Opel Vectra 2,6 V6 vm-01 viat ja korjaustarpeet

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jormaattori
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Touko 2015, 20:22

Opel Vectra 2,6 V6 vm-01 viat ja korjaustarpeet

Viesti Kirjoittaja Jormaattori »

Hei

Tuli tuommoinen peli hiljattain ostettua käytettynä. Ajettu noin 345 000. Hieno ja siisti yksilö vaikuttaa olevan, mutta muutama asia huolettaa.

Ensimmäiseksi jakopääremppa on huoltokirjan mukaan tehty huhtikuussa 2014 ja kilometreissa n. 55 000 km sitten. Remontin aika kohta kilsojen puolesta olisi, mutta ajan puolesta (4v) on mennyt umpeen. Osaako foorumilaiset sanoa, kuinka pitkään noissa jakopää kestää jos ajaa esimerkiksi muuan tonnin yli suositellusta vaihtovälistä. Kumpi on pahempi hihnan kuluttaja, aika vai km:t?
Eikös noissa alunperin se hihnan vaihtoväli ollut 120 tkm eli periaatteessa sinne asti pitäisi hihnan kestää ajella, jos hyvä tuuri käy.

Toiseksi tuli mieleen laturi. Olen kuullut, että noissa se on aika hankalassa paikassa ainakin itse vaihdella. TIetääkseni tuohon ei ole kertaakaan laturia vaihdettu. Tuli mittarilla testattua, että latausjännite ainakin tällä hetkellä akun navoilla on hyvä. Onko laturiviat noissa miten yleisiä? Tapaako laturi antaa mitään erikoista oiretta esim. välkyttää akun valoa jo päiviä ennen lopullista hajoamistaan, vai onko suoraan jäänti tien päälle vian yllättäessä.

Kytkinremmppaakaan ei ole tehty kertaakaan, mutta kytkin toimii hyvin (ei esim. ota liian ylhäältä tms.) Onko tuossa kyseisessä mallissa mitään erityisiä tyyppivikoja tahikka erityisiä huomioitavia remontointitarpeita etenkin noin kypsillä kilometreilla ajeltaessa.

Kiitos asiallisista vastauksista! :)
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Opel Vectra 2,6 V6 vm-01 viat ja korjaustarpeet

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Mulla oli n. 8.5v ajan 2.6 b veccu eikä oikeasti mitään paha sanotava, hyvin se toimii. Siihen oli vielä alkuperäinen kytkin ja laturi vielä 255tkm ajettu.

Kuten tiedät, ei kannata leikkiä jakohihnan vaihtovälin kanssa.. Oli tosissaan alunperin 120tkm vaihtoväli mutta sitä muutettu melko nopeasti kun alkoi hajota n. 80-90tkm kohdalla. Ei se paha ole vaihtaa itse jos kokemuksia löytyy.
Uskon että voit aja vielä muutama tonnia omalla vastuulla mutta kun mennyt 4v umpeen niin suosittelen että vaihdat pian.
Laturi on melko hankala kyllä mutta ala kautta pyörän kotelusta tulee, ehkä vetoakseli pois ja löysä apurunko..
Tyypi vika koodit noissa on p0430 ja p0430, tästä kirjoitettu paljon vuosien varrella.. Ei välttämättä edes mitään vika autossa siis.. Itse laitoin lambda adapterit ja koodit hävisi lopullisesti..
viewtopic.php?t=261452 tuosta esim..
Taka puslat, narina helat jne.. Powerflexit tilalle jos ei ole jo laitettu. Myynnissä oli täällä jossain vähän aikaa sitten.
Tulpat vaihtoväli 120tkm ja hyvin pitää paikkansa.. Niitä ei kummiski paha rasti vaihtaa vaikka ehkä näyttää hankala.
Toimiiko ilmastointi? Jos ei niin tyyppi vika että johdot hapentunut liiti estä ennen kompura.
Laitta vaikka tähän jatkoksi jos kysyttävää tai pistä Yv..
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Vectra 2,6 V6 vm-01 viat ja korjaustarpeet

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Takakaaret ja kukkivat oven nurkat voisi lisätä tälle ikää
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin