Insignia polttoainetalous
Insignia polttoainetalous
Tervehdys kaikille. Ostin huhtikuussa 2018 uuden Insignia Grand Sportin (1.5 AT6 Innovation). Kilometrejä on kertynyt 13000. Keskikulutus on 5,5l/100km, puolet maantietä ja puolet työmatkaa. Ei varsinaista kaupunkiajoa. Autossahan on momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko. Oleellista on, että pyrkii ajamaan mahdollisimman paljon momentinmuunnin lukittuna ja pienillä kierroksilla. Nostamalla kaasun nopeasti saa laatikon vaihtamaan suuremmalle "kick up" ja tällöin ajetaan taas taloudellisemmin. Minusta laatikko pitää keskimäärin liian korkeita kierroksia, sillä koneessa on riittävästi vääntöä pienillä kierroksillakin. Talvella kulutus toki nousee.
Minkäänlaista nykimistä en ole autossani havainnut.
Terv. CO2
Minkäänlaista nykimistä en ole autossani havainnut.
Terv. CO2
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58
Re: Insignia polttoainetalous
Oletko mitannut tankkausten mukaan vai ajotietokoneen mukainen lukema? Itsellä alla helmikuun alussa käyttöönotettu ST 1.5 AT6 ja äsken meni läpi 25000. Sekalainen kulutus ajotietokoneen mukaan kesärenkailla noin 7,4...7,8. Tasaisella matka-ajolla siinä 7,2. Nyt tuli ensimmäinen matkapätkä talvirenkailla ja -rajoituksella, noin 106 km/h asetuksella 6,6 l/100. Mutta koskapa ei ole tullut kisoja ja litroja tankkauksista katsottua, noihin lukemiin voi suhtautua miten vain. Nyt talven tullen lisälämmitin sotkee kulutuksen kirjanpitoa arvatenkin.
Aiemmin tänä vuonna oli otsikon Insignia B alla kyllä kirjoituksia kulutuksesta. Kuten oli lehtien koeajo raporteissa kun. Mutta kai tässä keskustelussa vois olla kokemuksia millä tyyleillä johtuu tuloksiin pääsee ? Erityisemmin pihi ei tämä voimalinja kyllä ole, mutta itsellä toiminut mukavasti. Alussa joitakin kertoja esiintynyt vakionopeudensäätimen taikka vaihteiston/moottorin yhteistoiminnan pienet "katkot" mitä foorumilla on nykimiseksi mainittu, poistuivat itsestään maaliskuun lopulla noin 4300 km kohdalla, eikä se silloinkaan ollut mikään säännöllinen juttu ollut. Sen kanssa on ollut joillakin hankalampia kokemuksia, mutta sehän ei ole nyt polttoaine talous asia, sori.
Mukava matka-auto mutta ajattaa tankkaamaan vähän useammin kuin edellinen farmarikiesi missä oli myös 1.5 kokoinen bensaturbo momentinmuunnin automaatilla ja sekin oli farkku.
Aiemmin tänä vuonna oli otsikon Insignia B alla kyllä kirjoituksia kulutuksesta. Kuten oli lehtien koeajo raporteissa kun. Mutta kai tässä keskustelussa vois olla kokemuksia millä tyyleillä johtuu tuloksiin pääsee ? Erityisemmin pihi ei tämä voimalinja kyllä ole, mutta itsellä toiminut mukavasti. Alussa joitakin kertoja esiintynyt vakionopeudensäätimen taikka vaihteiston/moottorin yhteistoiminnan pienet "katkot" mitä foorumilla on nykimiseksi mainittu, poistuivat itsestään maaliskuun lopulla noin 4300 km kohdalla, eikä se silloinkaan ollut mikään säännöllinen juttu ollut. Sen kanssa on ollut joillakin hankalampia kokemuksia, mutta sehän ei ole nyt polttoaine talous asia, sori.
Mukava matka-auto mutta ajattaa tankkaamaan vähän useammin kuin edellinen farmarikiesi missä oli myös 1.5 kokoinen bensaturbo momentinmuunnin automaatilla ja sekin oli farkku.
Re: Insignia polttoainetalous
Mitatut kulutuslukemat ovat ajotietokoneen ilmoittamia. Yritin tarkastaa ajotietokoneen lukemien tarkkuuden kolmen tankkauksen välillä.Ne olivat samaa luokkaa kun huoltoaseman mittarista ja kilometreistä lasketut. Tämä oli tietenkin aika epätarkka menetelmä ja jäähän mukaan myös matkamittarin tarkkuus. Unohdin mainita, että ajan aika kovilla rengaspaineilla.
Terv. CO2
Terv. CO2
Re: Insignia polttoainetalous
Moi, olisiko kenelläkään idea a16xer moottorin Polttoaine kulutukseen?
Vedin testi lenkin tankki täyteen, ja 106km toiselle asemalla niin kulutti motarilla bensaa 8.9litraa, ajelin 100 vauhtia economy vauhtia.
Tuntuu olevan aika korkea kulutus!
Vedin testi lenkin tankki täyteen, ja 106km toiselle asemalla niin kulutti motarilla bensaa 8.9litraa, ajelin 100 vauhtia economy vauhtia.
Tuntuu olevan aika korkea kulutus!
Re: Insignia polttoainetalous
Epäilisin autoksi h astraa, viisivaihteisena motarilla kyllä soppa maistuu kun kierroksia on satkun vauhdissa baut 3200... ajelin reilun kolme vuotta 1.6 astralla eikä sitä voi mitenkään taloudelliseksi kutsua.
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Insignia polttoainetalous
Joo, oikein veikattu melkeen, Auto on cruze.
Täysi kopio yllämainitusta.
