Astra h farmaria ostamassa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
kf6393
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Huhti 2018, 20:22

Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja kf6393 »

Kiinnostas ostaa Astra h wagon
Haluaisin kuulla kokemuksia autosta.

Mitkä kohdat autosta kannattaa tarkistaa
Onko alusta miten hyvin ruostesuojattu?
En viitsi ruveta hitsaamaan.

Miten kestävä kone tuo 1.6
Onko öljyvuotoja tai kansi ongelmia.

Kestääkö kytkin?

Onko maalipinta miten kestävä vai onko Fordin kanssa samoja ruosteongelmia

Autotohtorille ajattelin auton viedä.

Neuvoja astra h omistajat.
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 16 Elo 2005, 11:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

Mulla oli 2006-farkku z18xe-koneella. Ei mitään vikoja koneessa, tuossa ei tainnut olla EGRää. Takaluukku alkoi ekana kukkia, rekisterikilven alueelta, vissiin tyyppivika. Vikavapaa peli ainakin tuo mun kiesi oli.

-Jukkis
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Takaluukku noissa varmaan ensin alkaa kukkia. Sen jälkeen muut yleisimmät kohdat.
Itse ajelin aikoinaan sen verran uudella H-Astralla, etten kestävyydestä osaa sanoa. Tilava autohan se on kokoluokassaan.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja otj »

Ajelin aikanaan uudella Astra H farkulla 2008-2013, kilsoja taisi tulla jotain 120 tkm. Ainoa vika koko aikana oli ilmastoinnin magneettikytkin, joka maksoi töineen jotain 200 e korjata. Luotettava peli, yllättävän hyvä ajaa. Keskikulutus 1.6 Twinport-koneella (115 hv) oli 8 l pintaan. Aika meluisa peli oli muistini mukaan.

Ruoste ei tuota vaihtohetkellä 5 v ikäistä Astraani millään lailla vaivannut. Toki uusimmatkin H-Astrat on nyt jotain 8-vuotiaita. Taisi 2010 vielä Ultimate-varusteisia viimeisiä H-malleja olla myynnissä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kattokaiteiden urista irronnut pintamaalia, takaluukkussa voi olla kukkia. Helman päällä olevan kumilistan alta löytyy ruostetta. Kuitenkin wag konserniin tai vanhempikoppaiseen mondeoon verrattuna loistava koriltaan.

1,6 on pieni ruokainen.
Perusvarma vapaasti hengittävä kone.
Venttiiliohjarin kumit voi ehkä viedä öljyä hieman.

Yksilöitä on 15-vuotiaat autot.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja kjans »

kf6393 kirjoitti: 27 Huhti 2018, 20:33 Kiinnostas ostaa Astra h wagon
Haluaisin kuulla kokemuksia autosta.
Lainaan toiselle foorumille kirjoittamaani sepustusta ajastani Astra H:n kanssa.
Moottori oli 1.6 Twinportti, jonka keskikulutus omilla ajoilla oli tasainen 7,5 l/100km.
-----
Vanha Astra oli mulla pari kuukautta vaille 6 vuotta ja ajoin siihen mittariin melkein 100tkm lisää kilsoja. Myydessä mittarissa oli noin 150tkm, ja mun omistusaikana autoon on tehty hihnaremppa (n.360€, vaihtoväli 10/120tkm), vaihdettu etuiskarit ja jouset (n.500€, katsastuksessa huomattiin toisen jousen olevan katki, jolloin vedettiin koko paska uusiksi, koska työt maksaa enemmän kuin osat ja molemmat puolet on sitten stabiilit), sekä vaihdettu jarrulevyt- ja satulat+palat eteen ja taakse peräkkäisinä vuosina (n.300€/pääty). Nuo on kaikki ns. kuluvaa osaa, joiden vaihto tulee lähes kaikissa autoissa vastaan jossain vaiheessa jos autolla ajetaan 10+ vuotta, joten noissa ei mitään outoa sinänsä ole. Jos tuo jousi olisi kestänyt kunnossa, niin iskareillekaan ei olis tarvinut mitään tehdä, koska kaikki oli muuten vielä toleransseissa ja toimivia. Viime aikoina pyöräntuennasta on alkanut töyssyissä kuulua kolinaa, eli raidetangon päätä tai jotain sielät joutuu luultavasti kohta renaamaan, ja helma alkoi pikkuhiljaa kukkia rungon alatukipalkin ja kylkipeltien saumasta (vanhan Opelin vakio-ongelma)

Ainoat "ei-normaalit viat" oli muutama vuosi sitten, kun yksi sytytyspuola lakkasi toimimasta kesken matkan. Autolla pystyi nitkuttamaan neljääkymppiä vielä huoltoon, ja ongelman korjaus maksoi noin 400 euroa. Tekivät samalla alennetulla hinnalla laajan määräaikaishuollon tarkastukset + tulppien vaihdon, ja koko roska maksoi noin 500€, joten ei sekään konkkaan vienyt. Toinen yllärikeissi oli kun ilmastoinnin kompuran joku osa lakkasi toimimasta, ja jouduin paikallisessa erikoisliikkeessä vaihdattamaan osan uusiksi. Oli sen verran "tyyppivika" tuokin, että niillä oli osa suoraan hyllyssä siellä... Hinta oli muistaakseni noin 350€.

