eBaysta saa uusia lauhduttimia alle satasella toimituskuluineen.iipii kirjoitti:Itsehän käytin tänään ilmastoinnin koepaineistuksessa ja sieltähän löytyi vuoto. Lauhduttimen kautta fuskaa jostain tavarat pihalle. Eikun etsiskelemään osia. Paikallisessa Vianorissa käytin ja sanovat että osa on jossain parin sadan hujakoilla, mahtaa aika lähelle pitää paikkansa.
Ilmastointi rikki Astra G
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Saksan ebaystä AC Partsiltalta kuivain 13.99€ ja kenno 62€ rahti 17€. Helppo vaihtaa itse. Ei vaadi edes puskurin irroitusta. O-renkaat kannattaa uusia samalla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Kyllä ottaa pattiin ettei alkanut googlettamaan heti kun aihetta oli.
Kävin siis Vianorilla ilmastoinnin täytössä Maanantaina, täydellinen päivä ei huolen häivää. Ilmastointi vaan ei toiminut. Noh, se hyvä päivä loppui siihen kun auton haki pois ja kertoivat että lauhdutin vuotaa ja tuuletin ei lähde edes päälle. Vein huoltoon katottavaksi ja tuomio oli että pitää lauhdutin vaihtaa, 250e + työt = 450e total. Oli niin helvetin kyllästynyt jo paistumaan autossa että sanoin että antaa mennä vaan sitten kun oletin että auton saapi seuraavana päivänä toimivana takaisin. No näinhän ei tietty ollut, vaan kun tuo oli tehty niin mikään ei edelleenkään toiminut vaan nyt pitäisi vaihtaa magneettikytkin = 400e töineen. Selvittelin että mikä tuossa oikeen maksaa niin ilmeisesti Suomessa ei tuota saa kuin Opelilta ja makselee ~220e, soittelin muutamilel nyrkkipajoille ja yksikään ei löytänyt moista varaosatoimittajaltaan. Vasta viralliselta Opel korjaamolta löytyi.
Tässä onkin tuon puhelun jälkeen google ollutkin kovilla, varaa ei oikeasti olisi peruspäivärahoilla maksella melkeen tonnin remppoja ja ikävä kyllä 450e meni jo. Ei olisi pitänyt jättää pajalle tuota ollenkaan mutta kyseinen päivä oli niin sairaan kuuma että tuon summan kanssa vielä olisi voinut elää.
Kohtapuolin taidankin maksaa tuon 450 ja haen auton vaan pois, sitten pitää etsiä joku joka tekisi vaihdon kohtuu hinnalla ja tilaan ebaysta tuon perkeleen magneettikytkimen itse. On kyllä melkonen mela otsassa tällä hetkellä, vaatinee kourallisen nappeja että tästä ***tuksesta toipuu vielä joskus. Itse ei oikeen viitsi hommaan lähteä kun koskaan ole autoihin koskenut.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
Tuosta vaan kun varmaksi tietäisi mikä on oikea, tuosa kun näyttäs olevan kahta vähän eri kokoistakin?
OPEL ASTRA G viistoperä (F48_, F08_)
1.8 16V (92Kw)
vm. 2000
Kävin siis Vianorilla ilmastoinnin täytössä Maanantaina, täydellinen päivä ei huolen häivää. Ilmastointi vaan ei toiminut. Noh, se hyvä päivä loppui siihen kun auton haki pois ja kertoivat että lauhdutin vuotaa ja tuuletin ei lähde edes päälle. Vein huoltoon katottavaksi ja tuomio oli että pitää lauhdutin vaihtaa, 250e + työt = 450e total. Oli niin helvetin kyllästynyt jo paistumaan autossa että sanoin että antaa mennä vaan sitten kun oletin että auton saapi seuraavana päivänä toimivana takaisin. No näinhän ei tietty ollut, vaan kun tuo oli tehty niin mikään ei edelleenkään toiminut vaan nyt pitäisi vaihtaa magneettikytkin = 400e töineen. Selvittelin että mikä tuossa oikeen maksaa niin ilmeisesti Suomessa ei tuota saa kuin Opelilta ja makselee ~220e, soittelin muutamilel nyrkkipajoille ja yksikään ei löytänyt moista varaosatoimittajaltaan. Vasta viralliselta Opel korjaamolta löytyi.
