JPopeli kirjoitti: ↑02 Huhti 2018, 10:26
Sen saa nollattua ohjauspyörän oikeanpuolimmaisilla nappuloilla. Löytyy ilman ohjekirjaakin näyttöä selaamalla, mutta taitaa ohjekirjastakin löytyä ihan ohjekin miten nollataan.
Täälläkin uutena viime kesänä hankittu 1.4T huutelee 8 kk:n ja 13 000 km:n jälkeen kohta öljynvaihtoa. Pari prosenttia siis vielä jäljellä. Kannattaisiko jo nyt viedä ensimmäiseen määräaikaishuoltoon vai vaihtaisiko vain öljyt ja muutaman kk:n päästä taas uuteen öljynvaihtoon määräaikaisen merkeissä?
Itse veisin jo nyt määräaikaiseen huoltoon, koska turha juosta siellä taas hetken päästä uudelleen. Jatkossa Sinun ehkä kannattaisi teettää väliöljynvaihto 6 kk:n välein, ja määräaikaishuollot teettää noin 12 kk:n välein.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 06:18
Itse veisin jo nyt määräaikaiseen huoltoon, koska turha juosta siellä taas hetken päästä uudelleen. Jatkossa Sinun ehkä kannattaisi teettää väliöljynvaihto 6 kk:n välein, ja määräaikaishuollot teettää noin 12 kk:n välein.
Ok, kiitos. Näin vähän itsekin asiaa mietin. Olisi pitänyt hieman aiemmin herätä tähän ja tehdä laskelmia, niin olisi voinut mennä tuolla puolen vuoden syklillä.
Länsiautoon suunta sitten luultavasti vie vai löytyisikö pääkaupunkiseudulta parempaa vaihtoehtoa siten, että takuu säilyy? Motonetistä haen öljyt, mutta kannattaisiko myös suodatin ottaa sieltä kainaloon, esim tämä: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... neuvo=2827? OE-laatu, mutta ilmeisesti ei GM-brändätty. Alkaako esim. Länsiauto tällaisesta suodattimesta rutisemaan, jos tuo mukanaan?
Groleo kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 00:19
Täälläkin uutena viime kesänä hankittu 1.4T huutelee 8 kk:n ja 13 000 km:n jälkeen kohta öljynvaihtoa. Pari prosenttia siis vielä jäljellä. Kannattaisiko jo nyt viedä ensimmäiseen määräaikaishuoltoon vai vaihtaisiko vain öljyt ja muutaman kk:n päästä taas uuteen öljynvaihtoon määräaikaisen merkeissä?
Ja täällä uutena tehdastilauksena viime huhtikuussa käyttöönotettu ei huutele huollosta vielä mitään.
Omassa näyttää nopeasti laskettuna 0% tulla juuri vuosi luovutuksesta. Ja muistelisin että kyllä siellä se 99% oli silloin joskus ensimmäisenä päivänä kun auton alle sain.
Pitäisikö siis päätellä että jotkut huollot nollaavat mittarin luovutushuollossa ja jotkut ei.
Groleo kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 00:19
Täälläkin uutena viime kesänä hankittu 1.4T huutelee 8 kk:n ja 13 000 km:n jälkeen kohta öljynvaihtoa. Pari prosenttia siis vielä jäljellä. Kannattaisiko jo nyt viedä ensimmäiseen määräaikaishuoltoon vai vaihtaisiko vain öljyt ja muutaman kk:n päästä taas uuteen öljynvaihtoon määräaikaisen merkeissä?
Ja täällä uutena tehdastilauksena viime huhtikuussa käyttöönotettu ei huutele huollosta vielä mitään.
Omassa näyttää nopeasti laskettuna 0% tulla juuri vuosi luovutuksesta. Ja muistelisin että kyllä siellä se 99% oli silloin joskus ensimmäisenä päivänä kun auton alle sain.
Pitäisikö siis päätellä että jotkut huollot nollaavat mittarin luovutushuollossa ja jotkut ei.
Itse olen nollannut vaikka näyttää sen 100%. maahantuontivarastoauto on voinut tosin olla varastossa jokusen kuukauden ja näyttää silti 100% vaikka autolla ei ole ajettu. ekan huollon jälkeen pääsee vertaamaan jos ajo samanlaista kuin ekalla huoltovälillä.
omaa corsaa en luovutushuollossa nollannut testaan parasta aikaa. Tällä hetkellä 18 päivää ensirekisteröinnistä ja 2300km jäljellä 92% ja auto on tehdastilattu.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
TexasMan kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 06:18
Itse veisin jo nyt määräaikaiseen huoltoon, koska turha juosta siellä taas hetken päästä uudelleen. Jatkossa Sinun ehkä kannattaisi teettää väliöljynvaihto 6 kk:n välein, ja määräaikaishuollot teettää noin 12 kk:n välein.