Kaiken kaikkiaan mä olen ollut Astraan ihan tyytyväinen. Se oli hyvä ja luotettava auto, ja silloin kun jotain meni rikki, niin korjauskulut oli maltillisia. Tuo kyseinen 1.6 kone on ilmeisesti yksi Opelin luotettavimpia myllyjä, ja jos vikoja tule, niin ne on yleensä muutaman satasen juttuja eikä muutaman tonnin. Vanhoilla Opeleilla on myös alennetut varaosahinnat ja maltillinen määräaikaishuoltohinta marmoritiskillä, monet etenkin isommat rempat teettää merkkihuollossa halvimmalla, joten siellä omaakin on pääsääntösesti huollettu. Jos hyvän yksilön löytää niin ihan hyvän pelin siitä saa, mutta kannattaa vaan pitää mielessä, että mitä vanhempi auto, sitä todennäköisemmin siihen jotain joutuu laittamaan uusiksi. Saksalaiset suunnittelee autot siten, että ne on 10 vuoden kohdalla jo paalissa...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Mulla oli 2009 mallinen H-Astra melkein 7 vuotta ja yli 150tkm sillä tuli ajettua. Ostin auton uutena. Takuuaikana siitä hajosi sähköinen termostaatti ja jossakin vaiheessa tuo ilmastoinnin magneettikytkin. Itse ostin uuden osan Turun Eurotuonnista, ja maksoi noin 60 euroa. Helppo vaihtaa itsekin, ei tarvitse ilmastointijärjestelmää tyhjentää. Vaihto-operaatio otti muutaman tunnin aikaa. Ei koskaan mitään muuta vikaa!!

Todella edulliset huollot, käytin itse merkkiliikkessä huollossa, tosin väliöljyn vaihdot tein itse. Erittäin helppo vaihtaa 1.6 koneeseen öljyt+suodatin. Öljynsuodatin on siinä maskin takana (hiukan epämääräisesti sanottu, en nyt osaa kuvata paremmin), todella mukavassa paikassa. Tarkoitan lähinnä sitä, että öljynsuodattimen pystyy helposti vaihtamaan yläkautta. Yhden kierroksen vaihdoin itse jarrulevy ja -pala settejä joka nurkkaan. Silloin tuo kierros maksoi alkuperäistä vastaavilla osilla 200 euroa, nyt vissiin vähän enemmän. Joka tapauksessa erittäin edullisia varaosat ovat H-malliin.

Jos tosiaan hyvän yksilön löydät, kyllä varmaankin mukavan pelin saa vielä pitkäksi aikaa! Tsemppiä hyvän yksilön löytämiseen :peukku:
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
tiebo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 164
Liittynyt: 07 Syys 2005, 18:36
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Astra h farmaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja tiebo »

Ostin 2010 Ultimate varustellun farkun uutena. Nyt ajettu 55 000km (luit oikein 55t ei 155t). Takuuseen vaihdettiin ainoastaan sulakerasian pohja, kun ulkolämpötilan anturi näytti noin 20C yli oikean lämpötilan. Yrittivät vaihtaa ensin itse anturin, sitten infonäytön ja lopulta viallinen osa oli tuo mainittu. Lisäksi kampanjana oli joku korjaus tööttiin.

Itse vaihdoin etupään koiranluut, alkoivat kolisemaan noin 28 000 kilometrin kohdalla. Varmaan olis menny takuuseen vaikka 2v takuuaika oli jo ummessa, mutta kun ei ollut iso homma ja kustannus niin vaihdoin "heavy duty" koiranluut eteen itse.

Lisäksi olen silikonilla tiivistänyt apparin puolen kaiuttimen, kun valutti vettä sisään kaiuttimen kotelon raosta. Muuten normaalit vuosihuollot ja ilmastoinnin täytöt vain, ensimmäiset kaksi vuotta merkkiliikkeen leimat ja sitten nyrkkipajan leimat seuraavat viisi ja tänä keväänä tein ekan kerran itse huollon ilman leimoja.

Hyvin on auto pelannut, tosin ei sillä paljoa vielä ajettukaan. Vähän meluisa, surkea mankan äänentoisto ja räminöitä siellä täällä muoveissa.
Astra H 1.6 Ultimate Wagon 2010
Vastaa Viestiin