Tässä onkin tuon puhelun jälkeen google ollutkin kovilla, varaa ei oikeasti olisi peruspäivärahoilla maksella melkeen tonnin remppoja ja ikävä kyllä 450e meni jo. Ei olisi pitänyt jättää pajalle tuota ollenkaan mutta kyseinen päivä oli niin sairaan kuuma että tuon summan kanssa vielä olisi voinut elää.
Kohtapuolin taidankin maksaa tuon 450 ja haen auton vaan pois, sitten pitää etsiä joku joka tekisi vaihdon kohtuu hinnalla ja tilaan ebaysta tuon perkeleen magneettikytkimen itse. On kyllä melkonen mela otsassa tällä hetkellä, vaatinee kourallisen nappeja että tästä ***tuksesta toipuu vielä joskus. Itse ei oikeen viitsi hommaan lähteä kun koskaan ole autoihin koskenut.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
Tuosta vaan kun varmaksi tietäisi mikä on oikea, tuosa kun näyttäs olevan kahta vähän eri kokoistakin?
OPEL ASTRA G viistoperä (F48_, F08_)
1.8 16V (92Kw)
vm. 2000
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Kyllä ne jossain pajalla / korjaamolla vaihtavat pelkän magneettikytkimenkin. Ohjeethan löytyvät täältä foorumilta.
Syötä autosi VIN - numero tuohon EPC:n hakuruutuun:
http://www.ecat24.com/opel/catalog/models/1
Sillä tavalla saat selville, millä varaosanumerolla on kompressori ja magneettikytkin. Sen jälkeen voit sitten ostaa sen ebaystä.
Syötä autosi VIN - numero tuohon EPC:n hakuruutuun:
http://www.ecat24.com/opel/catalog/models/1
Sillä tavalla saat selville, millä varaosanumerolla on kompressori ja magneettikytkin. Sen jälkeen voit sitten ostaa sen ebaystä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Pari viestiketjua alempana on mun tekemät ohjeet magneettikytkimen korjaamiseksi. On helppo.
Tai aja tänne niin viidellä kympillä laitan kuntoon.
Tai aja tänne niin viidellä kympillä laitan kuntoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Kiitos vinkeistä mutta:
Robertx: VIN numerolla en saa mitään ilmastointiin liittyviä tietoja tuolta auki. Osaluettelo tulee mutta ei mainintaa AC:stä, kompurasta tai magneettikytkimestä. :/
Juho: Lämpösulakekko noissa aina palaa? Eikös tuo ohjeesi ole enemmänkin ongelman ohitus kuin korjaus koska mitään ei vaihdeta toimivaan versioon? Epäilyttää kyllä melkosesti mitä muuta kivaa voi pahimmillaan seurata kun sulakkeen ohittaa? Kuulostaa kohtuullisen hazardilta. Tosin vaikea sitä on korvatakkaan jos mistään ei näe enää arvoja.
Ja juu, tokihan pajat osia vaihtavat vaikka itse osan sinne viekin kunhan tuntipalkat makselee. Kyse vaan on että pitäs saada se oikea osa. Ilmeisesti noissa eBay:n malleissa ei ole lainkaan sitä kansiosaakaan? Opelin varaosassa tulee koko hoito ainakin.
