Astra g tyyppiviat
Re: Astra g tyyppiviat
-03 vuosimallia saa ainaski jo Twinport koneella jossa hihnan vaihtovälikin on 150tkm.
Mulla on juurikin tollanen farkku ja kyllä kiva auto ajella, ainut mikä vika on siinä niin nyt palaa satunnaisesti abs-valo.
Tuokin on anturivika ja pitäs se vaihtaa ku sais aikaseksi, toki anturia vaihdettaessa pitää vaihtaa koko napa.
Tuolla koneella matka-ajossa kulutus on sellanen 5,5-6,5l/100km sekalaisessa 7-7,5l/100km eli ei ollenkaan huonosti.
Kuitenkin jaksaa mennä paremmin kuin se 8-tappinen mylly. Edellinen auto oli sellanen ja tuntu tuo nykynen hävyttömän tehokkaalta sen jälkeen
Mutta voin kyllä suositella.
Mulla on juurikin tollanen farkku ja kyllä kiva auto ajella, ainut mikä vika on siinä niin nyt palaa satunnaisesti abs-valo.
Tuokin on anturivika ja pitäs se vaihtaa ku sais aikaseksi, toki anturia vaihdettaessa pitää vaihtaa koko napa.
Tuolla koneella matka-ajossa kulutus on sellanen 5,5-6,5l/100km sekalaisessa 7-7,5l/100km eli ei ollenkaan huonosti.
Kuitenkin jaksaa mennä paremmin kuin se 8-tappinen mylly. Edellinen auto oli sellanen ja tuntu tuo nykynen hävyttömän tehokkaalta sen jälkeen
Mutta voin kyllä suositella.
Re: Astra g tyyppiviat
Mulla on kolmas G Astra alla (perheen kakkosautona tosin)
Ekassa vm. 1999 1,6 8v:ssa ei ollut oikeastaan mitään vikaa...polttimoita joutui vaihtamaan suht tiheään ja ovien alareunoista se kumitiiviste irtoili vähän väliä. Ehkä paras auto mitä mulla koskaan ollut. Tosin 3-ovisena kävi hankalaksi kun tuli koira kuljetettavaksi ja punainen väri alkoi haalistumaan. Ei mikään raketti mutta perille päästiin aina ja mukavasti.
Toinen Astra oli vm. 2001 1,6 16v farkku josta ei kovin hyviä kokemuksia jäänyt...ohjausvaihde meni vaihtoon noin 90tkm kohdalla. Noin 1000eur remppaan meni. Lisäksi auto söi öljyä hävyttömän paljon. Tottakai auto oli hyvä ajaa kuten Opelit aina, mutta tuo 1,6 16v kone ilmastoinnilla oli hieman nihkeä tuohon autoon.
Nyt kakkosautona vm. 1999 sedan 1,6 8v koneella. Mittarissa 200tkm. Jakohihna on vaihdettu 120tkm kohdalla huoltokirjan mukaan. Pientä vikaa ollut siellä täällä mutta tielle ei ole koskaan jättänyt. Tyhjäkäynnin kanssa oli ongelmia alkukesästä ja heitti jotain vikakoodia. Takaiskarit (kulutustavaraa) on vaihdettu. Penkilämmitin ei toimi kunnolla. Yksi inhottava vika esiintyy silloin tällöin; kun kytkee pitkät valot päälle niin jäävät päälle. Ei auttanut kerran kun sammutti auton vaan piti viiksestä rämpyttää muutaman kerran edestakasin. Ilmeisesti viiksessä siis jotain vikaa...
Yleisesti ottaen Astra on kyllä todella hyvä auto. Ei rämise esim. kuin vastaavan ikäinen ('99) Corolla ja tuntuu muutenkin tukevammalta ajaa kuin kokoluokkaa isommat autot.
Ekassa vm. 1999 1,6 8v:ssa ei ollut oikeastaan mitään vikaa...polttimoita joutui vaihtamaan suht tiheään ja ovien alareunoista se kumitiiviste irtoili vähän väliä. Ehkä paras auto mitä mulla koskaan ollut. Tosin 3-ovisena kävi hankalaksi kun tuli koira kuljetettavaksi ja punainen väri alkoi haalistumaan. Ei mikään raketti mutta perille päästiin aina ja mukavasti.
