Astra g tyyppiviat
Re: Astra g tyyppiviat
Onko tuolle 1.6 16V (X16XEL) tyypillistä, että neljän tonnin kierrosalueella kone ikäänkuin hukkaa puhtinsa ? Vääntökäyrä loppuu lähes ku seinään siinä kierrosalueella ja loppumatka menee ikäänkuin väkisin ylös (testannu muutaman kerran 6 tonniin saakka kierrättää). Imupuoli on kyllä kunnossa, juuri putsasin kaasuläppäkotelon, vaihoin tiivisteen ja tyhjänkäyntimoottorin, yms, yms, eikä ole missään mitään vuotoja/häikkää. Viimeinen asia mitä jäin miettimään, on että sytytyspuola ei enää anna kunnon kipinää korkeilla kierroksilla. Mahdollista ? Muutenkin miettinyt sen vaihtoa, kun se on alkuperäinen ja vielä toimiva, ni ei jättäis tielle sit yllättäen.
Re: Astra g tyyppiviat
Kun tuo pehmeni minulla lopullisesti kopistelin sen pois - siitä lähtien on ajeltu ilman ulompaa takapöntön peltiä ongelmitta.bochum kirjoitti: Molemmissa takapöntön ulompi pelti oli huonossa kunnossa mutta se lienee kulutusosa noissa.
Minulta löytyy 2002 1.7DTI, joka menee nyt 350tkm hujakoilla ja matka jatkuu. Latureita olen vaihtanut nyt kahdesti 150tkm välein. Takaiskarit kertaalleen ja koiranluut veivät kolinat pois. Pahimpina vikoina minulla on ollut ruiskutuspumpun ohjausboksi, joka aiheutti nykymistä. Korjaus meni tinaamalla hintaan 0 euroa, mutta kesti aika kauan ennen kuin vika löytyi. Vuotava ohjaustehostin on ollut ehkä se lompakon kannalta pahin vika, koska sen vaihtaminen on iso operaatio apurungon irrotuksineen.
Nyt pikkuhiljaa alkaa ilmaantua ruostetta lokarin kaariin, joten väite Astran ruosteongelmista on puppua. 90 luvulla vanhassa Astrassa ongelmaa varmasti oli, mutta ei pienet kiveniskemien aiheuttamat kukkaset ole mitään poikkeuksellista 15 vuotiaassa autossa. Siis väitän että 2000 luvun G Astra ei ole sen ruosteherkempi kuin mikään muukaan sen ikäinen auto.
Hyvä se on edelleen ajaa - jämäkkä ja isomman auton tuntuinen.
timo
Re: Astra g tyyppiviat
Yksi parhaita ajaa. Jopa täysin autoista tietämättömöt ovan näin kommentoineet päästyään rattiin.
Ja lujia pelejä.
Ja lujia pelejä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra g tyyppiviat
Eli omia kokemuksia noin vajaasta kymmenestä astrasta
Ajovaloautomatiikan releen tinaukset kilometreistä riippumatta
X16xel venttiili ohjarinkumet alkaa syödä öljyä hiljalleen
250tkm alkaen 380tkm alkaa öljynkulutus kasvaa luokkaan 3l /100tkm ilman ulkoisia vuotoja
Tyhjäkäyntisäädin moottori
Sähköhydrauliset ohjaustehostimet aiankin trw 2,
käytettyjä saa megawauxhallilta 40 punnalla vaatii johtosarjan muokkauksen jos rhd malli tulee tilalle
farmarissa takaluukun ruostuminen lukon ympäriltä
Helmojen takareunat vanhem muuttaan
Ajovaloautomatiikan releen tinaukset kilometreistä riippumatta
X16xel venttiili ohjarinkumet alkaa syödä öljyä hiljalleen
250tkm alkaen 380tkm alkaa öljynkulutus kasvaa luokkaan 3l /100tkm ilman ulkoisia vuotoja
Tyhjäkäyntisäädin moottori
Sähköhydrauliset ohjaustehostimet aiankin trw 2,
käytettyjä saa megawauxhallilta 40 punnalla vaatii johtosarjan muokkauksen jos rhd malli tulee tilalle
farmarissa takaluukun ruostuminen lukon ympäriltä
Helmojen takareunat vanhem muuttaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra g tyyppiviat
Hei sorsa, mitens kannentiivisteet X16XEL koneessa ? Havaitsin öljyä paisuntasäiliössä, mut ei oo menny vellit sekaisin koneessa ja se öljy on vaan siinä paisarin ylälaidassa, nesteen yläpuolella seinissä. Autolla ajettu 212 tkm.