Robertx: VIN numerolla en saa mitään ilmastointiin liittyviä tietoja tuolta auki. Osaluettelo tulee mutta ei mainintaa AC:stä, kompurasta tai magneettikytkimestä. :/
Juho: Lämpösulakekko noissa aina palaa? Eikös tuo ohjeesi ole enemmänkin ongelman ohitus kuin korjaus koska mitään ei vaihdeta toimivaan versioon? Epäilyttää kyllä melkosesti mitä muuta kivaa voi pahimmillaan seurata kun sulakkeen ohittaa? Kuulostaa kohtuullisen hazardilta. Tosin vaikea sitä on korvatakkaan jos mistään ei näe enää arvoja.
Ja juu, tokihan pajat osia vaihtavat vaikka itse osan sinne viekin kunhan tuntipalkat makselee. Kyse vaan on että pitäs saada se oikea osa. Ilmeisesti noissa eBay:n malleissa ei ole lainkaan sitä kansiosaakaan? Opelin varaosassa tulee koko hoito ainakin.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Älä jännitä. Sen lämpösulakkeen tarkoitus on täysi arvoitus. Muissa kompressorimalleissa ei edes ole sitä. Ja jos käämi sulaa kuumuudesta on se jokatapauksessa sökö ja sulake palaa. Ja taas jos se lämpösulake palaa niin magneettikytkin on sökö(ellet sitten korjaa sitä). Eli mitä voit menettää? Rahaa et senttiäkään, omaa työaikaa tunnin.
Tai voin mä vaihtaa sen mankun uuteenkin. Tilaan saksasta uuden ja laitan paikalleen. Satasella koko hoito.
Tai voin mä vaihtaa sen mankun uuteenkin. Tilaan saksasta uuden ja laitan paikalleen. Satasella koko hoito.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Joo tuossa tarkemmin asiaa aatellen niin jos siellä lämpötila sulakkeen ohituksen jälkeen nousisi niin korkeelle että jotain sulaa niin ekana sulaa kyllä tuon kikan juotokset. Pitää huomenna miettiä miten/missä sen saisi ulos autosta että voisin kurkata sisälle.
Muuten voisi satkun vaihdattamisesta maksaakkin mutta on turhan pitkä matka.
Muuten voisi satkun vaihdattamisesta maksaakkin mutta on turhan pitkä matka.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Oikean osan saa Ebaysta , kun katsoo kompressorista sen tyypin, kun ei kerran EPC:stä ollut apua. Kuten Juho M-P kirjoittaa, sen lämpösulakkeen voi huoletta ohittaa.
Tosin jonkun pitää sitten purkaa se magneettikytkin pois... pajalla tai korjaamolla tuskin suostuvat lämpösulaketta ohittamaan. Josko sitten kaveripiiristä löytyisi tai asuinpaikkasi lähistöllä asuisi joku foorumilainen , joka on magneettikytkimen vaihtanut... tässäkin topicissa useampi foorumilainen on sen vaihtanut.
Tosin jonkun pitää sitten purkaa se magneettikytkin pois... pajalla tai korjaamolla tuskin suostuvat lämpösulaketta ohittamaan. Josko sitten kaveripiiristä löytyisi tai asuinpaikkasi lähistöllä asuisi joku foorumilainen , joka on magneettikytkimen vaihtanut... tässäkin topicissa useampi foorumilainen on sen vaihtanut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Siinä kompuran päällä on tyyppikilpi josta selviää mitä merkkiä se on (jos ei suoraan, niin googlella). Suurella todennäköisyydellä se on Delphi. Tyyppikilvessä on myös isommalla kahden kirjaimen yhdistelmä, jos yhdistelmä vastaa jotain esim. TÄMÄN myyjän ilmoittamaa kirjainyhdistelmää:Arska^f kirjoitti: Ja juu, tokihan pajat osia vaihtavat vaikka itse osan sinne viekin kunhan tuntipalkat makselee. Kyse vaan on että pitäs saada se oikea osa. Ilmeisesti noissa eBay:n malleissa ei ole lainkaan sitä kansiosaakaan? Opelin varaosassa tulee koko hoito ainakin.
