Kaasuautojen myynti nosteessa
- grandlandx
- 'Senator'
- Viestit: 438
- Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
- Paikkakunta: Hyvinkää
Kaasuautojen myynti nosteessa
Vuonna 2018 rekisteröitiin 182 kaasuautoa. Vastaavasti vuonna 2019 pelkästään neljän ensimmäisen kuukauden aikana rekisteröitiin 162 autoa. Opel on hyvässä iskussa kaasuautojen markkinoilla, Astralla on hyvä markkinosuus. Voisi sanoa että se myy kuin häkä kun kaasuautoista on kyse
Onko teillä kokemuksia kaasuautoista?
Onko teillä kokemuksia kaasuautoista?
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Mistä nuo tilastot löytyy?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
- grandlandx
- 'Senator'
- Viestit: 438
- Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Toimiiko tämä linkki?
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/sq/d8851d90 ... 125cdba25b
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/sq/d8851d90 ... 125cdba25b
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Oikea määrä viime vuodelle on n.1100 uuden kaasuauton rekisteröintiä. Tuossa em. taulukossa oli valittu näytettäväksi vain CNG-autot, vaikka myös bensiini/CNG-autot pitäisi lisätä tuohon. Eli oikeat määrät ovat 182 CNG-autoa ja 979 bensiini/CNG-autoa.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Kaasu-Astra on kyllä hinnoiteltu erittäin kilpailukykyisesti ja varsinkin kun kaasutankki on isompi kuin esim. VW-konsernin kilpailijoissa. Bensatankki ei ole Astrassa iso, mutta sillä on lopulta aika pieni merkitys, koska kaasuauton ostaja arvostaa eniten kaasutankin kokoa ja laskee ajonsa pääasiassa kaasulla.
Ainoa miinus kaasu-Astrassa on automaatin puute. Myynti varmasti käy silti, koska tuote on muutoin varsin kilpailukykyinen kilpailijoihin verrattuna.
Ainoa miinus kaasu-Astrassa on automaatin puute. Myynti varmasti käy silti, koska tuote on muutoin varsin kilpailukykyinen kilpailijoihin verrattuna.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13553
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Octaaviaan tulee komposiittisäiliöt ja paino kevenee.
Mutta eikös konposiittisäiliöillä ole laskennallinen käyttöikäkin?
Mutta tosiaan kaasuauto voi yleistyä helpommin jos vain myyntipisteitä kaasulle olisi. Hybridit kun lisääntyy lähinnä siellä hinnaston yläpäässä
Mutta eikös konposiittisäiliöillä ole laskennallinen käyttöikäkin?
Mutta tosiaan kaasuauto voi yleistyä helpommin jos vain myyntipisteitä kaasulle olisi. Hybridit kun lisääntyy lähinnä siellä hinnaston yläpäässä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Opelin kaasumalleissa myös 21-hevosvoimaa vähemmän kuin VAG-konsernin autoissa. Siis Astran kokoluokassa.
Opelissa taitaa olla 19kg säiliöt, ja VAG:n autoissa 17kg.
Opelissa taitaa olla 19kg säiliöt, ja VAG:n autoissa 17kg.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Houkuttaisi kyllä kaasu-versio, työpaikan viereen tuli kaasuasema jo aiemmin ja nyt rakensivat kilometrin päästä kotoa uuden. 65€/kk olisi aika houkutteleva tarjous Gasumilta. Harmi kun kerkesi vuosi sitten ostaa perinteisen version.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Itse harkitsin vakaasti kaasuautoa ja sitten kun se tuli ajankohtaiseksi totesin ettei käy kun bensatankit on kutistuneet naurettaviksi. VAG:n kulkineissa oli alkuun ainakin ihan normitankit, mutta nykyään ihan kanisterit vaan. Pari kolme lapinreissua vuodessa ja kun pohjoisin kaasu-asema on Oulussa, niin ei kiinnosta kyttäillä koko ajan bensa-asemaa että pääsisi taas pari-kolmesataa kilometriä eteenpäin.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Corsaan olisin laittanut kaasusäiliön turhaan 1l T suoraruisku ei toimi kaasulla
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Kaasu Astra ollut pitkään harkinnassa. Syksyllä jo meinasin sellaisen tilata mutta päädyin silloin bensaan koska 40 heppaa tehoeroa enkä kuvitellut ajavani näin paljoa. Nyt menin Suomen Opelin sivuille katsomaan taas, niin eipäs ole kaasua enää moottorivaihtoehdoissa ollenkaan. Mistähän nyt kyse?
Nykyiset Opelit: Rekord -68, Manta -72, Astra -19
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Tänään kävin liikkeessä vähän juttelemassa aiheesta. Ei tosiaan saa enää uutta Astraa tilattua kaasulla. Keleen PSA. Mutta onneksi löytyi vielä yksi valmiiksi maahantuotu, ei vielä edes rekisteröity. Pakkohan se oli napata itelle.
Nykyiset Opelit: Rekord -68, Manta -72, Astra -19
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13553
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
Bensa-auton muuntaminen kaasukäyttöiseksi
Tiesitkö, että minkä tahansa bensiinikäyttöisen auton voi muuntaa toimimaan bensiinin lisäksi myös kaasulla? Bensiiniautoon asennetaan kaasusäiliöt, -syöttö ja -ohjausjärjestelmä olemassa olevan bensajärjestelmän rinnalle.
https://www.gasum.com/yksityisille/vali ... ttoiseksi/
https://terragas.fi/
Muunnamme bensiini- tai dieselkäyttöisiä ajoneuvoja
nykyaikaiseksi Bi-fuel ja Dual fuel -ajoneuvoiksi sekä korjaamme ja huollamme kaikki kaasuautot.
