B-Omega lämppärinkennon vaihto?
Tulipahan homma tehtyä.
Aikaa kului noin 15 tuntia taukoineen (19:30-11.30). Patikka retki alkoi 13:30 ja sen jälkeen saunailta.....
Luulisin että ensikerralla mene alle 10 tuntia.
Itse vaihdoin sen kennon putkien pultin tavalliseen ristipää mutteriin (ei ainakaan saa liian tiukkaan laitettua). Sain ohjeen että kiristys tiukkuus on 2-4 Nm. Itse laitoin lähelle 2 Nm. Eikä vuoda.
Hyvät asennus ohjeet sain merkkiliikkeeltä. Siinä oli kuvien kanssa kerrottu missä järjestyksessä pitää purkaa ja missä ne ruuvit sijaitsevat.
Aikaa kului noin 15 tuntia taukoineen (19:30-11.30). Patikka retki alkoi 13:30 ja sen jälkeen saunailta.....
Luulisin että ensikerralla mene alle 10 tuntia.
Itse vaihdoin sen kennon putkien pultin tavalliseen ristipää mutteriin (ei ainakaan saa liian tiukkaan laitettua). Sain ohjeen että kiristys tiukkuus on 2-4 Nm. Itse laitoin lähelle 2 Nm. Eikä vuoda.
Hyvät asennus ohjeet sain merkkiliikkeeltä. Siinä oli kuvien kanssa kerrottu missä järjestyksessä pitää purkaa ja missä ne ruuvit sijaitsevat.
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
saatana
pakko nostella tätä topikkia ylös
nyt on omegasta purettu melkein koko oikea puoli ja sormissa on tuhat ja yksi verta vuotavaa haavaa. Nyt alkaa yön yli kestävä motivaatiokeräystauko ja huomenna sitten kuskin puolen kimppuun...
pakko nostella tätä topikkia ylös
nyt on omegasta purettu melkein koko oikea puoli ja sormissa on tuhat ja yksi verta vuotavaa haavaa. Nyt alkaa yön yli kestävä motivaatiokeräystauko ja huomenna sitten kuskin puolen kimppuun...
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Lievällä väkivallalla selviää monta tuntia nopeemmin, eikä tarvi purkaa kuskin puolta ollenkaan. Hanskalokeron "alta" pitää vähän kojelautaa avartaa, että kenno mahtuu tulemaan pois. Siihenhän jää kojetaulun pinta ehjäksi ja kolo jää hanskalokeron kannen alle.
Mukavaa pikku puuhastelua...
Mukavaa pikku puuhastelua...
Omega B2 2.6 executive
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
No niin, eli hommaan meni semmoset 2,5h. Ja irroitettiin käytännössä koko kojetaulu helvettiin. Kenno vuosi kuudesta kohtaa ja oli täynnä jotain ihme liejua ja mustaa ööö, emmä tiedä mitä vitun hiutaleita mahto olla. mutta putkien päät ja kennon sisusta oli ihan jossain mudassa. Tiiä sitten että onko se jotain vitun paikkausainetta vai mikä helevetti tommosta oikein on, mutta paskasta oli. Ei se meinaan kovin öljyltäkään näyttäny.
Tällä viikolla myöhemmin sitten seuraa vielä kokoaminen, kun pitäs sit löytää kaiketi se vitun valeon kenno jostain, mistähän löytyis?
Niin ja kuvia on otettu jonkin verran, että jos joku niitä nyt haluaa, niin ilmoa vaan.
Tällä viikolla myöhemmin sitten seuraa vielä kokoaminen, kun pitäs sit löytää kaiketi se vitun valeon kenno jostain, mistähän löytyis?
Niin ja kuvia on otettu jonkin verran, että jos joku niitä nyt haluaa, niin ilmoa vaan.
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Ei se valeonkaan kenno välttämättä sinne sovi heittämällä, marmoritiskiltä saa vissiin kolmea eri kennoa 200 euron hintaan. Ja mä kysyin 4 eri varaosamyymälästä, ketään ei pystyny valeoo toimittaan. Eli ei muuta ku automuovilta tilaamaan Nissenssin kenno ja kokoamaan palapeliä. Sama kenno siellä 60, Motonetissä oli 80 euroa.
Ja kokoamiseen kandee varata sit vähän kauemmin aikaa ku purkamiseen...
Ja kokoamiseen kandee varata sit vähän kauemmin aikaa ku purkamiseen...
