B-Omega lämppärinkennon vaihto?

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

B-Omega lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Jooo tommonen operaatio olisi edessä, eli tarviikos koko kojelauta purkaa tuon vaihtamiseksi?
vm.96 automaatti-ilmastoinnilla ja 2.5 mustamörkökoneella.. :roll:

Vittuku ei nää autosta pihalle :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Peltilehmä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 07:57

Viesti Kirjoittaja Peltilehmä »

Luultavasti, tuskin se helpompi on kun manuaali ilmastoinnillakaan eli kojelauta poikkeen , tai ainakin noin 10 cm ylöspäin , purkaat hanskalokeron pois ja sitte alkaa näkyä missä se kenno piileskelee...onnea yritykselle
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Mistä kohdista tää b-omegan lauta on kiinni? Keskikonsoli tarvii varmaan purkaa, mistäs muualta?
Repsikan puoli alkaa oleenkin jo tyhjä kun vähän lähdin sieltä tutkistkelemaan mistä valuu mehut lattialle :roll:

A-omegan ja B-senatoreiden lautoja on tullu purettua mutta ei ainuttakaan tämmöstä.. Kerkiääkö illassa hoitaan? Vituttaa toi sumu laseissa :evil:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

sellanen mielikuva on et jos omaat kääpiön kädet ni saat repsikan puolelta vaihdettua sen otettua hanskalokeron ja airbagin yms rojut tieltä pois :lol:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
ok`
'Senator'
'Senator'
Viestit: 403
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 13:39
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja ok` »

Ja puukkosahalla turhia muoveja edestä, niin johan mahtuu :lol:
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme :)
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
Peltilehmä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 07:57

Viesti Kirjoittaja Peltilehmä »

[quote="-WW-"]Mistä kohdista tää b-omegan lauta on kiinni? Keskikonsoli tarvii varmaan purkaa, mistäs muualta?
Repsikan puoli alkaa oleenkin jo tyhjä kun vähän lähdin sieltä tutkistkelemaan mistä valuu mehut lattialle :roll:

Jos hyvä säkä sattuu ni sitte vuotaa o-renkaista mitkä tiivistää putket kennoon, ja joo jos puukkosahaa kehtaa kojelaudalle näyttää ni sitte yhen illan homma :roll:
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Uuden kennon hain tänään, ei ruveta pihtaileen 8)
Tarvii siis ruveta ihan sokkona tota purkamaan, ja puukkosahaa en sille näytä. Autodata tais antaa ohjeajaksi I&A n.5h eli ei pitäs ihan päivän homma olla 8)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Olisiko mahdollista ottaa remontista havainnollisia kuvia. Ja jos työ sujuu hyvin, niin tehdä raporttia vinkit ja vihjeet osioon? Aika monet painineet saman ongelman parissa.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Uhtua
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1206
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Ei se paha homma ole kun oppii. Itse olen niitä kymmenkunta vaihtanut, viimeksi irroitus meni jo tunnissa mutta asennus ottaa enemmän. Koko kojetaulua ei kannata irroittaa, silloin tarvii purkaa kaikki ratteja/kojetaulun takana olevia johdotuksia myöten, mutta kaikki muut siitä sitten kyllä purkaa sitten saakin. Keskikonsolin kaikki rojut/lämmönsäädinpaketit, mittariston, ratin suojukset, lämppärisuuttimet ja valokytkimet ym. Kojetaulun kaikki kiinnityspultit tarvii avata jotta se pääsee tulemaan hieman ulos, ja viimeiset sentit tarvii ottaa pois hieman voimaakin käyttäen. A-pilarin verhouksetkin olen yleensä irroittanut niin eivät ahdista päissä. Kojetaulua kun vetää oikeasta päästä kojetaulun kiinnityksien ollessa irti tulee se juuri sen verran ulos että kenno mahtuu tulemaan pois sieltä. Nissensin tarvikekenno ei viimeksi ollut kovin häävi vaihtoehto, automuovilla on kyllä oikean hintainen ja oli muutoin ok paitsi toiseen päähän tuleva kuminen päätykappale oli aivan liian pieni. Oliko sitten virheellinen kumi vai mikä sitten, joutui modaamaan vanhasta sikaliiman avustuksella siihen tilkkeen. Muutoin oli kyllä asiallinen.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Pitää muistaa räpsiä jotain kuvia.

Mikäs siinä nissensin kennossa huonoa on, ei raaski lähteä enää vaihteleen :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Uhtua
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1206
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Muuten se oli ok mutta päädystä puuttui se iso about 20x7cm kokoinen kumilaippa joka tilkitsee kennon kuskinpuoleisesta päästään. Siinä oli vaan semmoinen pieni muovilirpake ja se ei sopinut mitenkään siihen vanhaan kumiin kun kennon putket olivat erimalliset. Sitä vanhaa kumia joutui vingulla sorvaamaan ja sikaliimalla tilkitsemään jotta sen sai tiiviiksi. Oliko sitten kenno vaihdettu jossainvaiheessa erilaiseen tuossa vai mistä johtui, mutta tuo kuminen päätylaippa olisi ollut kyllä hyvä olla uuden kennon mukana. Muuten tosiaan ok.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Huomenna taitaa kenno vaihtua :no:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

oliko paha rasti?? kuvia?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Oli paha rasti, kiitos motonetin ja nissens kennon. Semmosta kennoa ei sitten kannata ottaa jos tarjolla olisi. Väljää jää joka suuntaan puoli senttiä, ja tosiaan se takapääty oli mitälie muovia :no:

No harri.p pelasti valeo kennolla, nissensin takia illan homma venähti koko viikonlopun mittaiseksi :evil:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

pidetään mieles kun aika koittaa :lol:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin