C-Vectran tyyppivikoja?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Reiska
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 03:00

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Reiska »

Onko kenelläkään tietoa löytyykö tuohon alustan rusahteluun hidasteissa mitään pysyvää lääkettä? Kyseessä on 70 tkm ajettu vectra wagon -04. Ekalla kerralla merkkihuolto vaihtoi sisemmät raidetangon päät (ei liittynyt varsinaisesti ääntelyihin) ja rasvasi kallistuksenvakaajien kumit. ääni hiljeni hieman mutta ei poistunut. sen jälkeen auto uudestaan pajalle ja nyt vaihdettiin ihan uudet kumit. ei mitään vaikutusta, yhä rusahtelee/narskuu hidateissa ym suuremmissa heitoissa. Aiemmin oli autona Astra f ja siinä oli tietty omat ongelmansa ruosteineen ja öljynkulutuksineen. C-vectran laatuhan pitäisi olla kaikin puolin kunnossa. Valojen välkkyminen ja himmeneminen tyhjäkäynnillä rattia käännettäessä, ilmastoinnin servomoottorien äänet käynnistyksen jälkeen ja sammutettaessa, erilaiset natinat ja kitinät mm. ovissa ja ratin takana ym.. kyllähän näitä tuttuja "ominaisuuksia" löyty muitakin omasta yksilöstä. Jotenkin en vain sulata sitä että tämän luokan autossa kyseiset ilmiöt ovat "ominaisuuksia".
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja marqus »

Pisti omaan silmään,ja vaimonkin, -08 2.2 farkku Vectra pienillä kilometreillä.
Joko tohon mennessä on nää "lastenviat" pystytty välttämään? Ketjuvetoinenhan se on edelleen(?)
Mites ton 2.2 huoltohinnat, onko paljonkin kalliimmat kuin esim 1.8?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1365
Liittynyt: 07 Kesä 2006, 16:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja essentia- »

Onkos tuosta 2.0 - turbosta mitään hyvää/pahaa sanottavaa? Vähän alkanu sellanen himotella farkkukorisena... :food:
Avatar
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1036
Liittynyt: 13 Syys 2006, 21:03

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja ap85 »

En ihan joka viestiä ketjusta jaksanut lukea, mutta ainakin suurin osa viesteistä näytti käsittelevän ennen faceliftiä valmistettuja C-Vectroja. Itsellä olisi hakusessa Facelift C-Vectra farkku Diesel ja pitäisi tietää mitä siitä kannattaa erityisesti ostaessa katsastaa ja mihin varautua. Ilmeisesti Astra H:n verrattuna varsin luotettavia pelejä ja hieman hiljaisempia, olenko oikeassa?

1,9 litraisissa dieseleissä näkyy olevan kahta teholuokkaa, 100HV ja 120Hv, onko noissa käytännön eroja? Toimivuus ongelmia? Alle 100.000 ajettuja olen lähinnä katsellut.
Skoda Octavia TDI
Haba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 859
Liittynyt: 22 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Haba »

Onko kenelläkään hajua mikä voisi olla vakionopeudensäätimessä vikana, kun kesken ajon jos ottaa pois päältä niin ei välttämättä saa takaisin päälle ennen kuin on virrat käyttänyt nollilla.

Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
Harrastepeli Astra H TwinTop
driver
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 02:00

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja driver »

Haba kirjoitti:Onko kenelläkään hajua mikä voisi olla vakionopeudensäätimessä vikana, kun kesken ajon jos ottaa pois päältä niin ei välttämättä saa takaisin päälle ennen kuin on virrat käyttänyt nollilla.

Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
Minulla teki tuota joskus aiemmin, nyt vika on mystisesti poistunut itsestään. Viiksi myös vaihdettu ja vikaa oli sen jälkeen, ei mielestäni johdu ainakaan viiksestä mutta nyt tuota vikaa tosiaan ei ole ollut ainkaan vuoteen.
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Haba kirjoitti:Onko kenelläkään hajua mikä voisi olla vakionopeudensäätimessä vikana, kun kesken ajon jos ottaa pois päältä niin ei välttämättä saa takaisin päälle ennen kuin on virrat käyttänyt nollilla.

Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
Jarrupolkimessa, ja manuaaleissa myös kytkinpolkimessa, on anturit jotka ottaa vakkarin pois päältä poljinta painettaessa. Ainakin kytkinpolkimeen on olemassa jousi, jonka pitäisi jeesata jos poljin ei jostain syystä palaudu tarpeeksi ylös vaan jää painamaan anturia. Tuon voi helposti testata nostamalla ajossa polkimia ja kokeilla sen jälkeen josko vakkari kytkeytyisi.