- niin olet löytänyt oikean tuotteen. Nuita tuskin Delphin kompuraan edes on erilaisia. Tuolta ainakin omani tilasin ja tuli muutamassa päivässä. Käynyt ja kukkunut jo pari vuotta. Jos kansiosalla viittaat hihnapyörään/"päätylätkään", niin ei tarvitse yleensä vaihtaa. Enkä ole lämpösulakkeeseen koskenut, mielestäni täysin turha toimenpide.MU - NU - NX - PD - QS - QT - QQ - RH - RR - RT - SW - WJ - WC - XS
Ainoa vittumaisuus koko vaihdossa on saada tuo kompuran päätylätkän Torx-pultti auki. Jos ei pulttiin pääse suoraan käsiksi, niin kompuran pultteja löysälle, että saa kopuraa käännettyä sopivaan asentoon ja sitten tappelemaan pultin kanssa. Itsellä ei ollut puhettakaan että olisi auennut käsipelillä. Mutterin joutui hitsaamaan ja pulttipyssyä perään. Uusi ja kunnollisella kannalla oleva pultti tulee kykimen mukana.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
Re: Ilmastointi rikki Astra G
V-mäisin homma magneettikytkimen vaihdossa on tosiaan tuo päätylatkän irroittaminen. Itellä oli kaveri apuna, joka piti konehuoneen kautta isoilla pihdeillä päätylätkää paikoillaan ja minä väänsin pyöränkotelon kautta pulttia auki. Kompura oli laskettu makaamaan tuen päälle, sillai että päätylätkä näkyi hyvin siitä reiästä pyöränkotelon kautta. Avain pyörähti ensin vielä pultin kannassa sillai että melkein koko pultinkanta meni pilalle. Annoin lämpöä pienellä toholla (niillä joilla takkaa sytytetään) hetken ruuville ja sen jälkeen lähti tosi helposti pois. Pultissa näytti oleva lukitetta. Uuteenkin pulttiin laitoin lukitetta, mutta onneksi tuo uuden pultin kanta on normaali niin kärsii paremmin vääntää, jos tuohon hommaan vielä joutuu..
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Millä ihmeellä yleensäkkään näette kompuran mallin? Pitääkö siinäkin saada nostetua auto ylös ja purettua kamat edestä että sen näkee?mjmannine kirjoitti:V-mäisin homma magneettikytkimen vaihdossa on tosiaan tuo päätylatkän irroittaminen. Itellä oli kaveri apuna, joka piti konehuoneen kautta isoilla pihdeillä päätylätkää paikoillaan ja minä väänsin pyöränkotelon kautta pulttia auki. Kompura oli laskettu makaamaan tuen päälle, sillai että päätylätkä näkyi hyvin siitä reiästä pyöränkotelon kautta. Avain pyörähti ensin vielä pultin kannassa sillai että melkein koko pultinkanta meni pilalle. Annoin lämpöä pienellä toholla (niillä joilla takkaa sytytetään) hetken ruuville ja sen jälkeen lähti tosi helposti pois. Pultissa näytti oleva lukitetta. Uuteenkin pulttiin laitoin lukitetta, mutta onneksi tuo uuden pultin kanta on normaali niin kärsii paremmin vääntää, jos tuohon hommaan vielä joutuu..
Muutenhan vaikuttaa helpolta ja halvalta kun kylmäaineitakaan ei tartte poistaa mutta jos tuota yhtä pulttia ei saa auki niin homma tyssää sihen samantien. Eli ehkä hitsauskamatkin pitäisi olla ja jos oikein käsitin niin sihen vittumaiseen Torx-pulttiin siis hitsataan se mutteri että saa kunnon otteen. Sekin kuulostaa kohtuu haastavalta noin ahtaissa tiloissa. Jos kuumentamalla saa pultin auki niin se pitäisi sitten aina vaihtaa uuteen? Mistäs moisia löytää?