5 vaihteinen, ja pyörii siin 3k paremmalla kun ajelin satasta. Ehkä se sit vaan on ominaisuus?
Meinasin et meen kokeilee toista vastaavaa onko erilainen.
Tähän kun vaihdettiin pakonokka ja jakopää tehtiin niin et voiko olla jakovituissa mutta tuskinpa.
Täysi kopio yllämainitusta.
5 vaihteinen, ja pyörii siin 3k paremmalla kun ajelin satasta. Ehkä se sit vaan on ominaisuus?
Meinasin et meen kokeilee toista vastaavaa onko erilainen.
Tähän kun vaihdettiin pakonokka ja jakopää tehtiin niin et voiko olla jakovituissa mutta tuskinpa.
Re: Insignia polttoainetalous
Kyllä se on ominaisuus, huttu vaan maistuu noilla kierroksilla...j00ppis kirjoitti: ↑23 Kesä 2020, 09:51 Joo, oikein veikattu melkeen, Auto on cruze.
Täysi kopio yllämainitusta.
5 vaihteinen, ja pyörii siin 3k paremmalla kun ajelin satasta. Ehkä se sit vaan on ominaisuus?
Meinasin et meen kokeilee toista vastaavaa onko erilainen.
Tähän kun vaihdettiin pakonokka ja jakopää tehtiin niin et voiko olla jakovituissa mutta tuskinpa.
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Insignia polttoainetalous
Mulla Insignia 1.6T automaatti Grand Sport ja n. 15tkm matkalla tankkauksista mitattu keskikulutus on 8.1l sataselle. Maantietankillisilla menee keskikulutus suunnilleen kuuteen litraan, mutta pk-seudun kaupunkiliikenne ja kehätierumba heittää tankillisella n. 10 litraan kulutuksen.
Onhan se iso auto ja automaatti, eli kulutus on kyllä mielestäni ihan ok (kun ei tartte itse maksella, koska firmaliisari).
Onhan se iso auto ja automaatti, eli kulutus on kyllä mielestäni ihan ok (kun ei tartte itse maksella, koska firmaliisari).
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia polttoainetalous
Omal kohdal mun mielestä tää kulutus ei taida olla ihan kohdillaa, en tiedä jos ettis syytä lambda antureista tms?
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 14 Syys 2020, 21:35
Re: Insignia polttoainetalous
Itselläni vm2018 1.5T automaatti kuluttavaa matka-ajossa liki 8l (tyhjä auto) ja pitempiaikainen seka-ajo näyttää 9.5l. Vähän kyllä tuntuu koville lukemille, liekköhän kunnossa.
Re: Insignia polttoainetalous
1.5 Autom. GS:
31. heinäkuuta 2020 - 16. elokuuta 2020 784,61 km
31. heinäkuuta 2020 - 16. elokuuta 2020 6,46 l/100 km
Ei kärsi kyllä yhtään revitellä.
31. heinäkuuta 2020 - 16. elokuuta 2020 784,61 km
31. heinäkuuta 2020 - 16. elokuuta 2020 6,46 l/100 km
Ei kärsi kyllä yhtään revitellä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia polttoainetalous
2-litran diesel koneella 280 000 km:n kaikkien ajojen keskiarvo 5,6 litraa/100km. Eikä tarvitse nostaa kaasulta (=pihistellä) missään vaiheessa ellei halua.
Pienin mitattu tankkausvälin kulutus 4,4 litraa/100km ja suurin 6,9 litraa/100km (=käytännössä pelkkää kaupunkiajoa).
Pienin mitattu tankkausvälin kulutus 4,4 litraa/100km ja suurin 6,9 litraa/100km (=käytännössä pelkkää kaupunkiajoa).
Re: Insignia polttoainetalous
-14 mallin 2.0 EcoFlex diesel, manuaali.
Mittarissa nyt 293tkm....
Ajoa oston jälkeen nyt n. 8000km takana ja keskikulutus 4.1 ajotietokoneessa... tuosta on 80% matkaa ja loput kaupunkia.
Yhden tankillisen ajoin 3.8 keskikulutuksella, tankkauksella mitattu kulutus.
Tuolloin pidin 88 nopeutta vakkarilla ja 5 vaihde päällä, kutos vaihdetta käytän vain yli 100 nopeuksissa, kun se kutonen tuntuu alle satasessa aika "raskaalta", menee kierrokset niin alas.
Mielestäni erittäin pieniruokainen auto, ex Inkku Bi-Turbo automaatilla oli jotain ihan muuta.
Ja kaikki maantieajot ajettu vakkarilla.
Mittarissa nyt 293tkm....
Ajoa oston jälkeen nyt n. 8000km takana ja keskikulutus 4.1 ajotietokoneessa... tuosta on 80% matkaa ja loput kaupunkia.
Yhden tankillisen ajoin 3.8 keskikulutuksella, tankkauksella mitattu kulutus.
Tuolloin pidin 88 nopeutta vakkarilla ja 5 vaihde päällä, kutos vaihdetta käytän vain yli 100 nopeuksissa, kun se kutonen tuntuu alle satasessa aika "raskaalta", menee kierrokset niin alas.
Mielestäni erittäin pieniruokainen auto, ex Inkku Bi-Turbo automaatilla oli jotain ihan muuta.
Ja kaikki maantieajot ajettu vakkarilla.
_____________________________________
Opel Insignia 2.0 cdti Bi-Turbo.
Opel Vectra 2.0 GTS Turbo.
Harley Davidson FLHXI Street Glide.
Opel Insignia 2.0 cdti Bi-Turbo.
Opel Vectra 2.0 GTS Turbo.
Harley Davidson FLHXI Street Glide.