Toinen Astra oli vm. 2001 1,6 16v farkku josta ei kovin hyviä kokemuksia jäänyt...ohjausvaihde meni vaihtoon noin 90tkm kohdalla. Noin 1000eur remppaan meni. Lisäksi auto söi öljyä hävyttömän paljon. Tottakai auto oli hyvä ajaa kuten Opelit aina, mutta tuo 1,6 16v kone ilmastoinnilla oli hieman nihkeä tuohon autoon.
Nyt kakkosautona vm. 1999 sedan 1,6 8v koneella. Mittarissa 200tkm. Jakohihna on vaihdettu 120tkm kohdalla huoltokirjan mukaan. Pientä vikaa ollut siellä täällä mutta tielle ei ole koskaan jättänyt. Tyhjäkäynnin kanssa oli ongelmia alkukesästä ja heitti jotain vikakoodia. Takaiskarit (kulutustavaraa) on vaihdettu. Penkilämmitin ei toimi kunnolla. Yksi inhottava vika esiintyy silloin tällöin; kun kytkee pitkät valot päälle niin jäävät päälle. Ei auttanut kerran kun sammutti auton vaan piti viiksestä rämpyttää muutaman kerran edestakasin. Ilmeisesti viiksessä siis jotain vikaa...
Yleisesti ottaen Astra on kyllä todella hyvä auto. Ei rämise esim. kuin vastaavan ikäinen ('99) Corolla ja tuntuu muutenkin tukevammalta ajaa kuin kokoluokkaa isommat autot.
Re: Astra g tyyppiviat
Kahta ehdokasta on nyt koeajettu. Toisessa kolisi etupää nimismiehenkihara-tyyppisissä joustoissa. Ilmeisesti jotain alapalloniveljuttua.
Toisessa taas syttyi päästövalo vartin ajon jälkeen ja pysyi päällä loppuajan vaikka sammutti välillä. Mitään nykimisiä tai korkeaa/matalaa tyhjäkäyntiä ei kuitenkaan esiintynyt. Auto oli mennyt jokin aika sitten katsatuksesta läpi ilman huomautuksia. Myyjä epäili lambda-anturin vikaa. Ilmeisesti syy näkyisi vikakoodeista huollossa? Oli 1,6 Twinport -koneella.
Molemmissa takapöntön ulompi pelti oli huonossa kunnossa mutta se lienee kulutusosa noissa.
Toisessa taas syttyi päästövalo vartin ajon jälkeen ja pysyi päällä loppuajan vaikka sammutti välillä. Mitään nykimisiä tai korkeaa/matalaa tyhjäkäyntiä ei kuitenkaan esiintynyt. Auto oli mennyt jokin aika sitten katsatuksesta läpi ilman huomautuksia. Myyjä epäili lambda-anturin vikaa. Ilmeisesti syy näkyisi vikakoodeista huollossa? Oli 1,6 Twinport -koneella.
Molemmissa takapöntön ulompi pelti oli huonossa kunnossa mutta se lienee kulutusosa noissa.
Re: Astra g tyyppiviat
Viiksen CRC -kylvetys tuo avun tuohon vaivaan.LepopeL kirjoitti: Yksi inhottava vika esiintyy silloin tällöin; kun kytkee pitkät valot päälle niin jäävät päälle. Ei auttanut kerran kun sammutti auton vaan piti viiksestä rämpyttää muutaman kerran edestakasin. Ilmeisesti viiksessä siis jotain vikaa...
.
Jos ei, niin uusi viiksi parikymppiä. Vakionopeussäätimellä oleva noin viidenkympin luokkaa.
Sama "ominaisuus" ainakin myös B-Vectrassa, B-Omegassa, ja B-Corsassa. (Kaikissa sama viiksi)
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra g tyyppiviat
Yleisin ja helpoin syy etupään kolinoille lienee ns. koiranluut. Päästövalon palamisen syy selviää vikakoodit luettamalla. Voipi olla vaikkapa vain lämpötila-anturivika.bochum kirjoitti:Kahta ehdokasta on nyt koeajettu. Toisessa kolisi etupää nimismiehenkihara-tyyppisissä joustoissa. Ilmeisesti jotain alapalloniveljuttua.
Toisessa taas syttyi päästövalo vartin ajon jälkeen ja pysyi päällä loppuajan vaikka sammutti välillä. Mitään nykimisiä tai korkeaa/matalaa tyhjäkäyntiä ei kuitenkaan esiintynyt. Auto oli mennyt jokin aika sitten katsatuksesta läpi ilman huomautuksia. Myyjä epäili lambda-anturin vikaa. Ilmeisesti syy näkyisi vikakoodeista huollossa? Oli 1,6 Twinport -koneella.
Molemmissa takapöntön ulompi pelti oli huonossa kunnossa mutta se lienee kulutusosa noissa.
Re: Astra g tyyppiviat
No niin, kaikin puolin hyväksi havaittu Astra on ostettu ja toivottavasti kestää monta vuotta. Kiitos kaikille nyt annetuista neuvoista ja aikaisemmistakin.
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Astrojen tyyppivikalista
eikku1986 kirjoitti:Tässä kaikkien astrojen tyyppiviat. (ei tarkota, että kaikki viat ois joka autossa)
Opel Astra
* Jakohihnan vaihdosta kannattaa varmistua, vaihtoväli on 60 000 kilometriä.
* Sylinterikannen tiiviste vuotaa.
* Moottorin öljynkulutus saattaa olla suurehko.
* Moottorin öljyvuotoa. Öljypumpun tiiviste rikkoutuu ja öljyt valuvat ulos.
* Virranjakajan kannen sisäpuolelle voi kertyä kosteutta. Kannen rakennetta on muutettu vuonna 1991.
* Vuotoa venttiilikopan tiivisteestä.
* Moottorin huohotusjärjestelmän vikoja. EGR-venttiilin vikoja.
* Jäähdytysjärjestelmän vuotoja.
* Vesipumppuvuotoja. Vesipumpun kestoikä voi olla alle 100 000 kilometriä.
* Jakohihnan kiristinpyörävikoja. Vika saattaa johtua vesipumpun vuodosta kiristinpyörään. Vesipumppu olisi hyvä vaihtaa aina jakohihnan vaihdon yhteydessä.
* Kytkinvikoja.
* Jos esiintyy nykimistä, kun kaasupoljin päästetään ylös, bensiinin suihkutuksessa on liian laiha seos. Nykimistä voi esiintyä samasta syystä myös pintakaasulla ajettaessa.
* Käynnistysmoottorivikoja.
* Laturivikoja.
* Virtalukko jumiutuu.
* Termostaatti juuttuu.
* Jäähdyttimen puhaltimen vikoja.
* Sytytyselektroniikan ohjausyksikössä esiintyy vikoja.
* Sytytyskaapelivikoja.
* Takajarrut juuttuvat.
* Jarrujen työsylinterivuotoja.
* Jarruputket ovat ruostuneet.
* Etujarrulevyt ovat kierot. Vian huomaa ratin täristyksestä jarrutettaessa.
* Hammastangon suojakumit ovat rikki.
* Etupään iskunvaimentimet ovat heikot. Farmarimallin takaiskunvaimentimet ovat heikot.
* Etujousien katkeamisia.
* Keskuslukitus reistailee. Kaapeliliitinvika.
* Tuulilasiin syntyy halkeama lämmön ja jännityksen johdosta. Samoin valoumpioihin tulee halkeamia.
* Varoitusvilkut eivät toimi.
* Ovien ja luukkujen sovituksessa vikaa.
* Vuosimallissa 1992 esiintyi lastentauteja, maalipinnassa hilseilyä, polttoainesäiliövuotoja, sähköliitinvikoja.
* Polttoainejärjestelmän vuotoja. Polttoainejärjestelmän tuuletusventtiili naputtaa.
* Maalivikoja.
* Happianturivikoja.
* Pakoputkistovuotoja.
* Polttoainesäiliö ruostunut.
* Ruoste on vanhemman Astran pahin ongelma. Ruosteelle alttiita kohtia, jotka kannattaa tarkastaa ovat konepelti, takaluukku, ovet, kynnyskotelot ja lokasuojien reunat. Ruostesuojausta on parannettu vuosimallista 1996 lähtien.