Tuossa yritin tiedustella tyyliin kaverin kaverin faijalta ym. että olisko nosturia kellään käytössä mutta eipä löydy joten aika heikolta näyttää tuo rojekti. Saksasta jos tuon tilaisi niin säästäisi siinä toki silti 200e vaikka vaihdon teettäisi tuossa samassa pajassa. Mikäli siis selviytyvät max 2 tunnin työllä siitä. Mutta jos ottavat kompuraakin irti niin sitten pitäs taas kerran maksaa tyhjäys, täyttö ja testauskin. Itse kun siihen ei oikeen voi vaikuttaa mitä tekevät, luultavasti helpoimman ja kalleimman kautta eli juuri noin
En tiiä mitä tässä tekee oikeesti, ehkä pitäs tuupata ojaan ja tuikata tuleen niin pääsis siitäkin päänsärystä eroon. 441e maksettu tähän astisesta ilosta.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 278
- Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Itse selvitin kompuran mallin näin. Putsasin tyyppikilven, työnsin pienen digikameran rakoon ja otin kuvan. Silmällä sinne ei nähnyt.Arska^f kirjoitti: Millä ihmeellä yleensäkkään näette kompuran mallin? Pitääkö siinäkin saada nostetua auto ylös ja purettua kamat edestä että sen näkee?
Kompuran irroittamisessa on se huono puoli, että järjestelmään pääseen samalla kosteutta ja kuivain ei siitä ainakaan parane. Pyöräkotelon kautta vaan kompuran pääty näkyville ja sitäkautta vaihto. Pulttipyssyllä mutteri irtoaa varmaan helpoimmalla.Arska^f kirjoitti: Muutenhan vaikuttaa helpolta ja halvalta kun kylmäaineitakaan ei tartte poistaa mutta jos tuota yhtä pulttia ei saa auki niin homma tyssää sihen samantien. Eli ehkä hitsauskamatkin pitäisi olla ja jos oikein käsitin niin sihen vittumaiseen Torx-pulttiin siis hitsataan se mutteri että saa kunnon otteen. Sekin kuulostaa kohtuu haastavalta noin ahtaissa tiloissa. Jos kuumentamalla saa pultin auki niin se pitäisi sitten aina vaihtaa uuteen? Mistäs moisia löytää?
Tuossa yritin tiedustella tyyliin kaverin kaverin faijalta ym. että olisko nosturia kellään käytössä mutta eipä löydy joten aika heikolta näyttää tuo rojekti. Saksasta jos tuon tilaisi niin säästäisi siinä toki silti 200e vaikka vaihdon teettäisi tuossa samassa pajassa. Mikäli siis selviytyvät max 2 tunnin työllä siitä. Mutta jos ottavat kompuraakin irti niin sitten pitäs taas kerran maksaa tyhjäys, täyttö ja testauskin. Itse kun siihen ei oikeen voi vaikuttaa mitä tekevät, luultavasti helpoimman ja kalleimman kautta eli juuri noin
En tiiä mitä tässä tekee oikeesti, ehkä pitäs tuupata ojaan ja tuikata tuleen niin pääsis siitäkin päänsärystä eroon. 441e maksettu tähän astisesta ilosta.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Tässä esimerkki H-Astraa koskevasta topicista:Arska^f kirjoitti:Millä ihmeellä yleensäkkään näette kompuran mallin? Pitääkö siinäkin saada nostetua auto ylös ja purettua kamat edestä että sen näkee?mjmannine kirjoitti:V-mäisin homma magneettikytkimen vaihdossa on tosiaan tuo päätylatkän irroittaminen. Itellä oli kaveri apuna, joka piti konehuoneen kautta isoilla pihdeillä päätylätkää paikoillaan ja minä väänsin pyöränkotelon kautta pulttia auki. Kompura oli laskettu makaamaan tuen päälle, sillai että päätylätkä näkyi hyvin siitä reiästä pyöränkotelon kautta. Avain pyörähti ensin vielä pultin kannassa sillai että melkein koko pultinkanta meni pilalle. Annoin lämpöä pienellä toholla (niillä joilla takkaa sytytetään) hetken ruuville ja sen jälkeen lähti tosi helposti pois. Pultissa näytti oleva lukitetta. Uuteenkin pulttiin laitoin lukitetta, mutta onneksi tuo uuden pultin kanta on normaali niin kärsii paremmin vääntää, jos tuohon hommaan vielä joutuu..
