Ilmastointi rikki Astra G
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Kylmäaineen määrä väärä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Täytyypä käydä liikkeessä tarkistuttamassa tilanne.
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Kompuran tyyppi on auto/vuosimalli sekä moottorikohtainen.Millä ihmeellä yleensäkkään näette kompuran mallin ?
Usein myyjillä ( ebay ja muut ) on hyvät sopivuuslistat mihin malliin / moottorityyppiin ovat käypiä kompuroita.
Joten kun sitä et päällepäin näe/tunnista niin riittää kun tiedät mikä auto ja moottori sekä vuosimalli sinulla on ajokkinasi.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Tuo oli se info jota juuri kaipasin, kiitoksia. Pitää koittaa ottaa yhteyttä johonkin eBay:n myyjään, helpommalla pääsisi jos vaan tilaa tuon eikä ala sitä purkamaan. Ensi viikolla pääsen tutun alan ammattilaisen kanssa kurkkaamaan hommaan pohjasta käsin, tosin korjailee lähinnä isompia autoja mutta eiköhän tämäkin luonnistu. Toivotaan parasta, enää ei saisi muuta olla rikki. No money honey.e0101296 kirjoitti:Kompuran tyyppi on auto/vuosimalli sekä moottorikohtainen.Millä ihmeellä yleensäkkään näette kompuran mallin ?
Usein myyjillä ( ebay ja muut ) on hyvät sopivuuslistat mihin malliin / moottorityyppiin ovat käypiä kompuroita.
Joten kun sitä et päällepäin näe/tunnista niin riittää kun tiedät mikä auto ja moottori sekä vuosimalli sinulla on ajokkinasi.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Jaa täällä ei olekkaan muokkausnappia niin kirjotetaan nyt vielä miten homma eteni.
Kyllähän tohon vaivaa vähän piti nähdä, ensin kun piti löytää myyjä joka tietää mikä mikä kompuramalli on kyseessä pelkän moottorin ja vuosimallin kautta. Lähetin kyselyä viidelle ja vain yksi osasi sanoa että Delphin vehje kyseessä, muut kaipasivat kompuran mallia ennen kun osasivat sanoa mikä osa käy. Kääntäjät ei koko sivua osaa kääntää, oikeastaan jotain 5% käänsi joten manuaalisesti tiettyjä kohtia piti vetää kääntäjään koko ajan kun Saksaa ei ossoo.
Toki vielä en itse tiedä tuleeko varmasti oikea osa mutta sen näkee ensi viikolla. Halpaa kyllä oli, 26,90 + 15e kuljetus = 41,90 ja mikäli tulee muita jotka ei halua ensin purkaa autoa ja katella mikä kompura kyseessä niin kyseinen myyjä oli "MKS Klima & Kühlerservice Spandau". Sattui olemaan myös halvin mesta mielestäni.
Kiitoksia vinkeistä ja toivotaan parasta..
Kyllähän tohon vaivaa vähän piti nähdä, ensin kun piti löytää myyjä joka tietää mikä mikä kompuramalli on kyseessä pelkän moottorin ja vuosimallin kautta. Lähetin kyselyä viidelle ja vain yksi osasi sanoa että Delphin vehje kyseessä, muut kaipasivat kompuran mallia ennen kun osasivat sanoa mikä osa käy. Kääntäjät ei koko sivua osaa kääntää, oikeastaan jotain 5% käänsi joten manuaalisesti tiettyjä kohtia piti vetää kääntäjään koko ajan kun Saksaa ei ossoo.
Toki vielä en itse tiedä tuleeko varmasti oikea osa mutta sen näkee ensi viikolla. Halpaa kyllä oli, 26,90 + 15e kuljetus = 41,90 ja mikäli tulee muita jotka ei halua ensin purkaa autoa ja katella mikä kompura kyseessä niin kyseinen myyjä oli "MKS Klima & Kühlerservice Spandau". Sattui olemaan myös halvin mesta mielestäni.
Kiitoksia vinkeistä ja toivotaan parasta..
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Nyt on edennyt Astra G:ssä ilmastoinnin oikkuilu siihen vaiheeseen että kun moottorin tuuletin käynnistyy, käynnistyy myös ilmastoinnin tuuletin ja kompura saa virtaa ja ilmastointi alkaa toimimaan. Löytyiskö tämmöisen johtolangan perusteella sinisiä ajatuksia.
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Arska^f lle:
Mitä suotta kymmeniltä myyjiltä kyselemään kompuran mallia. Hidasta ja vaivalloista.
Kysy Opel forumilta. Laita autosi, moottori ja vuosimalli esille tuonne alas allekirjoitukseesi niin pian saat ihan ilmaiseksi tiedon kompurasta joka autoosi sopii.
Nyt ei kyllä mennyt putkeen eli onnistunut se kompurakauppasi.