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/muuntotuki
Muuntotuki
Kun muutat bensiini- tai dieselkäyttöisen henkilöauton toimimaan kaasulla tai etanolilla 1.1.2018-30.11.2021 välisenä aikana, voit saada muutoksen kattamiseksi Traficomilta rahallista tukea. Muuntotukea voi saada vuosina 2018 - 2021.
Muuntotuki on 1000 €, kun auto konvertoidaan kaasukäyttöiseksi
Tiesitkö, että minkä tahansa bensiinikäyttöisen auton voi muuntaa toimimaan bensiinin lisäksi myös kaasulla? Bensiiniautoon asennetaan kaasusäiliöt, -syöttö ja -ohjausjärjestelmä olemassa olevan bensajärjestelmän rinnalle.
https://www.gasum.com/yksityisille/vali ... ttoiseksi/
https://terragas.fi/
Muunnamme bensiini- tai dieselkäyttöisiä ajoneuvoja
nykyaikaiseksi Bi-fuel ja Dual fuel -ajoneuvoiksi sekä korjaamme ja huollamme kaikki kaasuautot.
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/muuntotuki
Muuntotuki
Kun muutat bensiini- tai dieselkäyttöisen henkilöauton toimimaan kaasulla tai etanolilla 1.1.2018-30.11.2021 välisenä aikana, voit saada muutoksen kattamiseksi Traficomilta rahallista tukea. Muuntotukea voi saada vuosina 2018 - 2021.
Muuntotuki on 1000 €, kun auto konvertoidaan kaasukäyttöiseksi
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Kaasuautojen myynti nosteessa
https://www.verkkouutiset.fi/mt-kaasuau ... -kasvussa/
MT: Kaasuautojen määrä nopeassa kasvussa
Kaasuautojen tankkausasema. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER
MT: Kaasuautojen määrä nopeassa kasvussa
Liikenteessä arvioidaan olevan vuoden loppuun mennessä yli 10 000 kaasuautoa.
Kaasuautojen määrä on kolminkertaistunut parin vuoden aikana, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.
Liikenteessä on tällä hetkellä noin 8 000 kaasuautoa. Määrän arvioidaan rikkovan 10 000 auton rajan tänä vuonna.
Kaasuautojen taloudellisuus ja ympäristöystävällisyys kiinnostaa MT:n mukaan suomalaisia. Kaasuautoon voi tankata bensiiniä ja dieseliä edullisempaa bio- tai maakaasua. Biokaasu maksaa Gasumin asemilla bensiiniin nähden vertailukelpoiseksi muutettuna 97 enttiä litralta ja maakaasu 82 senttiä. Bensiinin hinta on yli 1,50 euroa.
Uusi kaasuauto maksaa suunnilleen yhtä paljon kuin bensiiniauto. Bensiiniauton muuttaminen kaasukäyttöiseksi maksaa auton moottorista riippuen noin 2 000–5 000 euroa. Valtio tukee tuhannella eurolla auton muuttamista kaasuautoksi.
Suomen liikenteessä on kerrottu jopa muhivan kaasumullistus. Suomen energia- ja ilmastostrategian tavoitteena on, että maassa olisi vuonna 2030 vähintään 50 000 kaasulla kulkevaa autoa. Teknologian tutkimuskeskus VTT:n mukaan tavoite saatetaan jopa ylittää, koska kaasuautojen tarjonta on lisääntynyt merkittävästi.
MT: Kaasuautojen määrä nopeassa kasvussa
Kaasuautojen tankkausasema. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER
MT: Kaasuautojen määrä nopeassa kasvussa
Liikenteessä arvioidaan olevan vuoden loppuun mennessä yli 10 000 kaasuautoa.
Kaasuautojen määrä on kolminkertaistunut parin vuoden aikana, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.
Liikenteessä on tällä hetkellä noin 8 000 kaasuautoa. Määrän arvioidaan rikkovan 10 000 auton rajan tänä vuonna.
Kaasuautojen taloudellisuus ja ympäristöystävällisyys kiinnostaa MT:n mukaan suomalaisia. Kaasuautoon voi tankata bensiiniä ja dieseliä edullisempaa bio- tai maakaasua. Biokaasu maksaa Gasumin asemilla bensiiniin nähden vertailukelpoiseksi muutettuna 97 enttiä litralta ja maakaasu 82 senttiä. Bensiinin hinta on yli 1,50 euroa.
Uusi kaasuauto maksaa suunnilleen yhtä paljon kuin bensiiniauto. Bensiiniauton muuttaminen kaasukäyttöiseksi maksaa auton moottorista riippuen noin 2 000–5 000 euroa. Valtio tukee tuhannella eurolla auton muuttamista kaasuautoksi.
Suomen liikenteessä on kerrottu jopa muhivan kaasumullistus. Suomen energia- ja ilmastostrategian tavoitteena on, että maassa olisi vuonna 2030 vähintään 50 000 kaasulla kulkevaa autoa. Teknologian tutkimuskeskus VTT:n mukaan tavoite saatetaan jopa ylittää, koska kaasuautojen tarjonta on lisääntynyt merkittävästi.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019