Ok, kiitos. Näin vähän itsekin asiaa mietin. Olisi pitänyt hieman aiemmin herätä tähän ja tehdä laskelmia, niin olisi voinut mennä tuolla puolen vuoden syklillä.
Länsiautoon suunta sitten luultavasti vie vai löytyisikö pääkaupunkiseudulta parempaa vaihtoehtoa siten, että takuu säilyy? Motonetistä haen öljyt, mutta kannattaisiko myös suodatin ottaa sieltä kainaloon, esim tämä: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... neuvo=2827? OE-laatu, mutta ilmeisesti ei GM-brändätty. Alkaako esim. Länsiauto tällaisesta suodattimesta rutisemaan, jos tuo mukanaan?
Suodattimesta ei tietoa, mutta käytin juuri oman astran 1. huollossa Länsiautossa ja vein oman 5l kannun dexos 1 gen2 öljyä.
Hintaa kertyi reilu 140€ ja sisälsi myös avaimen patterin vaihdon.
Valoisuuden tunnistimeen kyselin päivitystä, mutta kuulemma toimii kuten pitää vaikka sinisellä taivaalla pistää näytöt tummiksi ja halogeenit päälle.. Ei siis tullut päivityksiä kun ei ollut vikakoodejakaan.
JuQ kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 18:35
Valoisuuden tunnistimeen kyselin päivitystä, mutta kuulemma toimii kuten pitää vaikka sinisellä taivaalla pistää näytöt tummiksi ja halogeenit päälle.. Ei siis tullut päivityksiä kun ei ollut vikakoodejakaan.
Vähän miten sattuu nuo valoautomatiikat kaikissa autoissa toimii, varsinkin juuri tähän vuodenaikaan, kun ei ole vielä kesäinen valoisuus, mutta ei enää talvinen pimeyskään. Varjoisalla metsätaipaleella lähivalot, valoisalla peltoaukealla päivävalot. Lisäksi tietysti joka sillan alla räpsyy valot edestakaisin. Senpä vuoksi en juuri ikinä käytä valoautomatiikkaa, vaan mulla palaa lähivalot (myös takana) jatkuvasti. Ainoastaan yli 25C kesähelteellä saatan lämpövaurioiden välttämiseksi siirtyä päivävaloille, mutta muuten ihan ympäri vuoden pakotetuilla lähivaloilla - eipähän tarvi sitten kelin yllättäessä erikseen valoja sytytellä.
Groleo kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 00:19
Täälläkin uutena viime kesänä hankittu 1.4T huutelee 8 kk:n ja 13 000 km:n jälkeen kohta öljynvaihtoa. Pari prosenttia siis vielä jäljellä. Kannattaisiko jo nyt viedä ensimmäiseen määräaikaishuoltoon vai vaihtaisiko vain öljyt ja muutaman kk:n päästä taas uuteen öljynvaihtoon määräaikaisen merkeissä?
Ja täällä uutena tehdastilauksena viime huhtikuussa käyttöönotettu ei huutele huollosta vielä mitään.
Omassa näyttää nopeasti laskettuna 0% tulla juuri vuosi luovutuksesta. Ja muistelisin että kyllä siellä se 99% oli silloin joskus ensimmäisenä päivänä kun auton alle sain.
Pitäisikö siis päätellä että jotkut huollot nollaavat mittarin luovutushuollossa ja jotkut ei.
Itse olen nollannut vaikka näyttää sen 100%. maahantuontivarastoauto on voinut tosin olla varastossa jokusen kuukauden ja näyttää silti 100% vaikka autolla ei ole ajettu. ekan huollon jälkeen pääsee vertaamaan jos ajo samanlaista kuin ekalla huoltovälillä.
omaa corsaa en luovutushuollossa nollannut testaan parasta aikaa. Tällä hetkellä 18 päivää ensirekisteröinnistä ja 2300km jäljellä 92% ja auto on tehdastilattu.
