Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Olisi tuollainen tulossa illasta koeajoon. Mitä kannattaisi kattoa, heikot kohdat yms?
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Lisätään vielä että bensa, 350 000 km ajettu, viime jakopää vaihdettu 30 000 km sitten, mutta ei ajankohdasta tietoa.
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Omega on aika tukeva ja tarkka ajettava mutta alusta on pehmeä. Kallistella se vähän saa mutta ajotuntuman kuuluu olla ihan henkilöautomainen.
Ilmastointi ja lämmitys kannattaa tutkia ainakin sen verran että nupeista ja napeista tapahtuu se mitä pitääkin ja että hyttiin tulee kunnolla lämmintä.
Ruostetta löytyy yleensä takaovien takareunoista ja kaikkien ovien alareunoista. Usein myös etuovien etureunoista ja takakaarien etuosasta jossa ovi ja varsinainen lokari yhdistyy.
Koiranluut joutuu vaihtamaan edestä öljynvaihdon yhteydessä.
Lattiamattoa kannattaa kurkata jalkatilasta keskikonsolin etuosan kohdalta siltä varalta että lämppärin kenno vuotaa. Konepellin alla nurkissa on vedenpoistoaukot jotka tukkeutuu lehdistä ja vesi pääsee valumaan sisätiloihin.
Varapyöräkotelo ja vastaavasti oikealla puolella konttia olevat ilmanpoistoläpät on yleisiä ruostepaikkoja.
Takana jarrusatulat mätänee herkästi ja voimansiirrossa saattaa olla väljää kuminpolttoyritysten takia.
Ilmastointi ja lämmitys kannattaa tutkia ainakin sen verran että nupeista ja napeista tapahtuu se mitä pitääkin ja että hyttiin tulee kunnolla lämmintä.
Ruostetta löytyy yleensä takaovien takareunoista ja kaikkien ovien alareunoista. Usein myös etuovien etureunoista ja takakaarien etuosasta jossa ovi ja varsinainen lokari yhdistyy.
Koiranluut joutuu vaihtamaan edestä öljynvaihdon yhteydessä.
Lattiamattoa kannattaa kurkata jalkatilasta keskikonsolin etuosan kohdalta siltä varalta että lämppärin kenno vuotaa. Konepellin alla nurkissa on vedenpoistoaukot jotka tukkeutuu lehdistä ja vesi pääsee valumaan sisätiloihin.
Varapyöräkotelo ja vastaavasti oikealla puolella konttia olevat ilmanpoistoläpät on yleisiä ruostepaikkoja.
Takana jarrusatulat mätänee herkästi ja voimansiirrossa saattaa olla väljää kuminpolttoyritysten takia.
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Kiitos, hyviä pointteja. Nyt kun sanoit tuon takajarruhomman, tulikin mieleen että omassa omegassa ei mennyt leimasta läpi kun toiselta puolelta oli käsijarru ihan kuollu.
Onko koneessa jotain tiettyjä kohtia, ääniä joita tutkia?
Onko koneessa jotain tiettyjä kohtia, ääniä joita tutkia?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Vuotaa öljyä tulppakoloihin venttiilikoppien tiivisteistä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
toteutamaan=toteamaan
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Ulospäin ne koppien tiivisteet vuotaa samalla.
Ja sytytysvoi vedossa pätkiä kun lyöö tulpanjohdot läpi siellä öljykylvyssä
Ja sytytysvoi vedossa pätkiä kun lyöö tulpanjohdot läpi siellä öljykylvyssä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Noniin, koeajo suoritettu.
- Ruostetta takakaarissa, pinta mallia, ei pahasti.
- Apurin puolen takaovi ei aukea ollenkaan.
- Sähkösäätöinen nahkapenkki kuskilla, selkäosan säätö ei toimi. Ei toimi myöskään mekaaninen säätö sivussa. pau kuskin puolella toimii. Onko joku pikafixi mahdollisuus vai meneekö koko penkki vaihtoon?