Et taatusti saa uutta tai edes toimivaa ilmastointikompuraa mihinkään autoon 26 eurolla.
uok lle: Esitit jo kolmannen kerran kysymyksesi oudosta ilmastoinnin kompuran käyntiinlähdöstä moottorin jäähdytyspuhaltimen käynnistyessä. Anna edes hieman vinkkiä: automaatti vai manuaali-ilmastointi jos manuaali missä ilmastoinnin käyttökytkimen asennossa käynnistyy vai molemmissako ?
Eipä ole vikapaikka näin etänä tiedossa ainoastaan villi arvaus että jäähdytyksen ohjausmodulissa tai johdotuksessa on jotain vialla.
Mitä suotta kymmeniltä myyjiltä kyselemään kompuran mallia. Hidasta ja vaivalloista.
Kysy Opel forumilta. Laita autosi, moottori ja vuosimalli esille tuonne alas allekirjoitukseesi niin pian saat ihan ilmaiseksi tiedon kompurasta joka autoosi sopii.
Nyt ei kyllä mennyt putkeen eli onnistunut se kompurakauppasi.
Et taatusti saa uutta tai edes toimivaa ilmastointikompuraa mihinkään autoon 26 eurolla.
uok lle: Esitit jo kolmannen kerran kysymyksesi oudosta ilmastoinnin kompuran käyntiinlähdöstä moottorin jäähdytyspuhaltimen käynnistyessä. Anna edes hieman vinkkiä: automaatti vai manuaali-ilmastointi jos manuaali missä ilmastoinnin käyttökytkimen asennossa käynnistyy vai molemmissako ?
Eipä ole vikapaikka näin etänä tiedossa ainoastaan villi arvaus että jäähdytyksen ohjausmodulissa tai johdotuksessa on jotain vialla.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Arska F tais tilailla magneettikytkimen käämiä...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Juholle ja muille auttaneille iso kiitos täältä. Tosiaan käämi vaihdettiin tutun toimesta tänään ja kaikki pelaa. 90min meni aikaa ja enimmäkseen aikaa kului purkamiseen vaikkei se kasaaminenkaan ihan helppoa ollut. On sen verran ahtaita mestoja muutamille pulteille/ruuveille että ihan tarpeeksi vaivaa siitä oli , ilman niitä muutamaa olisikin ollut "liian helppoa".
Mutta 300e tuli säästöä näillä vinkeillä ja näkemällä vähän vaivaa joten työttömän lompakko kiittää.
Mutta 300e tuli säästöä näillä vinkeillä ja näkemällä vähän vaivaa joten työttömän lompakko kiittää.
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Juho-MP lle: paapalta tulee aina kiitokset terävästä havainnosta
uok lle:
Heleppo keino löytää moottorityyppi on KLIKATA TÄSTÄ ja maksaa tiedosta hieman. ( muistaakseni muutaman euron 4 - 10€ )
TAI hyvänä salapoliisina otat taskulampun ja jos tarvit klasit päähäsi sekä teräsharjan jolla rapsutat ruosteet lohkosta pois ja luet moottorityypin tai avaat ohjekirjan ja syynäät mikä moottori autossasi voisi yllämainitsemieni tietojen perusteella olla tai kysyt myyjäliikkeeltä / myyjältä mikä moottori autossasi on.
Päästään eteenpäin probleemassasi joka käsitteli ilmastoinnin kompressorin merkkiä ja tarkkaa tyyppikoodia.
Kuva 1. Moottorin tyyppi on stanssattuna lohkon oikealle puolelle kuvan osoittamaan paikkaan.
uok lle:
Y16Xe 100hp, Z16XE 84hp, Z16XE 100hp ja joku näistä on autosi moottorina.Kerroit että manuaali ilmastointi ja 2001 Opel Astra G 1,6 koneella
Heleppo keino löytää moottorityyppi on KLIKATA TÄSTÄ ja maksaa tiedosta hieman. ( muistaakseni muutaman euron 4 - 10€ )
TAI hyvänä salapoliisina otat taskulampun ja jos tarvit klasit päähäsi sekä teräsharjan jolla rapsutat ruosteet lohkosta pois ja luet moottorityypin tai avaat ohjekirjan ja syynäät mikä moottori autossasi voisi yllämainitsemieni tietojen perusteella olla tai kysyt myyjäliikkeeltä / myyjältä mikä moottori autossasi on.
Päästään eteenpäin probleemassasi joka käsitteli ilmastoinnin kompressorin merkkiä ja tarkkaa tyyppikoodia.