Omega B2 2.6 executive
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Ens viikolla pitäis tuollane remontti tehä, nii jos joku viittii kuvia yms infoa laittaa ni ois varmaa helpompi.
jorse131(at)hotmail.com
jorse131(at)hotmail.com
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Laitoin mailia ja kuvatuksia...
http://s560.photobucket.com/albums/ss47 ... a%20omega/
Tuolla jotaki kuvia, koitin vähän piirrellä ruuvien paikkoja ja reijän paikkaa kojetauluun, jää nätisti hanskalokeron alle piiloon
http://s560.photobucket.com/albums/ss47 ... a%20omega/
Tuolla jotaki kuvia, koitin vähän piirrellä ruuvien paikkoja ja reijän paikkaa kojetauluun, jää nätisti hanskalokeron alle piiloon
Omega B2 2.6 executive
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Noniin tänään vaihdon tuon kennon. Kyllähän siinä vaan aikaa vierähtää ekalla kerralla, vähän turhaakin purin kuskin puolelta kun päätin sitte sahailla reikää siihen kojelautaan.
Mutta lopulta homma onnistui ja TimppaS:lle kiitoksia vielä kuvista ja vinkeistä.
Mutta lopulta homma onnistui ja TimppaS:lle kiitoksia vielä kuvista ja vinkeistä.
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Täytyy nostaa tätäkin ylös. Eli omegasta on puhaltimen moottori tullu tiensä päähän ja pitäis vaihtaa, oon purkanu aikalailla kaiken
mahdollisen kojelaudan tieltä mutta ei meinaa lähteä. Ilmeisesti ei olisi tarvinnu purkaa kuskin puolta mutta tulipa sekin...
Siltikin kojelauta on kiinni ja pysyy, meinaa käydä hermoille
mahdollisen kojelaudan tieltä mutta ei meinaa lähteä. Ilmeisesti ei olisi tarvinnu purkaa kuskin puolta mutta tulipa sekin...
Siltikin kojelauta on kiinni ja pysyy, meinaa käydä hermoille
Honda Accord CL7 K20A6
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Ai niin sitä ylintä ruuvia ei taida saada auki ilman kojetaulun purkua?
Mikäs siellä ahistaa? Se on aika tiukka sieltä tuulilasin reunasta, saa vetää ihan tosissaan. Kaikki ruuvit auki? Johtosarja kanssa mulla ahisti lämmönsäätimien kohalta.
Mikäs siellä ahistaa? Se on aika tiukka sieltä tuulilasin reunasta, saa vetää ihan tosissaan. Kaikki ruuvit auki? Johtosarja kanssa mulla ahisti lämmönsäätimien kohalta.
Omega B2 2.6 executive
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Tuulilasin reunasta aikalailla, ei uskalla vetää kun pelkää että repeää jostainTimppaS kirjoitti:Ai niin sitä ylintä ruuvia ei taida saada auki ilman kojetaulun purkua?
Mikäs siellä ahistaa? Se on aika tiukka sieltä tuulilasin reunasta, saa vetää ihan tosissaan. Kaikki ruuvit auki? Johtosarja kanssa mulla ahisti lämmönsäätimien kohalta.
Honda Accord CL7 K20A6
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Voiman puute Mekin sitä kahteen tyttöön revittiin, mutta mitään ei hajonnut kuiteskaan...
Jos auto olisi minun, vaihtasin sen kennon samalla jos ei ole vaihdettu ikinä. Ainakin jos meinaat sitä itsellä pitää, ja onhan se myytäessäkin hyvä myyntivaltti
Jos auto olisi minun, vaihtasin sen kennon samalla jos ei ole vaihdettu ikinä. Ainakin jos meinaat sitä itsellä pitää, ja onhan se myytäessäkin hyvä myyntivaltti
Omega B2 2.6 executive
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Kyllä se nyt irtos kun repi kunnolla , tahtoo vielä olla ratin alla jumissa. Ilmeisesti paksut johtoniput on jollain nippusiteillä kiinni vielä siinä...?TimppaS kirjoitti:Voiman puute Mekin sitä kahteen tyttöön revittiin, mutta mitään ei hajonnut kuiteskaan...
Jos auto olisi minun, vaihtasin sen kennon samalla jos ei ole vaihdettu ikinä. Ainakin jos meinaat sitä itsellä pitää, ja onhan se myytäessäkin hyvä myyntivaltti
Joo kyllä se varmaan hermoja säästäs jos vaihtaa yhtäaikaa, ilmeisesti sitä uutta pitää vähän modata siihen mitä täällä lukee.
Honda Accord CL7 K20A6