kettuileeko kääntökulma-anturi vai?Iro kirjoitti:Onkohan tähän minkäänlaista ohjetta,linkkiä tai neuvoa?Jartsa kirjoitti:Tuo Cim on helppo korjata itsekin.
C-Vectran tyyppivikoja?
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
mulla samaa vikaa kerro ihmeessä parannus!Jartsa kirjoitti:kettuileeko kääntökulma-anturi vai?Iro kirjoitti:Onkohan tähän minkäänlaista ohjetta,linkkiä tai neuvoa?Jartsa kirjoitti:Tuo Cim on helppo korjata itsekin.
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Jartsa kirjoitti:kettuileeko kääntökulma-anturi vai?Iro kirjoitti:Onkohan tähän minkäänlaista ohjetta,linkkiä tai neuvoa?Jartsa kirjoitti:Tuo Cim on helppo korjata itsekin.
Meilla taitaa olla Pekedk:n kanssa samantyyppinen ongelma tuon vakkarin kanssa,ja ainakin itse olen rajannut sen CIM-moduliin.
Olin ollut ennen siinä uskossa ettei sitä saa edes auki mutta,ilmeisesti se on mahdollista.
Minusta kovasti tuntuu siltä että,siellä saattaisi olla jotain kylmäjuotoksia tms. jotka pystyisi kyllä kotikonstein korjaamaan.
Korjausohjetta: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 1#p2102821
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
se on todella helppo purkaa,ratti pois muovit ympäriltä pois ja cim näkyvissä.torxit auki ja sitten ne muoviklipsut niin cim on auki.tuohon vakkari ongelmaan en osaa auttaa mutta kannattaa kyllä korkata toi ja tutkia.Iro kirjoitti:Jartsa kirjoitti:kettuileeko kääntökulma-anturi vai?Iro kirjoitti:Onkohan tähän minkäänlaista ohjetta,linkkiä tai neuvoa?Jartsa kirjoitti:Tuo Cim on helppo korjata itsekin.
Meilla taitaa olla Pekedk:n kanssa samantyyppinen ongelma tuon vakkarin kanssa,ja ainakin itse olen rajannut sen CIM-moduliin.
Olin ollut ennen siinä uskossa ettei sitä saa edes auki mutta,ilmeisesti se on mahdollista.
Minusta kovasti tuntuu siltä että,siellä saattaisi olla jotain kylmäjuotoksia tms. jotka pystyisi kyllä kotikonstein korjaamaan.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
mitähän sieltä sitten pitäis löytyä ja mitä sille pitäis mahdollisesti tehdä?
osaakko mitään kertoo?
osaakko mitään kertoo?
Re: C-Vectran tyyppivikoja vai ominaisuuksia?
Kuuluuko tuon ESC:n,ABS:n tai luistoneston toimiessa, kuulua toisinaan ulinaa joka kuulustaa alimitoitetulta sähkömoottorilta?
Edit: Näitä ääniä ei ole sittemmin kuulunut... Katosivat siis itsestään.
Edit: Näitä ääniä ei ole sittemmin kuulunut... Katosivat siis itsestään.
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Itsellä kuuluu ennemminkin rutinaa , kun ESP tai luistonesto toimii. Ulina kuulostaa oudolta ääneltä tullakseen noista järjestelmistä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Brittifoorumeilla oli myös jokotai, joillakin oli kuulunut "aina", joillakin ei koskaan.
Onkohan näissä eri ESC järjestelmiä?
Jotenkin tuntuisi että, kyseessä olisi joku laite joka nostaa jarrunesteen paineita tms..???
Onkohan näissä eri ESC järjestelmiä?
Jotenkin tuntuisi että, kyseessä olisi joku laite joka nostaa jarrunesteen paineita tms..???
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Saattaa olla eri järjestelmiä eri vuosimalleissa.
Hydraulinen modulaattori on se laite, joka pulssittaa jarrunestettä jarrumännille... liekö se sitten voisi jollain tavalla ulisevaa ääntä pitää.
Jarrutehostin voi tietty vaikkuttaa myös asiaan... sehän tekee sen paineen jarrunesteeseen.
Hydraulinen modulaattori on se laite, joka pulssittaa jarrunestettä jarrumännille... liekö se sitten voisi jollain tavalla ulisevaa ääntä pitää.
Jarrutehostin voi tietty vaikkuttaa myös asiaan... sehän tekee sen paineen jarrunesteeseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Nyt vuotaa öljynjäähdytin.