Kuva 1. Moottorin tyyppi on stanssattuna lohkon oikealle puolelle kuvan osoittamaan paikkaan.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Niin olihan tuon oikean myyjän metsästäminen toki hieman työläämpää mutta ei kyllä kovinkaan hidasta saada vastausta. Taktiikkani oli selata ekan sivun "magnetspulet" läpi ja kerätä eri myyjien sähköpostiosoitteet, 5 eri myyjää joille lähetin saman viestin. Lopulta 2 niistä osasi suoraan sanoa mikä kompura on kyseessä ja siitä ehdottaa oikeaa osaa tilalle, toisella kesti vaan päivä kauemmin vastata. 1 Päivä meni että sain ensimmäisen suoran vastauksen missä oikea osa. Olin tässä ketjussa jo maininnut autoni vuosimallin ja moottorityypin mutta kukaan ei sanonut niistä että mikä kompura oli kyseessä joten päätin etten vaivaa enää teitä ja koitan kysyä nuilta myyjiltä suoraan ja hyvinhän siinä kävi tuollakin tyylillä .
Hieman virheellistä ilmeisesti sanoa että tilasin uuden magneettikytkimen, nyt kun nähnyt millaisia värkkejä nuo on purettunakin niin tosiaan magneettikytkimen käämihän tuo vain on. Koko kytkin kattaisi varmaan sen "hihnarullan" ja kansiosan myöskin? Mutta toisaalta jos tuolla jokin menee rikki joskus niin taitaa aina olla tuo tai sitten itse kompura, ja koko kompuraa en kyllä luullut missään vaiheessa tilaavani.
Tuo kerran jo mainitsemani myyjä "nug55auto" on oikealta nimeltään "MKS Klima & Kühlerservice Spandau" ja valmistaa kompressoreja, tästä syystä tieto niistä on hieman eri tasolla varmaan kuin monilla muilla myyjillä. Enkä voi kun suositella, tilasin Ke 12.6 ja oli ovella heti viikonlopun jälkeen 17pv:n aamulla. Säästyy muilta tuo myyjän metsästys.
Hieman virheellistä ilmeisesti sanoa että tilasin uuden magneettikytkimen, nyt kun nähnyt millaisia värkkejä nuo on purettunakin niin tosiaan magneettikytkimen käämihän tuo vain on. Koko kytkin kattaisi varmaan sen "hihnarullan" ja kansiosan myöskin? Mutta toisaalta jos tuolla jokin menee rikki joskus niin taitaa aina olla tuo tai sitten itse kompura, ja koko kompuraa en kyllä luullut missään vaiheessa tilaavani.
Tuo kerran jo mainitsemani myyjä "nug55auto" on oikealta nimeltään "MKS Klima & Kühlerservice Spandau" ja valmistaa kompressoreja, tästä syystä tieto niistä on hieman eri tasolla varmaan kuin monilla muilla myyjillä. Enkä voi kun suositella, tilasin Ke 12.6 ja oli ovella heti viikonlopun jälkeen 17pv:n aamulla. Säästyy muilta tuo myyjän metsästys.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
G-Astran kyseessä ollessa kompuran tyyppi on meleko helppo selvittää. Bensakone = Delphi CVC , dieselkone = Sanden SD6V12. Kirjainkoodeilla ei väliä.
Ainut poikkeus on 2.2 bensa, jossa Sanden PXV16-kompura.
Ainut poikkeus on 2.2 bensa, jossa Sanden PXV16-kompura.
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25 Kesä 2013, 12:27
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Osaakohan kukaan sanoa mikä ilmastoinnissa vuotaa/on rikki, kun sisällä keskiventtiilien takaa kuuluu suhina? Kompura pyörii, mutta kylmää ilmaa ei tule. Ilmastointi huollettiin pari viikkoa sitten, minkä jälkeen se toimi sillon hienosti ja testi näytti että järjestelmä on ehjä. Nyt juhannuksena kun lähdin reissuun, niin loppu kylmän ilman tulo ja suhina alko. Soitin asiasta ko. autohuoltoon, mutta alkaa kuullostamaan tuommosen tutkiminen ja korjaaminen aika kalliillta projektilta tän hintaseen autoon, niin ajattelin että voiko asialle itse tehdä jotain. Kyseessä on Astra G Caravan 2.0 16V -98.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Terve. Itellä -00 2.2 astrassa myöskin ilmastointi rikki. Itse asiassa ollut rikki jo ostaessa, mutta sain vasta nyt inspiraation alkaa tuota tutkimaan. Kajuutan puolelta kun painaa ilmastoinnin nappulasta päälle, syttyy merkkivalo ja rele naksahtaa jossakin muovien takana. Lämppärin tuuletin lähtee myös pyörimään ykkösnopeudella, vaikka sen nopeus olisikin omasta valitsimesta laitettu nollille. Mittasin kompuran käämin resistanssin ja mittari näytti 4,7 ohmia. Tuon perusteella voisi ilmeisesti tulkita kompuran olevan kunnossa sen puolesta (kö?). Kompura ei kuitenkaan lähde pyörimään, eli vikaa etsimään...
