OnStar ja my opel sivu 3->

Keskustelua Opeleista
Erik
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Huhti 2020, 13:12

On star

Viesti Kirjoittaja Erik »

On Star palvelut loppuu vuoden loppuun mennessä.Tuntuu aika oudolta kun autossa on asioita jotka on tehty On Starin köyttöä varten ja nyt ne ovat täysin turhia.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: OnStar

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ihan oikeasti. Siis vakavissaan, kyllä tuon käyttö ja hyöty on oikeasti sen verran marginaalista, että tuskin kenenkään elämä siitä heikkenee vaikka tuo kuopataan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: OnStar

Viesti Kirjoittaja Nible »

Oli tuo onstar parempi tietyissä asioissa mitä tuo nykyinen MyOpel. Onstarilla näki ajetut kilometrit, trip A:n, Sai ovet auki ja kiinni.

MyOpel
eRemotella nyt sentään saa latauksen ajastettua, tosin helpompi se on tehdä siinä vaiheessa kun laittaa piuhan kiinni.
Ainoa hyöty käytännössä se että saa auton jäähtymään tai lämpenemään etänä valmiiksi ennen lähtöä. Tosin haluaa että ovet on lukossa. Kulutustiedot välilehti on pariin kertaan ollut näkyvillä, mutta pääsääntöisesti ei. Ja ei ole vieläkään tässä nyt selvinnyt että mitkä toiminnot vaativat bt yhteyden autoon ja mitkä toimii ilman.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Erik
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Huhti 2020, 13:12

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja Erik »

Juu kestän tämän kyllä 😊
J.M.L
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Loka 2020, 12:42

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja J.M.L »

Mutta minä en kestä 😄 Onko mitään ryhmäkannetta puuhattu? Tilanne on mielestäni aika kohtuuton ja tällä on vaikutusta myös auton turvallisuuteen kun automaattinen hätäsoitto ja paikannus loppuu.
hvth
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 19:57
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja hvth »

Mulle tuli ainakin viime perjantaina Onstarilta sähköposti, että palvelu jatkuu ennallaan
Vakkumi
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Loka 2020, 13:18

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja Vakkumi »

Hei,

minulle tämä palvelu on ollut ratkaiseva syy ostaa 2017 vuonna Astra. Eli tarvitsen ihan konkreettisesti esim. ovien etäavausta.

Palvelun (OnStar) päätyttyä olisin olettanut että autoon olisi saanut jonkin vastaavan. Näin ei ole.

Olen nyt selvittämässä tätä kuluttajaneuvoja kanssa.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja Nible »

MyOpel softa alkoi syyskuun 2. päivästä lähtien siirtelemään ajot puhelimeen. Syyskuussa 90% kilometreistä siirtyi. Tässä kuussa nämä 15 ensimmäistä päivää, niin on siirtyny 63% kilometreistä. Tosin tässä kuussa on enemmänkin ollut ongelmia tuon toiminnan kanssa, eli onkohan pari päivää ollut sellaista että ohjelma on heittänyt ulos ja ei ole päässyt kirjautumaan sisään takaisin. Täysin arpapeliä siirtyykö ajo puhelimeen vai ei.
Näyttää ajetun matkan kilometrit, kokonaiskilometrit matkan lopussa, alku- ja loppupisteen, alku- ja loppuajan, kulutetun bensan määrä ja keskikulutus.

Lisäksi se kerää ajon lopun bensan määrän tankissa ja kuinka pitkälle sillä pääsee. Onko vikoja päällä tai ollut. Kilometrit ja päivät seuraavaan huoltoon. Näitä tietoja tuo sovellus ei näytä, vaan ne saa näkyviin, kun vie puhelimesta nuo tiedot json tiedostoon, josta ne sitten löytyy.

Tosin edelleenkään softa ei ilmoita kun akku on ladattu täyteen. Tosin näköjään saa tiedon että lataus valmis, kun se on yleensä se viimeisin päivitysaika ollut.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

hvth kirjoitti: 06 Loka 2020, 19:18 Mulle tuli ainakin viime perjantaina Onstarilta sähköposti, että palvelu jatkuu ennallaan
?
timi.rantanen
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Helmi 2021, 12:30

Re: OnStar ja my opel sivu 3->

Viesti Kirjoittaja timi.rantanen »

Vakkumi kirjoitti: 15 Loka 2020, 13:22 Hei,

minulle tämä palvelu on ollut ratkaiseva syy ostaa 2017 vuonna Astra. Eli tarvitsen ihan konkreettisesti esim. ovien etäavausta.

Palvelun (OnStar) päätyttyä olisin olettanut että autoon olisi saanut jonkin vastaavan. Näin ei ole.

Olen nyt selvittämässä tätä kuluttajaneuvoja kanssa.
Etenikö tämä jotenkin sinulla? Itse ajattelin ihan samaa, koska tämä muutos vaikuttaa merkittävästi tuotteen toimintaan jollaisena sen olen ostanut.
Vastaa Viestiin