Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Olet ymmärtänyt oikein. Jos aineet ovat karanneet, ei järjestelmässä ole painetta riittävästi , jotta kompressori saisi käynnistyskäskyn.
Magneettikytkimen kela todennäköisesti poikki tai kompressorin kyljessä olevassa liitimessä tai johtimissa huono kontakti.
Magneettikytkimen kela todennäköisesti poikki tai kompressorin kyljessä olevassa liitimessä tai johtimissa huono kontakti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
OK kiitoksia vastauksesta!! Mistähän sais tuohon vekottimeen edullisesti sen magneettikytkimen!?
Opelilla tuo kytkin oli hulppeat yli 1000€
Ebaystä näyttäis saavan alle satkulla, mutta pieni epävarmuus; että osaako tilata oikeanlaisen!!
Opelilla tuo kytkin oli hulppeat yli 1000€
Ebaystä näyttäis saavan alle satkulla, mutta pieni epävarmuus; että osaako tilata oikeanlaisen!!
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Kyllä sen halvimmalla saa juurikin ebaystä. On syytä katsoa tarkkaan kompressorin tyyppi. Sillä tavalla onnistuu tilaamaan oikean.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Osa tuli saksasta ja tänään paikalle, kaikki toimii täydellisesti!!!
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Lainataan vanhaa lisää: EDIT: Tehty uusi aihe tästä samasta ongelmasta. Älä vastaa tähän.
Missä C vectrassa 1.9 CDTI (automaatti-ilmastointi) sijaitsee ilmastoinnin paineanturi, onko ilmansuodatinkotelon alla/etupuolella putkessa?
Minne menee kompuran magneettikytkimen "miinusjohto"? Suoraan maihin vai jonkun älypurkin ohjaamana?
Ongelmana on, ettei magneettikytkin kytke vaikka ilmastoinnin rele vetää. Rele (kärjet kytkee ok) ja releeltä plusjohto kompuralle on ehjä. Myös magneettikytkin on ehjä, vastus 3,3 ohmia ja kytkin lukitsee kun syötän suoraan ulkoisella poverilla plussan ja miinuksen.
Painekytkimenkin on siis oltava ehjä, kun kerran rele kytkee, vai kuinka?
Ja kylmäaineet on tarkistettu juuri ennen kuin muu vianhaku alkoi.
Tällä päättelyllä päädytty siis siihen, että vika olisi kompuran magneettikytkimen "miinus" puolella. Onko muita päätelmiä?
Missä C vectrassa 1.9 CDTI (automaatti-ilmastointi) sijaitsee ilmastoinnin paineanturi, onko ilmansuodatinkotelon alla/etupuolella putkessa?
Minne menee kompuran magneettikytkimen "miinusjohto"? Suoraan maihin vai jonkun älypurkin ohjaamana?
Ongelmana on, ettei magneettikytkin kytke vaikka ilmastoinnin rele vetää. Rele (kärjet kytkee ok) ja releeltä plusjohto kompuralle on ehjä. Myös magneettikytkin on ehjä, vastus 3,3 ohmia ja kytkin lukitsee kun syötän suoraan ulkoisella poverilla plussan ja miinuksen.
Painekytkimenkin on siis oltava ehjä, kun kerran rele kytkee, vai kuinka?
Ja kylmäaineet on tarkistettu juuri ennen kuin muu vianhaku alkoi.
Tällä päättelyllä päädytty siis siihen, että vika olisi kompuran magneettikytkimen "miinus" puolella. Onko muita päätelmiä?
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Magneettikytkimen miinusjohto (ruskea) menee johtosarjan kautta maadoituspisteeseen. Maadoituspisteen paikkaa en osaa sanoa... jokatapauksessa siihen menee monta ruskeaa johdinta johtosarjasta.
Menee siis suoraan maihin.
Painekytkin on ehjä , kun rele vetää.
Vika saattaa olla ruskeassa miinusjohtimessa melko lähellä kompuran liitintä. Kannattaa tarkastaa myös liitin ja miten johtimen pää on kiinni liittimen sisällä.
