannattaa luetuttaa ilmastointijärjestelmän vikakoodit, sitten ohjelmoida oikea koodi-indeksi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Vikakoodeja ei ole ja ei ohjaa venttiiliä kiinni eikö pumppua päälle edes HI-asennossa.Robertx kirjoitti:Huolto-ohjelmiston kaavioissa M57 on lisäkiertovesipumppu. Ilmastointiautomatiikka (paneeli) ohjaa sitä.
Joku maa-asetus (koodi-indeksi) on syystä tai toisesta vaihtunut ja siksi fahrenheiteiksi muuttui. Jos asetat lämpötilan riittävän korkeaksi , niin kaiken järjen mukaan pitäis vesiventtiilin aueta ja lisäkiertoilmapumpun käynnistyä. Jos lämpötila-asetus on jäähdytyksen puolella , niin sitten sulkee sen vesiventtiilin, eikä lisäkiertovesipumppu pyöri. Ensimmäiseksi kannattaa luetuttaa ilmastointijärjestelmän vikakoodit, sitten ohjelmoida oikea koodi-indeksi.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Ok. Sitten saattaa olla vikaa itse paneelissa. Jokatapauksessa voit kokeilla palauttaa celsius- asteikon. Vaihtoehtoisesti painamalla auto painiketta 5 sekuntia tai + ja - painikkeita yhtäaikaa. Sen jälkeen mahdollisesti vielä resetointi , eli auto ja off painikkeita 5 sekuntia yhtäaikaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Joo tän olinkin fiksannu,Robertx kirjoitti:Ok. Sitten saattaa olla vikaa itse paneelissa. Jokatapauksessa voit kokeilla palauttaa celsius- asteikon. Vaihtoehtoisesti painamalla auto painiketta 5 sekuntia tai + ja - painikkeita yhtäaikaa. Sen jälkeen mahdollisesti vielä resetointi , eli auto ja off painikkeita 5 sekuntia yhtäaikaa.
Mitkähän tuon pumpun toiminnalle on reunaehtoina, kun tuota "vikaa" on ollut muillakin.
mm: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 10&t=90229
ilm. vanhat mallit ilman automaattista ilmastointia = pumppu päällä kun virrat päällä.
B2:ssa kait pumpun pitäs pyöriä vain kun tarvitaan?
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Ok.
Tarkempia ehtoja en pumpun toiminnalle löytänyt... sama maininta saksalaisilla foorumeilla, että pyörii tarvittaessa. Pumpun pitäisi toimia ainakin taukolämmityksellä. Siitä ja sen toimimattomuudesta löytyy täältä foorumilta muutama topicci. Jostain syystä juurikin B2 - Omegassa se paneeli ei anna ulos kunnon ohjausjännitettä... joku foorumilainen mittasi korkeintaan muutaman voltin jännitteen.
Jos et tarvitse taukolämmitystä, yksinkertaisinta on kytkeä pumpulle jatkuva jännite virtalukon takaa , kuten B1- Omegassa on toteutuksena.
Tarkempia ehtoja en pumpun toiminnalle löytänyt... sama maininta saksalaisilla foorumeilla, että pyörii tarvittaessa. Pumpun pitäisi toimia ainakin taukolämmityksellä. Siitä ja sen toimimattomuudesta löytyy täältä foorumilta muutama topicci. Jostain syystä juurikin B2 - Omegassa se paneeli ei anna ulos kunnon ohjausjännitettä... joku foorumilainen mittasi korkeintaan muutaman voltin jännitteen.
Jos et tarvitse taukolämmitystä, yksinkertaisinta on kytkeä pumpulle jatkuva jännite virtalukon takaa , kuten B1- Omegassa on toteutuksena.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Taukolämpö toiminnasta ei olis haittaa, käyttöähän tolle olis joka päiväRobertx kirjoitti:Ok.
Tarkempia ehtoja en pumpun toiminnalle löytänyt... sama maininta saksalaisilla foorumeilla, että pyörii tarvittaessa. Pumpun pitäisi toimia ainakin taukolämmityksellä. Siitä ja sen toimimattomuudesta löytyy täältä foorumilta muutama topicci. Jostain syystä juurikin B2 - Omegassa se paneeli ei anna ulos kunnon ohjausjännitettä... joku foorumilainen mittasi korkeintaan muutaman voltin jännitteen.
Jos et tarvitse taukolämmitystä, yksinkertaisinta on kytkeä pumpulle jatkuva jännite virtalukon takaa , kuten B1- Omegassa on toteutuksena.
itellä tulee hurjat 0.3V tonne pumpun liittimeen.
OP-Com:lla olis tarkotus ihmetellä tänään vielä,
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Kokeile sitten käynnistää se taukolämmitys. Olikohan se auto - nappia painaen ja virrat pois, tms. ja mittaa sitten se jännite. Toki moottorin pitää ensin olla lämmin. Taukolämmityksen aikana pyörii lämppärin puhallin ja se lisäkiertovesipumppu. Kaikissa B2-Omegoissa ei kuitenkaan taukolämmitystä ole... liittynee varustetasoihin.
Hain hieman täältä foorumilta sanalla taukolämmitys.
Tästä topicista vois rivien välistä päätellä, että lisäkiertopumppu käynnistyy pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin moottorin ollessa lämmin.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 3%A4mmitys
Ajossa ilmeisesti pitäisi lämmintä tulla riittävästi.
