B-Omega lämppärinkennon vaihto?

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Uhtua
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1206
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Silloin kun itse sen vaihdoin huomasin että se alkuperäinen M6-pultti oli aika pitkä siihen ja epäilin että se pohjaa ja tyssäsin siitä hieman pois. Olisko tuossa ollut kanssa liian pitkä pultti ja murtanut kennon?
Avatar
TimppaS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Ei ollu pultti liian pitkä, jouduin ottamaan prikankin pois että se ylipäätään lähti kierteilleen... Ja halkeama oli ylemmän putken yläreunassa, oli pärskinyt vedet mankalle asti.
_big_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 152
Liittynyt: 13 Heinä 2006, 22:18

Viesti Kirjoittaja _big_ »

Tulipahan homma tehtyä.
Aikaa kului noin 15 tuntia taukoineen (19:30-11.30). Patikka retki alkoi 13:30 ja sen jälkeen saunailta.....
Luulisin että ensikerralla mene alle 10 tuntia.

Itse vaihdoin sen kennon putkien pultin tavalliseen ristipää mutteriin (ei ainakaan saa liian tiukkaan laitettua). Sain ohjeen että kiristys tiukkuus on 2-4 Nm. Itse laitoin lähelle 2 Nm. Eikä vuoda.

Hyvät asennus ohjeet sain merkkiliikkeeltä. Siinä oli kuvien kanssa kerrottu missä järjestyksessä pitää purkaa ja missä ne ruuvit sijaitsevat.
Mixu_N
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 746
Liittynyt: 24 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

saatana

pakko nostella tätä topikkia ylös

nyt on omegasta purettu melkein koko oikea puoli ja sormissa on tuhat ja yksi verta vuotavaa haavaa. Nyt alkaa yön yli kestävä motivaatiokeräystauko ja huomenna sitten kuskin puolen kimppuun...
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Avatar
TimppaS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Lievällä väkivallalla selviää monta tuntia nopeemmin, eikä tarvi purkaa kuskin puolta ollenkaan. Hanskalokeron "alta" pitää vähän kojelautaa avartaa, että kenno mahtuu tulemaan pois. Siihenhän jää kojetaulun pinta ehjäksi ja kolo jää hanskalokeron kannen alle.

Mukavaa pikku puuhastelua...
Omega B2 2.6 executive
Mixu_N
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 746
Liittynyt: 24 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

No niin, eli hommaan meni semmoset 2,5h. Ja irroitettiin käytännössä koko kojetaulu helvettiin. Kenno vuosi kuudesta kohtaa ja oli täynnä jotain ihme liejua ja mustaa ööö, emmä tiedä mitä vitun hiutaleita mahto olla. mutta putkien päät ja kennon sisusta oli ihan jossain mudassa. Tiiä sitten että onko se jotain vitun paikkausainetta vai mikä helevetti tommosta oikein on, mutta paskasta oli. Ei se meinaan kovin öljyltäkään näyttäny.

Tällä viikolla myöhemmin sitten seuraa vielä kokoaminen, kun pitäs sit löytää kaiketi se vitun valeon kenno jostain, mistähän löytyis?

Niin ja kuvia on otettu jonkin verran, että jos joku niitä nyt haluaa, niin ilmoa vaan.
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Avatar
TimppaS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Ei se valeonkaan kenno välttämättä sinne sovi heittämällä, marmoritiskiltä saa vissiin kolmea eri kennoa 200 euron hintaan. Ja mä kysyin 4 eri varaosamyymälästä, ketään ei pystyny valeoo toimittaan. Eli ei muuta ku automuovilta tilaamaan Nissenssin kenno ja kokoamaan palapeliä. Sama kenno siellä 60, Motonetissä oli 80 euroa.

Ja kokoamiseen kandee varata sit vähän kauemmin aikaa ku purkamiseen...
Omega B2 2.6 executive
jorse131
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 09:21

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja jorse131 »

Ens viikolla pitäis tuollane remontti tehä, nii jos joku viittii kuvia yms infoa laittaa ni ois varmaa helpompi.
jorse131(at)hotmail.com
Avatar
TimppaS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Laitoin mailia ja kuvatuksia... :thumbsup:

http://s560.photobucket.com/albums/ss47 ... a%20omega/

Tuolla jotaki kuvia, koitin vähän piirrellä ruuvien paikkoja ja reijän paikkaa kojetauluun, jää nätisti hanskalokeron alle piiloon
Omega B2 2.6 executive
jorse131
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 09:21

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja jorse131 »

Noniin tänään vaihdon tuon kennon. Kyllähän siinä vaan aikaa vierähtää ekalla kerralla, vähän turhaakin purin kuskin puolelta kun päätin sitte sahailla reikää siihen kojelautaan.
Mutta lopulta homma onnistui ja TimppaS:lle kiitoksia vielä kuvista ja vinkeistä.
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja turbo »

Täytyy nostaa tätäkin ylös. Eli omegasta on puhaltimen moottori tullu tiensä päähän ja pitäis vaihtaa, oon purkanu aikalailla kaiken
mahdollisen kojelaudan tieltä mutta ei meinaa lähteä. Ilmeisesti ei olisi tarvinnu purkaa kuskin puolta mutta tulipa sekin...

Siltikin kojelauta on kiinni ja pysyy, meinaa käydä hermoille :bonk:
Honda Accord CL7 K20A6
Avatar
TimppaS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Ai niin sitä ylintä ruuvia ei taida saada auki ilman kojetaulun purkua?

Mikäs siellä ahistaa? Se on aika tiukka sieltä tuulilasin reunasta, saa vetää ihan tosissaan. Kaikki ruuvit auki? Johtosarja kanssa mulla ahisti lämmönsäätimien kohalta.
Omega B2 2.6 executive
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja turbo »

TimppaS kirjoitti:Ai niin sitä ylintä ruuvia ei taida saada auki ilman kojetaulun purkua?

Mikäs siellä ahistaa? Se on aika tiukka sieltä tuulilasin reunasta, saa vetää ihan tosissaan. Kaikki ruuvit auki? Johtosarja kanssa mulla ahisti lämmönsäätimien kohalta.
Tuulilasin reunasta aikalailla, ei uskalla vetää kun pelkää että repeää jostain :x
Honda Accord CL7 K20A6
Avatar
TimppaS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Voiman puute :D Mekin sitä kahteen tyttöön revittiin, mutta mitään ei hajonnut kuiteskaan...

Jos auto olisi minun, vaihtasin sen kennon samalla jos ei ole vaihdettu ikinä. Ainakin jos meinaat sitä itsellä pitää, ja onhan se myytäessäkin hyvä myyntivaltti :bye:
Omega B2 2.6 executive
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja turbo »

TimppaS kirjoitti:Voiman puute :D Mekin sitä kahteen tyttöön revittiin, mutta mitään ei hajonnut kuiteskaan...

Jos auto olisi minun, vaihtasin sen kennon samalla jos ei ole vaihdettu ikinä. Ainakin jos meinaat sitä itsellä pitää, ja onhan se myytäessäkin hyvä myyntivaltti :bye:
Kyllä se nyt irtos kun repi kunnolla :lol:, tahtoo vielä olla ratin alla jumissa. Ilmeisesti paksut johtoniput on jollain nippusiteillä kiinni vielä siinä...?

Joo kyllä se varmaan hermoja säästäs jos vaihtaa yhtäaikaa, ilmeisesti sitä uutta pitää vähän modata siihen mitä täällä lukee.
Honda Accord CL7 K20A6
Vastaa Viestiin