Ensimmäinen vikaehdokas on syylärin kyljessä oleva tuuletin. Jos nyt oikein ymmärsin edellisistä viesteistä, niin toinen on ilmastoinnin tuuletin ja toinen moottorijäähdyttimen? Ongelma on se, ettei kumpikaan tuuletin varsinaisesti toimi. Kun jäähdytysnesteen lämpötila nousee sadan asteen päälle, mittaristoon syttyy tuulettimen vikavalo ja hetken päästä alkaa tuuletin (toinen tai molemmat, en ole vielä tutkinut) huutaa täyttä nopeutta. Tämä on selvä vika ja ollut tiedossa pitkään, mutta voiko tämä aiheuttaa ilmastoinnin toimimattomuuden? Tietysti täytyy ilmastointijärjestelmä käydä koeponnistamassa ja täyttämässä myös, mutta minun tuurilla sillä ei selvitä. Tuulettimen rele ainakin täytyy ottaa suurennuslasin alle. Löytyy ilmeisesti jäähdytysmoduulista?
Ensimmäinen vikaehdokas on syylärin kyljessä oleva tuuletin. Jos nyt oikein ymmärsin edellisistä viesteistä, niin toinen on ilmastoinnin tuuletin ja toinen moottorijäähdyttimen? Ongelma on se, ettei kumpikaan tuuletin varsinaisesti toimi. Kun jäähdytysnesteen lämpötila nousee sadan asteen päälle, mittaristoon syttyy tuulettimen vikavalo ja hetken päästä alkaa tuuletin (toinen tai molemmat, en ole vielä tutkinut) huutaa täyttä nopeutta. Tämä on selvä vika ja ollut tiedossa pitkään, mutta voiko tämä aiheuttaa ilmastoinnin toimimattomuuden? Tietysti täytyy ilmastointijärjestelmä käydä koeponnistamassa ja täyttämässä myös, mutta minun tuurilla sillä ei selvitä. Tuulettimen rele ainakin täytyy ottaa suurennuslasin alle. Löytyy ilmeisesti jäähdytysmoduulista?
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Itsellä on juurikin samanlainen tilanne päällä.. aiempi kylmäaineen täyttö piti systeemin toiminnassa pari kuukautta ( huhti - kesäkuu ). Nyt sitten tehtiin oikein tyhjiöinnin kanssa oikea täytös - haaveena, että se kestäisi tuonne heinäkuun loppuun jotta saisi Saksan matkan ajeltua ilmastoidulla autolla.. mutta päivä täytön jälkeen alkoi juuri tuo sama suhina ja huono viileneminen ( siis vuotohan on järjestelmässä, mutta missä se on sitten aina tapauskohtaista )mikkopoika kirjoitti:Osaakohan kukaan sanoa mikä ilmastoinnissa vuotaa/on rikki, kun sisällä keskiventtiilien takaa kuuluu suhina? Kompura pyörii, mutta kylmää ilmaa ei tule. Ilmastointi huollettiin pari viikkoa sitten, minkä jälkeen se toimi sillon hienosti ja testi näytti että järjestelmä on ehjä. Nyt juhannuksena kun lähdin reissuun, niin loppu kylmän ilman tulo ja suhina alko. Soitin asiasta ko. autohuoltoon, mutta alkaa kuullostamaan tuommosen tutkiminen ja korjaaminen aika kalliillta projektilta tän hintaseen autoon, niin ajattelin että voiko asialle itse tehdä jotain. Kyseessä on Astra G Caravan 2.0 16V -98.
Omassa suurin epäillys on tuolla kompressorin -ilmeisesti akselitiiviste- puolella, kun siinä hihnapyörässä näkyy Uv-valolla keltaista vuodonilmaisinaineen jäämää ( vuotanut lie jo aiemmin, ja nyt edellisessä täytössä ei toki enää vuodonilmaisinta tullut laitettua ( kun ei ollut ).
Onkos foorumin fakiireilla kokemusta tuommosen allekirjoituksen Astran kompuran vaihdosta - onko liian veemäinen alkaa amatöörivoimin edes yrittämään ( jos Saksasta tilaisi uuden kompuran.. ) - vai maksaako paikalliselle yritykselle arvion mukaan n. 3h x 73€ työstä + täyttö n. 65 € ( terv. nimimerkillä köyhä )
Ja mitens tuo kuivain tässä autossa - onko se nyt se integroitu siihen lauhduttimeen vai saako erillisenä ?
Astra J 1.4T Sport Tourer -11 (6MT ja sirisee saatana)
ex.. Astra G Caravan Comfort 2.0 DTI -01
ex.. Astra G Caravan Comfort 2.0 DTI -01