Ok.
Periaatteessa pumpun kytkentää voi muuttaa myös niin, että taukolämmitys säilyy, jos sellainen on olemassa.
Hain hieman täältä foorumilta sanalla taukolämmitys.
Tästä topicista vois rivien välistä päätellä, että lisäkiertopumppu käynnistyy pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin moottorin ollessa lämmin.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 3%A4mmitys
Ajossa ilmeisesti pitäisi lämmintä tulla riittävästi.
Ok.
Periaatteessa pumpun kytkentää voi muuttaa myös niin, että taukolämmitys säilyy, jos sellainen on olemassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Kyllä itellä lähtee taukolämmitys päälle, eli paneeliin tulee virrat ja puhallin lähtee pyöriin. Pumppu vaan ei lähe päälle.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Tämä selvä. Taukolämmitys siis periaatteessa toimii. Matkalla ilmastoinnin paneelin liittimestä lisäkiertopumpun moottorille on 2 liitintä, X3 ja X30.
Musta-sininen johdin tulee liittimen X30 liitinnastaan 17 ja sama johdin liittimen X30 liitinnastaan 3 . X3 on pyöreä liitin akun takana... olikohan keskimmäinen X30 on neliskanttinen liitin akun vieressä olevassa releboxissa sisällä , kahden ison sulakkeen vieressä. Niistä liittimistä voi mitata, tuleeko jännitettä. Jos ei tule, niin sitten on ilmastoinnin paneelin lähdössä vikaa. Et ole ainoa... vastaavaa ongelmaa on ollut muillakin.
Musta-sininen johdin tulee liittimen X30 liitinnastaan 17 ja sama johdin liittimen X30 liitinnastaan 3 . X3 on pyöreä liitin akun takana... olikohan keskimmäinen X30 on neliskanttinen liitin akun vieressä olevassa releboxissa sisällä , kahden ison sulakkeen vieressä. Niistä liittimistä voi mitata, tuleeko jännitettä. Jos ei tule, niin sitten on ilmastoinnin paneelin lähdössä vikaa. Et ole ainoa... vastaavaa ongelmaa on ollut muillakin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Pitää tarkastaa noi johdot, tai napata paneeli irti ja mitata sieltä suoraan
tässäpäs mittaus dataa vähän lämmöistä taukolämmitys päällä, kauhean hyvin ei siis vesi kierrä
alku tilanne
Moottorin lämmöt 83c
Nominal Right Temperature,22 °C
Nominal Left Temperature,22 °C
Outlet Temperature Floor Left,47 °C
Outlet Temperature Floor Right,49 °C
Outlet Temperature Vent Left,52 °C
Outlet Temperature Vent Right,55 °C
7min myöhemmin
Moottorin lämmöt 83c
Nominal Right Temperature,22 °C
Nominal Left Temperature,22 °C
Outlet Temperature Floor Left,31 °C
Outlet Temperature Floor Right,36 °C
Outlet Temperature Vent Left,28 °C
Outlet Temperature Vent Right,33 °C
tässäpäs mittaus dataa vähän lämmöistä taukolämmitys päällä, kauhean hyvin ei siis vesi kierrä
alku tilanne
Moottorin lämmöt 83c
Nominal Right Temperature,22 °C
Nominal Left Temperature,22 °C
Outlet Temperature Floor Left,47 °C
Outlet Temperature Floor Right,49 °C
Outlet Temperature Vent Left,52 °C
Outlet Temperature Vent Right,55 °C
7min myöhemmin
Moottorin lämmöt 83c
Nominal Right Temperature,22 °C
Nominal Left Temperature,22 °C
Outlet Temperature Floor Left,31 °C
Outlet Temperature Floor Right,36 °C
Outlet Temperature Vent Left,28 °C
Outlet Temperature Vent Right,33 °C
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Paneelin takaa voi tietty myös mitata suoraan. Tosin liittimen pitää olla sitten kiinni.
Eihän se vesi kierrä, kun ei pumppu pyöri.
Hyvä , jos edes hetken lämmintä antaa...
Eihän se vesi kierrä, kun ei pumppu pyöri.
Hyvä , jos edes hetken lämmintä antaa...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Mulla kanssa sama probleema, ei kiertovesipumppu pelaa muutakuin suoralla virralla. Laitoin oikeen puolen parkilta hyppyjohdon pumpulle niin saa taukolämmön toimimaan kun jättää oikeen puolen parkin päälle. Ei taida olla tommosella 0,3 voltilla toimivaa relettäkään löytyä, sillähän sen saisi toimimaan.
OT: Mites toi paneeli purkeentuu, pitäis kaivaa esiin se kun alan webastoo asenteleen joku päivä? Muutenkin taitaa olla sähkövikaa, ei saa ilmastointia napista päälle eikä flektitkään toimi.
OT: Mites toi paneeli purkeentuu, pitäis kaivaa esiin se kun alan webastoo asenteleen joku päivä? Muutenkin taitaa olla sähkövikaa, ei saa ilmastointia napista päälle eikä flektitkään toimi.
Omega B2 2.6 executive
Re: Omega B2 ilmastoinnin/lämmityksen kanssa ongelmia
Transistoria vois tuolla 0,3 Voltilla ohjata, jos siinä kulkee kuitenkin virtaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i