Re: Astra g tyyppiviat
Noissa kestää pahvi hyvin. Tosin kuin x18xe1.
Toki poikkkeuksi on.
Toki poikkkeuksi on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra g tyyppiviat
No täytyy putsata se paisari ja seurailla, et jatkuuko. Aika mystistä ois, jos se vaan ois silleen vähän jostain purskauttanu sinne öljyä ilman mitään vakavaa vikaa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra g tyyppiviat
Kyllähän kansipahveja menee kaikista autoista kun ikää alkaa olla 20 vuotta.... omasta mielestä 300tkm jälkeen kyseessä ei ole enään tyyppivika,
Meillä oli mennyt yhdestä 380tkm
Päivän homma vaihtaa uusi pahvi noin 20euroa victor reinzinä
Laittaisin samalla venttiiliohjarien kumit kun kansi on irti
Meillä oli mennyt yhdestä 380tkm
Päivän homma vaihtaa uusi pahvi noin 20euroa victor reinzinä
Laittaisin samalla venttiiliohjarien kumit kun kansi on irti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra g tyyppiviat
1,2sorsa kirjoitti:Kyllähän kansipahveja menee kaikista autoista kun ikää alkaa olla 20 vuotta.... omasta mielestä 300tkm jälkeen kyseessä ei ole enään tyyppivika,
Meillä oli mennyt yhdestä 380tkm
Päivän homma vaihtaa uusi pahvi noin 20euroa victor reinzinä
Laittaisin samalla venttiiliohjarien kumit kun kansi on irti
Tarviiko kantta alkaa hiottamaan vai pysyykö se suorana näissä koneissa ? Ku toisaalta, seuraavan kerran ku jakohihnaa vaihtaa, ni miksei sitä pahviakin sitten harkitsisi, kerta se on edullinen hankkia ja kokemusta on pahvin vaihdosta. Ohjurien kumit on valmiina ollu jo jonkinaikaa, tosin, ne on Topranin valmistamat, että ehkä saattaa olla syytä olla laittamatta niitä koneeseen...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 278
- Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28
Re: Astra g tyyppiviat
Tällä palstalla en muista X18XE1 koneissa olleen kansipahvivikoja? Alkupään Z18XE koneissa on kyllä joitain pahveja palanut sylintereiden välistä.Juho M-P kirjoitti:Noissa kestää pahvi hyvin. Tosin kuin x18xe1.
Toki poikkkeuksi on.
Samaa mieltä. Jos auton suunniteltu käyttöikä on 250-300 tkm, niin sen jälkeen tulevat viat ei oikein mene tyyppivioiksi.1,2sorsa kirjoitti:Kyllähän kansipahveja menee kaikista autoista kun ikää alkaa olla 20 vuotta.... omasta mielestä 300tkm jälkeen kyseessä ei ole enään tyyppivika,
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Re: Astra g tyyppiviat
No enemmän Z moottoreissa.
Kansi kannattaa oikasuhioa jos siinä selviä jälkiä esim liekkirenkaiden kohdalla tai syöpymiä vesikanavien kohdilla. Ei se kallista oo.
Topran kumit heittäsin vesiojaanbja hakisin Reinzit.
Kansi kannattaa oikasuhioa jos siinä selviä jälkiä esim liekkirenkaiden kohdalla tai syöpymiä vesikanavien kohdilla. Ei se kallista oo.
Topran kumit heittäsin vesiojaanbja hakisin Reinzit.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra g tyyppiviat
Topran hyi helvettiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra g tyyppiviat
Ostin työmatka autoksi astra g - 99. olen hämmästynyt että omassa on ollut vähän vikoja johtuu varmaan kattavasta huolto historiasta. Ohjaustehostin säiliö on hankalassa paikassa ainakin x16szr myös moottori tilassa on runsaasti tilaa huoltaa. Taka kaaren etureunat rupee olemaan pahasti ruostessa. Sitten huomasin että tankin korkin ympäriltä oli pellit ruostunut pois siitä taitaa seuraavassa katsastuksessa tulla hylsy. Oven alareunat eivät ole vielä kukkinut. Todella mukava ajaa ja kohtuu hintaset varaosat