Pitääpä kommentoida ikivanhaan viestiin sen verran, että tuo lista on varmaan käännetty suoraan jostain vauxhall astra listasta ku kattoo noita vuosimalleja. Eli hieman epämääränen ku käsittää vikoja D kadetista G astraan
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Astra g tyyppiviat
Tuo on niitä Hesarin vanhoja "vikalistoja" jossa on lueteltu kaikki kuluvat ja särkyvät osat etu- ja takapuskurin väliltä.
Tuossa listalla tehokkaitten mersujen ja bemareiden yleinen tyyppivika on "liian nopeasti kuluvat takarenkaat!"
Tuossa listalla tehokkaitten mersujen ja bemareiden yleinen tyyppivika on "liian nopeasti kuluvat takarenkaat!"
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra g tyyppiviat
Nyt kun tämä on vähän herätelty henkiin, ni voisiko joku kokeneempi kertoa, että onko tyyppivikana, että takaiskarit menevät väljiksi vuodessa ? Vuosi sitten vaihoin uudet Monroen-takaiskarit Hatchback-G Astraan, alla oli alkuperäiset, jotka olivat jo alkaneet vuotamaan. Puoli vuotta ajeltuani Monroet alla aloin huomaamaan ihmeellistä naputusta takapäästä pienissä kuopissa/kynnyksissä. Pari viikkoa sitten, ku vaihoin kesärenkaita, nostin jarrurummusta käsillä pyöräntuentaa ja kas kummaa, iskareissa oli pari senttiä väljää! Sain ostopaikasta tietysti takuuseen uudet ja jätin heille vanhat ja lähettivät ne tutkimuksiin ja nyt nämä uudetkin ovat jo alkaneet pitämään ääntä. Että onko vika mahdollisesti autossa (Huonot takajouset ? Ovat nekin meinaan alkuperäiset, joten eivät välttämättä ole tarpeeksi napakat enää) vaiko Monroen laadussa ?
Autolla on ajeltu nätisti nurkka-ajoa enimpiä kuoppia vältellen, joten on tuo outoa, että voiko noin äkkiä mennä vaihtokuntoon ja uusissa on jo sama vika.
Autolla on ajeltu nätisti nurkka-ajoa enimpiä kuoppia vältellen, joten on tuo outoa, että voiko noin äkkiä mennä vaihtokuntoon ja uusissa on jo sama vika.
Re: Astra g tyyppiviat
Itse en pidä Monroeta yhtään minään. Niitä on porsinu yllättävän paljon ja nopeasti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra g tyyppiviat
Insignioissa ensiasennusvaimentimet ovat Monroen. Tällä hetkellä mittarissa n. 190 000 km ja katsastuksenkin mukaan aivan tikissään vielä. Eli riippunee hyvin paljon siitä kuinka hyvän vaimentimen autovalmistaja on halukas iskarivalmistajalta tilaamaan - tietotaitoa näyttää löytyvän. Hyvin pitkälti sama asia toistuu muissakin komponenteissa esim. ajovaloumpioissa - samalla valmistajalla saattaa olla tosi hyviä toteutuksia ja sitten umpisurkeita tuikkuja eri autoissa.Juho M-P kirjoitti:Itse en pidä Monroeta yhtään minään. Niitä on porsinu yllättävän paljon ja nopeasti.
Re: Astra g tyyppiviat
Eli tämän perusteella ne on paskalaatuisia G Astrassa takana ?
Re: Astra g tyyppiviat
Niin puhuin autotarvikeliikkessä myytävistä vaimentimista. Niitä hajoilee oikeesti aika usein ja lyhyessä ajassa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra g tyyppiviat
Juho M-P kirjoitti:Niin puhuin autotarvikeliikkessä myytävistä vaimentimista. Niitä hajoilee oikeesti aika usein ja lyhyessä ajassa.
Eli pitäisi tässä lähteä marmoritiskiltä hakemaan 17 vuotta vanhaan autoon uusia iskareita ko kö ?
Re: Astra g tyyppiviat
On niitä muitaki merkkejä ku Monroe...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)