Ooppeleiden suorituskyky 80-120 km/h 3-vaihteella
Kyllä tolla astra-g:llä liikenteen mukana pysyy. http://www.talli2000.fi/jl/astra-viri.mpg 0-200kmh menee noin 24sek.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Honda S2000 -03
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 21:48
- Paikkakunta: Turku
E1 Rekord 2D Turbo -78 Kiihtyvyys testauksia 23.04.2008
Eli kyseessä siis Reksa E1 2-ovinen 2.4CIH Turbo IC +pikku Getrag+lukkoperä 3.44 välitys.Paino noin 1100kg+kaksi jannua,yhteensä n.1300kg kokonaismassa.Kiihdyteltiin (0.9 barilla)useita lähtöjä ja otettiin niiden keskiarvo ja huomioitiin mittarivirhe(näyttää 5km/h liikaa),saatiin seuraavia aikoja:3.VAIHTEELLA 60-120km/=5.6s,3.vaiht.80-120km/h=3.9s,4.vaiht.80-120km/h=4.7s.Kello käyntiin siis yhtäaikaa kaasun survaisun kanssa.Kokeiltiin myös 0-100km/h jolloin 1.vaiht. sutimalla ja huonolla vaihdolla kakkoselle ajaksi tuli 6.2sekunttia.Nämä tulokset siis säädöillä jolla maantie/kaupunki yhdistetty n.10L normaaliajolla.Kohtuullinen ohituskiihtyvyys vai mitä meinaatte,kommentoikaa toki ja kertokaa teidän Opelien vastaavat arvot.
Re: E1 Rekord 2D Turbo -78 Kiihtyvyys testauksia 23.04.2008
Kuulostaa mukavalle käyttöautolle.littlejohn65 kirjoitti:Eli kyseessä siis Reksa E1 2-ovinen 2.4CIH Turbo IC +pikku Getrag+lukkoperä.Paino noin 1100kg+kaksi jannua,yhteensä n.1300kg kokonaismassa.Kiihdyteltiin (0.9 barilla)useita lähtöjä ja otettiin niiden keskiarvo ja huomioitiin mittarivirhe(näyttää 5km/h liikaa),saatiin seuraavia aikoja:3.VAIHTEELLA 60-120km/=5.6s,3.vaiht.80-120km/h=3.9s,4.vaiht.80-120km/h=4.7s.Kello käyntiin siis yhtäaikaa kaasun survaisun kanssa.Kokeiltiin myös 0-100km/h jolloin 1.vaiht. sutimalla ja huonolla vaihdolla kakkoselle ajaksi tuli 6.2sekunttia.Nämä tulokset siis säädöillä jolla maantie/kaupunki yhdistetty n.10L normaaliajolla.Kohtuullinen ohituskiihtyvyys vai mitä meinaatte,kommentoikaa toki ja kertokaa teidän Opelien vastaavat arvot.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 21:48
- Paikkakunta: Turku
Re: E1 Rekord 2D Turbo -78 Kiihtyvyys testauksia 23.04.2008
Jep,sitähän se on.Penkitin Reksan hiljattain Häkkisellä Turussa.Tehoa 0.7barilla 197hv/306nm ja 0.9barilla 212hv/362nm.Mainittakoon vielä kiihtyvyys 4.vaihteella 100-160km/h=8.2s samalla yhdistelmällä.Tästä voisi arvioida että Reksa viipyy varttimaililla noin matalan 14s verran sillä noissa lähdöissä oli turboviive selkeästi havaittavissa.gse70 kirjoitti:Kuulostaa mukavalle käyttöautolle.littlejohn65 kirjoitti:Eli kyseessä siis Reksa E1 2-ovinen 2.4CIH Turbo IC +pikku Getrag+lukkoperä 3.44 välitys.Paino noin 1100kg+kaksi jannua,yhteensä n.1300kg kokonaismassa.Kiihdyteltiin (0.9 barilla)useita lähtöjä ja otettiin niiden keskiarvo ja huomioitiin mittarivirhe(näyttää 5km/h liikaa),saatiin seuraavia aikoja:3.VAIHTEELLA 60-120km/=5.6s,3.vaiht.80-120km/h=3.9s,4.vaiht.80-120km/h=4.7s.Kello käyntiin siis yhtäaikaa kaasun survaisun kanssa.Kokeiltiin myös 0-100km/h jolloin 1.vaiht. sutimalla ja huonolla vaihdolla kakkoselle ajaksi tuli 6.2sekunttia.Nämä tulokset siis säädöillä jolla maantie/kaupunki yhdistetty n.10L normaaliajolla.Kohtuullinen ohituskiihtyvyys vai mitä meinaatte,kommentoikaa toki ja kertokaa teidän Opelien vastaavat arvot.
Vertailun vuoksi topiccia hieman sivuten Ford Sierra 2.9i V6:
80-120 @ 3. vaihde - 4.8sek
80-120 @ 4. vaihde - 5.5sek
3.0E Monzalla joskus kokeilin 40-80km/h 4.vaihteella meni about 7sek, 2.9 sierralla n.6sek, 2.0S rekord E2 - 10sek.
Katotaas n. kuukauden päästä uudet ajat jahka saan remmiahtimen asenneltua
Kokeilkaas myös 60-90km/h vetoja joita tuulilasi-lehti on käyttänyt.
80-120 @ 3. vaihde - 4.8sek
80-120 @ 4. vaihde - 5.5sek
3.0E Monzalla joskus kokeilin 40-80km/h 4.vaihteella meni about 7sek, 2.9 sierralla n.6sek, 2.0S rekord E2 - 10sek.
Katotaas n. kuukauden päästä uudet ajat jahka saan remmiahtimen asenneltua
Kokeilkaas myös 60-90km/h vetoja joita tuulilasi-lehti on käyttänyt.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Re: Re:
keskikiihtyvyydeks tulee 80-120km/h välillä n. 5.85 m/s2, kuinka tarkka mittaustapa?TBO kirjoitti:Parannettu, uusi on 1.9sekTBO kirjoitti:-78 Kadetilla 80-120 km/h kolmen vedon keskiarvo 2,5s
60-90km/h 1.3sek
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Re:
Race Technology purkki oli kiinni varttimaililla.export kirjoitti:keskikiihtyvyydeks tulee 80-120km/h välillä n. 5.85 m/s2, kuinka tarkka mittaustapa?TBO kirjoitti:Parannettu, uusi on 1.9sekTBO kirjoitti:-78 Kadetilla 80-120 km/h kolmen vedon keskiarvo 2,5s
60-90km/h 1.3sek
Re: Re:
Kerrohan toki varttimailistaki hieman dataa! Suhteellisen hyviä aikoja pitäs noilla tehoilla vedellä.TBO kirjoitti:Race Technology purkki oli kiinni varttimaililla.export kirjoitti:keskikiihtyvyydeks tulee 80-120km/h välillä n. 5.85 m/s2, kuinka tarkka mittaustapa?TBO kirjoitti:Parannettu, uusi on 1.9sekTBO kirjoitti:-78 Kadetilla 80-120 km/h kolmen vedon keskiarvo 2,5s
60-90km/h 1.3sek
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Ooppeleiden suorituskyky 80-120 km/h 3-vaihteella
onko tuo mitattu vartilla,täyskiihdytys kokoajan ja 80-120km/h väli meni 1.9 sek.
Eli ei kello käyntiin,kaasupohjaan....
Eli ei kello käyntiin,kaasupohjaan....
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...