Tihkuu pakoputken päälle ihanasti käryten ja pakosarja pitää irroittaa että saa vaihdettua
http://www.hengst.de/conpresso/_data/Pa ... ngines.pdf
250tkm taitaa olla tälle moottorille liikaa?
Mm...
-Syyläri
-Vesiletkuja
-Vesipumppu
...puolenvuoden sisään, mitä vielä, mitä vielä.
Tihkuu pakoputken päälle ihanasti käryten ja pakosarja pitää irroittaa että saa vaihdettua
http://www.hengst.de/conpresso/_data/Pa ... ngines.pdf
250tkm taitaa olla tälle moottorille liikaa?
Mm...
-Syyläri
-Vesiletkuja
-Vesipumppu
...puolenvuoden sisään, mitä vielä, mitä vielä.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Onko tyyppivikakorjakukset (paksumpi akkukaapeli, isompi akku ?, sofapäivitys ?) poistaneet pakkaskäynnistyvyysongelmat. Vai onko startit pakkasella arpomista tyyliin kaasupolkimella säätäminen ynm). Tarvitaanko esim lisälatausta yöksi ?. Eipä forumilla ainkaa kovin paljoa ole osunnut silmään näitä ongelmia.
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Itselläni ei ole ollut ongelmia kylmäkäynnistyksen kanssa koko aikana (2v) kun olen auton omistanut. Paikoillaan nyt 92ah akku, mutta edelliselläkään (6xah) akulla ei ollut ongelmia. Lisälatausta en ole tarvinnut kertaakaan, saatika apuvirtaa.
Mainitsemistasi osista akkua lukuunottamatta ovat tietääkseni alkuperäisiä, jos eivät ole huoltojen yhteydessä vaivihkaa softaa päivitelleet.
Mainitsemistasi osista akkua lukuunottamatta ovat tietääkseni alkuperäisiä, jos eivät ole huoltojen yhteydessä vaivihkaa softaa päivitelleet.
entiset Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Volvo V70 D5
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Näitä ongelmia on ollut enempi Z18XER - koneissa... ei Z22SE- tai Z22YH- koneissa.puslaman kirjoitti:Onko tyyppivikakorjakukset (paksumpi akkukaapeli, isompi akku ?, sofapäivitys ?) poistaneet pakkaskäynnistyvyysongelmat. Vai onko startit pakkasella arpomista tyyliin kaasupolkimella säätäminen ynm). Tarvitaanko esim lisälatausta yöksi ?. Eipä forumilla ainkaa kovin paljoa ole osunnut silmään näitä ongelmia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Ok, hyvä homma, ettei käynnistyvyys ole ongelma. Olen tehnyt "riskianalyysia", kun on auton ostoaikeita, ja OPel kiinnostaa, tottakai. Epämääräiset käynnistysongelmat olisi sellaisia, minkä kanssa ei jaksaisi tapella. Jakoketju "ongelman" kanssa tulisi toimeen, kun ketju ilmeisesti ääntää löystyessään. Öljykulutusongelmat on tietty vähän ärstyttäviä, mutta useissa muissakin merkeissä se on "riski". Alustaa saisi kestävemmäksi esim alustasarjalla ja uretaanipuslilla, jos on, tietty lisää hintaa. OPel on kuiteskin mukava ajaa, tarpeeksi ripeä, 2.2:ssa kulutus maltillista, sopiva budjetille. Kun tässä on katsellut muitakin merkkejä, esim autoa jossa moottorin speksi vakuuttava, tehokas ja taloudellinen, ja auton hintakin sen mukainen... huomasimpa vain, että tyyppivikalista oli aika "järkyttävä"... ja tulin toisiin ajatuksiin....
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Z22YH koneisissa juuri tuota ongelmaa on ollut,vaihtoon meni kaapeli,isompi akku ja startti.Robertx kirjoitti:Näitä ongelmia on ollut enempi Z18XER - koneissa... ei Z22SE- tai Z22YH- koneissa.puslaman kirjoitti:Onko tyyppivikakorjakukset (paksumpi akkukaapeli, isompi akku ?, sofapäivitys ?) poistaneet pakkaskäynnistyvyysongelmat. Vai onko startit pakkasella arpomista tyyliin kaasupolkimella säätäminen ynm). Tarvitaanko esim lisälatausta yöksi ?. Eipä forumilla ainkaa kovin paljoa ole osunnut silmään näitä ongelmia.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...