Brittifoorumilta löytyy tuon jousen kuvat ja mallinumerot: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=33621
Reiska
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 03:00

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Reiska »

C-Vectran tunnettu ominaisuus on ajovalojen vilkkuminen/himmeneminen kun pyörittää rattia auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kuuluuko samaan ominaisuuteen myös valojen samanlainen vilkkuminen ja ajotietokoneen näytön hienoinen kirkkauden vaihtelu silloin kun vetoluistonesto puuttuu pyörien sutimiseen? Omassa autossa näin tapahtuu. Eli kun pyörät sutivat ja luistoneston valo vilkkuu mittaristossa, niin samaan aikaan ajovalojen kirkkaus vaihtelee ja ajotietokoneen näytön kirkkaus myös. onko kokemuksia saako hommaa jotenkin korjatuksi vai onko sekin vain ominaisuus muiden joukossa?
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja marqus »

Eiköhän se kuulu. Se ottaa pois kierroksia ja samalla jännitteet pienenee. Kaikille laitteille eiu riitä poweria.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Kosla
'Senator'
'Senator'
Viestit: 797
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kolari

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Reiska kirjoitti:C-Vectran tunnettu ominaisuus on ajovalojen vilkkuminen/himmeneminen kun pyörittää rattia auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kuuluuko samaan ominaisuuteen myös valojen samanlainen vilkkuminen ja ajotietokoneen näytön hienoinen kirkkauden vaihtelu silloin kun vetoluistonesto puuttuu pyörien sutimiseen? Omassa autossa näin tapahtuu. Eli kun pyörät sutivat ja luistoneston valo vilkkuu mittaristossa, niin samaan aikaan ajovalojen kirkkaus vaihtelee ja ajotietokoneen näytön kirkkaus myös. onko kokemuksia saako hommaa jotenkin korjatuksi vai onko sekin vain ominaisuus muiden joukossa?
Mulla tekee juurikin nuo kaikki kertomasi tapahtumat. Eiköhän se ole ominaisuus.
Opel Vectra C V6Turbo
Avatar
jfruit
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 21:50

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja jfruit »

driver kirjoitti:Minulla teki tuota joskus aiemmin, nyt vika on mystisesti poistunut itsestään. Viiksi myös vaihdettu ja vikaa oli sen jälkeen, ei mielestäni johdu ainakaan viiksestä mutta nyt tuota vikaa tosiaan ei ole ollut ainkaan vuoteen.
Ei pitäs varmaan ääneen sanoo, mutta mulla lopetti myös takkuamisen itsestään. Alkuun silloin tällöin kiukutteli mutta viime viikot on toiminut kiltisti joka kerta nappia painaessa.
j-tec
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 15:31
Paikkakunta: Lahti

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja j-tec »

Nelisen tonnia olen kerenny huristelemaan menopelilläni itse (yhteensä n.144tkm) ja nyt koen tämä takajarrujen vittumaisen rahinan. Aivan uskomattoman ärsyttävää. Mietin että onko jarrupalat menneet jo nyt puhki ja katsoin että ei ole. Noh tilasin uudet ja pojat vaihtavat huomenna. Saa nähdä häviääkö iäksi vai muutamaksi tonniksi. Rupea vituttamaan tuollainen rohina ja kun se ei kuulu aina! Huomasin eilen kun ajoin hidasteeseen jarruttaen. Ääni saattaa yltyä välillä niin pahaksi että mummot kääntyy katsomaan mikä romu sieltä ajaa. Pakko siis vaihdattaa palat taakse ja sanoa sälleille että putsaa jarrusatulat hyvin ettei ole mitään paskaa siellä.

Sinänsä raivostuttavaa että juuri eilen kävin säätämässä kulmat ja samana päivänä huomasin tämän rohinan. Olisi ollut liikaa pyydetty että olisi rohissut pari päivää aikaisemmin niin olisi saanut samaan laskuun palojen vaihdon.
2.8T
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Tuo takajarrujen rohina johtuu todennäköisesti jarrulevyn epätasaisesta kulumisesta.
Vanhempieni B vectraan vaihdettiin aikanaan takalevyt tuon vuoksi, kun oli talven hissuttelujarruttelun aikana jarrulevyt ruostuneet karheiksi.

Samaa rohinaa on itselläni C:ssä ja vanhempieni nykyisessä C:ssä.

Parhaiten tuosta pääsee eroon, kun käyttää niitä jarruja. Itse vedän joskus kässäriä hieman päälle esimerkiksi pesun jälkeen liikkeelle lähtiessä ja auttaa selvästi (tätä ei voinut B:ssä tehdä, kun käsijarrut oli erilliset, mutta C:ssä käyttää samoja paloja).
Ilmeisesti takajarrut ottavat normiajossa niin harvoin ja hellästi kiinni, että levyt eivät puhdistu paskasta/ruosteesta ja pinta menee epätasaiseksi.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
j-tec
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 15:31
Paikkakunta: Lahti

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja j-tec »

Olin väärässä. Takajarrupala oli vain tosiaan kulunut melkein rautaan asti. En nähnyt koska oli sisempi pala kyseessä. Kaverit huomasivat että sylinterin tiivisteet olisi vaihdon tarpeessa, joten pitänee jossain välissä nekin uusia. Harmi ettei ollut hyllyssä, niin joutuu joku toinen päivä vaihdattamaan ne.

Uusilla paloilla pärjäänkin tämän auton kanssa loppuun asti. Hyvin pelittää! Vedän siis ainakin oman rohinajuttuni takaisin vm. 2005 GTS 2.2 Vectran osalta. Hyvä näin.
2.8T
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: C-Vectran tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Alpha »

tulipa todettua tällainen:

anopin Astra G:n avaimella saa lukittua Vectra C:n ovet, kun napsuttaa tarpeeksi monta kertaa lukkoon. Yleensä kolmas tai neljäs painallus lukitsee auton. Aika pelottavaa, kokeilkaapa omallanne jos on mahiksia.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Vastaa Viestiin