- Ilmastoinnin kompuran vapaapyörä kyllä pyörii, mutta mekaaninen kytkin lienee rikki. se kompuran mekaanien kytkin takertelee, puolessa minuutissa pyörähtää kierroksen. Koko kompuran vaihto, vai?
- Öljyä kansien päällä vähän, alapohjassa enemmän.
- Oikea puoli kolisee ajossa
- Valojen korkeussäätö sisältä ei toimi ollenkaan, valot ei liiku mihinkään.
- vasemmalle käännyttäessä sanoo Check engine oil, öljyä kuitenkin koneessa pitäisi olla normaalimäärä.
Ja vielä, onko sportti versio matalampi kuin normaali omega? Kokeiltiin käydä mun työpaikan tallissa ( maanalla) ja jäi pohjasta (katalysaattorista) kiinni. Onko tuota mahdollisuutta nostaa esim pelkästään jousien vaihdolla?
Itse auto toimi ok, automaatti vaihtoi nätisti, TC valo vilkkui jos luisti, abs pelas...
Tässäpä hieman purtavaa...
- Ruostetta takakaarissa, pinta mallia, ei pahasti.
- Apurin puolen takaovi ei aukea ollenkaan.
- Sähkösäätöinen nahkapenkki kuskilla, selkäosan säätö ei toimi. Ei toimi myöskään mekaaninen säätö sivussa. pau kuskin puolella toimii. Onko joku pikafixi mahdollisuus vai meneekö koko penkki vaihtoon?
- Ilmastoinnin kompuran vapaapyörä kyllä pyörii, mutta mekaaninen kytkin lienee rikki. se kompuran mekaanien kytkin takertelee, puolessa minuutissa pyörähtää kierroksen. Koko kompuran vaihto, vai?
- Öljyä kansien päällä vähän, alapohjassa enemmän.
- Oikea puoli kolisee ajossa
- Valojen korkeussäätö sisältä ei toimi ollenkaan, valot ei liiku mihinkään.
- vasemmalle käännyttäessä sanoo Check engine oil, öljyä kuitenkin koneessa pitäisi olla normaalimäärä.
Ja vielä, onko sportti versio matalampi kuin normaali omega? Kokeiltiin käydä mun työpaikan tallissa ( maanalla) ja jäi pohjasta (katalysaattorista) kiinni. Onko tuota mahdollisuutta nostaa esim pelkästään jousien vaihdolla?
Itse auto toimi ok, automaatti vaihtoi nätisti, TC valo vilkkui jos luisti, abs pelas...
Tässäpä hieman purtavaa...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Oliko minkäväriset jpuset ettei olisi madallettu?
Ja penki irti ja purkuun. Joku mekaaninen vika siellä.
Ja penki irti ja purkuun. Joku mekaaninen vika siellä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
En nähnyt jousista väriä. voin pyytää myyjää tarkistamaan. saksasta tuota 2000 luvun alusta.
Onko jousten väri siis ihan konkreettisesti niitten jousirautakierteiden väri?
Tässä on ilmajousitus ollut mutta vaihdettu tavalliset iskarit.
Vanteet ei vvarmana ole alkuperäiset.
tuossa tuo pirssi, jos se auttaa: https://www.nettiauto.com/opel/omega/10956118
Onko jousten väri siis ihan konkreettisesti niitten jousirautakierteiden väri?
Tässä on ilmajousitus ollut mutta vaihdettu tavalliset iskarit.
Vanteet ei vvarmana ole alkuperäiset.
tuossa tuo pirssi, jos se auttaa: https://www.nettiauto.com/opel/omega/10956118
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Onko omegaa saanut ilmaalustalla?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Tästä olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Omega Sedan -98 3 V6 koeajolle neuvoja
Sedan ja farkku molempiin saanut ilmanpaineella säätyvän takapään korkeuden säädön -automaattisesti pitää vakio korkeuden -kompura on lokasuojan etunurkan sisäpuolella , itse pussit on iskunvaimentajan ympärillä -varosa hinta tais olla noin 800 €/kpl .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6