Muutenhan vaikuttaa helpolta ja halvalta kun kylmäaineitakaan ei tartte poistaa mutta jos tuota yhtä pulttia ei saa auki niin homma tyssää sihen samantien. Eli ehkä hitsauskamatkin pitäisi olla ja jos oikein käsitin niin sihen vittumaiseen Torx-pulttiin siis hitsataan se mutteri että saa kunnon otteen. Sekin kuulostaa kohtuu haastavalta noin ahtaissa tiloissa. Jos kuumentamalla saa pultin auki niin se pitäisi sitten aina vaihtaa uuteen? Mistäs moisia löytää?
Tuossa yritin tiedustella tyyliin kaverin kaverin faijalta ym. että olisko nosturia kellään käytössä mutta eipä löydy joten aika heikolta näyttää tuo rojekti. Saksasta jos tuon tilaisi niin säästäisi siinä toki silti 200e vaikka vaihdon teettäisi tuossa samassa pajassa. Mikäli siis selviytyvät max 2 tunnin työllä siitä. Mutta jos ottavat kompuraakin irti niin sitten pitäs taas kerran maksaa tyhjäys, täyttö ja testauskin. Itse kun siihen ei oikeen voi vaikuttaa mitä tekevät, luultavasti helpoimman ja kalleimman kautta eli juuri noin
En tiiä mitä tässä tekee oikeesti, ehkä pitäs tuupata ojaan ja tuikata tuleen niin pääsis siitäkin päänsärystä eroon. 441e maksettu tähän astisesta ilosta.
"Tämä päättyi meidän Astran kohdalla onnellisesti. Kytkin saapui Saksasta huippunopeasti, neljässä arkipäivässä. Sain jo tälle viikolle sille eräältä pajalta vaihtoajan ja tänään laittoivat uuden kytkimen paikalleen. Kuulemma oli ollut suhteellisen ahdas ja v-mäinen vaihdettava, kun tilaa on niin vähän. Alle kahdessa tunnissa kuitenkin selvisivät ja ihan tyytyväinen olen, kun koko rempasta osineen, töineen kaikkineen selvittiin alle kahden sadan. Aika huomattava säästö siihen Teltta-Auton tarjoamaan 700 € kompuraremonttiin. Ei siellä marmoritiskin takana paljon asiakasta ajatella. Nyt kun uudet kylmäaineetkin on sisällä, niin työntää kyllä hyvin kylmää taas."
Eli foorumilta löytyy ohjeet työhön , ja niitä saa vapaasti käyttää. Kyllä ne pajoilla ja korjaamoilla vaihtavat magneettikytkimen kompuraa irrottamatta.
Kunhan selvität sen kompuran tyyppikilvestä oikean tyypi ja saat uuden magneettikytkimen tilattua, niin sitten kysymään ja sopimaan korjaamon kanssa vaihdosta... jos mahdollista , niin kannattaa useammasta paikasta kysyä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Ilmastointi rallattaa hyvin n. 10 asteen lämpötilassa, mutta ei n. 20 ja siitä ylöspäin ( toimii kyllä silloinkin flektin pyöriessä, mutta ei ilman flektia). Jollakin vois olla joku vinkki onkelmaan.