No juu, tästä saattaa hyvinkin olla kyse. Missähän vaiheessa auton valmistumisen jälkeen alkaa öljylaskuri pyöriä? Heti ensimmäisestä käynnistyksestä? Oman auton sain alle heinäkuun lopulla ja se oli kuulemma myyjäliikkeen pihalla seisonut toukokuusta asti ja siihen jos lisää mahdollisen maahantuojavarastossa makuutuksen ja rahtaukset Suomeen jne, niin aletaan olla jo aika lähellä 12 kuukautta, jos laskuri käynnistynyt tehtaalta ulos ajettaessa eikä nollattu välissä. Jään mielenkiinnolla odottamaan ja seuraamaan ensimmäisen huollon ja nollauksen jälkeistä aikaa, meneekö samalla syklillä vai pyörähtääkö lähemmäksi 12 kk:n sykliä.
Kyllähän se lähtee heti laskemaan kun auto käynnistetään ekaa kertaa tehtaalla. Voi olla että osa liikkeistä nollaa mittarin ennen luovutusta ja osa taas ei. Tältä vaikuttaa kun niin eritavalla laskee sitä öljynvaihto väliä. Itsellä oli ainakin täydet 100% kun autoni sain ja tasan vuosi kestä mennä 0%. Ens viikolla tulee uusi kärry ja sanoivat vaihtavansa öljyt siihen samalla kun asentavat lämppärit.
JuQ kirjoitti: ↑04 Huhti 2018, 18:35
Valoisuuden tunnistimeen kyselin päivitystä, mutta kuulemma toimii kuten pitää vaikka sinisellä taivaalla pistää näytöt tummiksi ja halogeenit päälle.. Ei siis tullut päivityksiä kun ei ollut vikakoodejakaan.
Vähän miten sattuu nuo valoautomatiikat kaikissa autoissa toimii, varsinkin juuri tähän vuodenaikaan, kun ei ole vielä kesäinen valoisuus, mutta ei enää talvinen pimeyskään. Varjoisalla metsätaipaleella lähivalot, valoisalla peltoaukealla päivävalot. Lisäksi tietysti joka sillan alla räpsyy valot edestakaisin. Senpä vuoksi en juuri ikinä käytä valoautomatiikkaa, vaan mulla palaa lähivalot (myös takana) jatkuvasti. Ainoastaan yli 25C kesähelteellä saatan lämpövaurioiden välttämiseksi siirtyä päivävaloille, mutta muuten ihan ympäri vuoden pakotetuilla lähivaloilla - eipähän tarvi sitten kelin yllättäessä erikseen valoja sytytellä.
Nixmos kirjoitti: ↑05 Huhti 2018, 07:17
Kyllähän se lähtee heti laskemaan kun auto käynnistetään ekaa kertaa tehtaalla. Voi olla että osa liikkeistä nollaa mittarin ennen luovutusta ja osa taas ei. Tältä vaikuttaa kun niin eritavalla laskee sitä öljynvaihto väliä. Itsellä oli ainakin täydet 100% kun autoni sain ja tasan vuosi kestä mennä 0%. Ens viikolla tulee uusi kärry ja sanoivat vaihtavansa öljyt siihen samalla kun asentavat lämppärit.
Minullakin kyllä 100 % näytti kun auton sain. Mutta kun ei tarkkaa tietoa ole miten laskuri toimii, niin voihan olla, että kuluvaan aikaan liittyvä tekijä ei ole reagoinut, kun auto tosiaan muutaman kuukauden käyttämättömänä oli. Ja sitten kun alkoi kilometrejä kertyä, niin aikatekijäkin alkoi sitten kirimään ja huomioimaan seisonta-aikaa. Mene ja tiedä.
Muuten ei yhden yhtäkään teknistä ongelmaa ole autossa ollut lukuunottamatta yhden kerran ramppikiihdytyksessä ilmaantunutta nykimistä 3-vaihteella 2000-3000 rpm:ssä. Matrix ledejä saavat vuosihuollossa myös säätää, sillä tuntuvat näyttävän hieman liian alas.
Minä nollasin Astran huoltovälilaskurin luovutushetkellä automyyjän kanssa. Aikaisemmista kerroista viisastuneena. On sattunut muidenkin kuin Opeleiden kanssa niin, että on unohtunut luovutushuollossa nollata huoltovälilaskuri. Ja tästä johtuen on pyytänyt ennenaikaisesti huoltoon. Nyt Astralle tulikin tasan vuosi 1. huoltoväliksi.
Tänään töistä lähtiessä auto alkoi ilmoitella että öljyn käyttöikä vähissä.
Äsken kauppareissun aikana tuli sitten tekstiviesti ja sähköposti onstarilta että öljyn käyttöikä vähissä.