Menee siis suoraan maihin.
Painekytkin on ehjä , kun rele vetää.
Vika saattaa olla ruskeassa miinusjohtimessa melko lähellä kompuran liitintä. Kannattaa tarkastaa myös liitin ja miten johtimen pää on kiinni liittimen sisällä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Kiitos vastauksesta!
Tein juuri samaan aikaan uuden viestin samasta aiheesta kun Robertx vastaili tähän.
Pahoittelut sekaannuksesta.
Tein juuri samaan aikaan uuden viestin samasta aiheesta kun Robertx vastaili tähän.
Pahoittelut sekaannuksesta.
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Pesin tänään auton (3.2 v6 2003) ennen pesua ei ongelmia ilmastoinnissa. Nyt pesun jälkeen hönkää kuumaa kaikilla muilla asteilla paitsi LO
Myös ennen pesua oli ulkolämpötila mittari kaput ja pesun jälkeen se näytti - 40 astetta toki sitten myöhemmin oli taas kaput
Myös ennen pesua oli ulkolämpötila mittari kaput ja pesun jälkeen se näytti - 40 astetta toki sitten myöhemmin oli taas kaput
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Ulkolämpötila-anturin toiminta vaikuttaa kyllä ratkaisevasti ilmastoinnin toimintaan... jos kaput tarkoittaa , ettei ole lukemaa ollenkaan niin voi olla vaikuttamatta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Juu eli ennen pesua ei ollut lämpötilamittarissa lukemia ja ilmastointi toimi hienosti. Pesun jälkeen oli - 38 ja nousi hiljalleen - 40 jonka jälkeen ei taas lukemia mutta kuumaa puhalsi ilmastointi. Vaikuttaako ulkolämpötila ilmastoinnin toimintaan? Vanhassa audissa ilmastointi haisteli sisäilmaa ja sääti lämpötilaa sen mukaan
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Missä tuo anturi sijaitsee?
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Aika keskellä etupuskuria alhaalla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C automaatti-ilmastointi ongelma!
Automaatti-ilmastointi on ja aina kun väylä on nukkumassa ja avaa oven tai keskuslukon niin servomoottori pitää hetken melkosta rapinaa. Aikaisemmin saattoi havaita hurinaa... Hammasrattaiden hyppimiseltä tuo kuulostaa mut sisäkierron läppä ainakin liikkuu normaalisti.
Ja nyt puhaltaa välillä ihan helkutin kylmää ja hetkenpäästä saattaa puhaltaa kuumaa. Vaikuttaa sisätilan lämpöanturin vialta, koska ulkolämpötilan näyttö näyttää ok lukemaa. En ainakaan googlettamalla löytäny ohjetta millä ton ohjauksen sais nollattua et ois kokeillu sitä ennenku purkaa sen enempää. Eli vissiin testerillä ainoastaan jos silläkään. Jos jollain vastaavaa vaivaa ja on sen saanut korjattua niin vinkki olisi hyvä.
EDIT: Ha! Op-com kiinni ja pelaa kuten pitää ja mittausarvot ja testit Ok. Ainoo et tuo sisäilmakierron servon rapisee mut toimii. Otin raikkarin pois et näki sen liikkuvan kuten pitää.
Ja nyt puhaltaa välillä ihan helkutin kylmää ja hetkenpäästä saattaa puhaltaa kuumaa. Vaikuttaa sisätilan lämpöanturin vialta, koska ulkolämpötilan näyttö näyttää ok lukemaa. En ainakaan googlettamalla löytäny ohjetta millä ton ohjauksen sais nollattua et ois kokeillu sitä ennenku purkaa sen enempää. Eli vissiin testerillä ainoastaan jos silläkään. Jos jollain vastaavaa vaivaa ja on sen saanut korjattua niin vinkki olisi hyvä.
EDIT: Ha! Op-com kiinni ja pelaa kuten pitää ja mittausarvot ja testit Ok. Ainoo et tuo sisäilmakierron servon rapisee mut toimii. Otin raikkarin pois et näki sen liikkuvan kuten pitää.