Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Keskustelua Opeleista
Kukka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Helmi 2018, 21:19

Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kukka77 »

Käytiin koeajamassa 75tkm ajettu insignia. Googlettamalla ei liiemmin tietoa löydy, joten ajattelin kysellä täältä kokemuksia. Onko näissä ollut kiristimen/ketjun kanssa ongelmia? Entä öljynkulutuksen? Mitä kannattaa huomioida, onko näissä jotain tiettyjä vikoja usein?

Olisi varmaan jo tullut kaupat, mutta jäätiin epäilemään kytkimen takia. Kytkin ottaa matalalta, noin viimeiseltä kolmanneksella. Kun lähtee ykkösellä, painaa kaasua ja yrittää päästää niin kytkin ottaa niin alhaalla että ei voi "normisti" päästää kytkintä, auto sammuu. Kytkin jää jotenkin alas, kun se lähtee ylös, niin pitää tosi hitaasti päästää ylös, ettei auto nytkähdä liikkeelle/sammu. Tulee tunne että ajaa edessä olevan perään, kun auto lähtee yhtäkkiä liikkeelle. Kakkosella tm. vaihteella ei tätä tapahdu. Vaihteet menee päälle normaalisti. Myyjä oli sitä mieltä että on ominaisuus ja opettelun asia. Jäin kuitenkin miettimään että onko tosiaan näin vai onko tässä JO kytkinremppa edessä.

Savuttaako nämä, vai onko siitä että kun menee lämpimästä hallista pieneen pakkaseen, niin näytti että savuttaa. Myöskin kun oltiin ajettu ja auto seisoi sammuneena, niin toisesta pakoputkesta tuli pientä höyryä/savua jonkin aikaa vielä auton sammuttamisen jälkeen.

Auto houkuttelisi, mutta varsinkin tuo kytkinhomma mietityttää. Pitäisi maanantaihin mennessä päättää, mutta jatkaako etsimistä vai..
-(z)- Astra 1.4T -15 -(z)- Insignia 2.0T -09
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Kyllä tuosta moottorista on tarinaa foorumilla: viewtopic.php?f=4&t=264604

Tuo kytkin ainakin omassa autossa on aika yksoikonen, irrottaa aika äkisti ja se moottorin vääntö on jotenkin ohkanen pienillä kierroksilla ja nyykähtää helposti. C vecussa aivan saman tuntunen tuo kytkimen toiminta.

Ja pitäähän putkesta savua tulla :D Farkun takalasin takaa nousee komia höyrypilvi kun lyö löylyä. Kuskin puolelta antaa savumerkkiä tovin sammutuksen jälkeen. Ihan normi juttu.
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Juu omassaki kytkin on mallia ottaa/ei ota, ei voi juuri luistattaa. Kuin parempiki sportti :wink:
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... t=insignia

Tuossa myös jotain. Kyllä siihen ketjuremppaan kannattaa varautua, facessakin oli just yksi auto jossa 104tkm kohdalla tuli jakopäässä tunnit täyteen :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Kukka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Helmi 2018, 21:19

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kukka77 »

Kiitos vastauksista! Täytyy vielä pohtia, en ihan ole vakuuttunut. 🤔
-(z)- Astra 1.4T -15 -(z)- Insignia 2.0T -09
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Tuurista kiinni millanen jakopää sattuu. Tuskin tuo kumminkaan kovin yleistä on, että yks kaks paukahtaa paskaks. Jos tämänki foorumin sivuilta löytyy esimerkkitapauksia vain muutama.

Kyllähän se varmasti korpeaa jos joutuis noin kalliin remontin tekemään. :lukko:
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Niin eikai se jakopää tohon neljäpyttyseen ihan kauheesti maksa? Eikä se nyt yks kaks räjähdä. Hyvä motti se muuten on mitä tolla isän autolla ajelin Ruotsista kotiin.

Kolme autoa on mulla tiedossa joihin on jakopää tehty 140tkm mennessä. Eli siihen kannattaa varautua niin ei sitten harmita jos sen joutuu tekemään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
inkkulainen
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2018, 14:22

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja inkkulainen »

Miten tuota ketjuvikaa coi ennakoida? Öljyjä ainakin vaihdattaa suht.usein? Vaikka ajotietokoneessa ei olekaan huollon kehoitusta eikä vikavalo pala, voiko joku vikakoodi ennakoida jakoketjuvikaa? Muutamaa 2009 ja 2010 käyny katsomassa, niillä menty 130 ja 160tkm väliin. Molemmat manuaaleja ja etuvetoja.

C Vectraan ilmeisesti lötyy joku uudemman mallinen kiristin, onkohan vastaavaa Insigniaan? Vai meneekö aina vaihtoon kaikki jakopään osat? Voiko vaihtaa vaan vaikkapa ketjun?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kaikki vaihtoon kun menee.
Ekana varoittaa vikavalo nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta tai kylmäkäynnistyksen rallatus
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu nokista tulee koodit sitten kun venyy tarpeeksi. Öljyjä on hyvä vaihtaa vähän tiheemmin kuin huolto-ohjeissa niin voi vähän pidempään päästä.

Itsellä meni jakopää 117tkm kohdalla 2.8 motissa ja se ei kyllä rallatellut tai varotellut yhtään. Nokista tuli koodit 10km ennen täystuhoa. Ja olin vaihdellut öljyjä 5tkm-10tkm väleillä.

C Vectrassa 2.2 moottoreihin on sitä Turbon kiristintä vaihdettu. Vectran 2.0 Turbossa ei ole ollut hirveästi ongelmia jakopäässä vaikka on niitäkin mennyt. Inkkuun ei ole mitään päivitettyjä osia, se ketju on vaan huono ja se venyy.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Ja eipä nuo porsivat ketjut koske ainoastaan opeleita, BMW E90 318 joka oli ostoslistalla jäi heti pois alkumetreillä. Audi A4 2.0tsfi poltteli ostokuumeessa mutta tyrehtyi sekin ja ei pelkästään ketjun takia.. Mersu c 180 compressoristakin innostuin vaan kappas, niissäkin ongelmia.

Inkku oli ooppeli miehelle helppo valinta, hinta kohdallaan ja sopivasti ajettu. Ketju viat tuli tosin puskista kun hölmö kuvittelin että eihän ne enään 2.2 moottorin jälkeen onnistu hommaa munimaan. Onnistuivat. No autossa 120 thk taulussa katotaan kuin pitkälle mennään ja korjataan jos alkaa kettuilemaan.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu on niitä ongelmia muillakin merkeillä. Ei tuon jakopään takia kannata jättää autoa ostamatta jos muuten miellyttää. On vaan hyvä tiedostaa ongelmat etukäteen. Vaikka mulla porsi jakopää 2.8 moottorista alhaisilla kilometreillä ostin silti toisen auton samalla moottorilla koska tykkään tuosta tekniikasta. Toivotaan että se ei pääse yllättämään :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
inkkulainen
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2018, 14:22

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja inkkulainen »

1,2sorsa kirjoitti: 12 Helmi 2018, 20:03 Kaikki vaihtoon kun menee.
Ekana varoittaa vikavalo nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta tai kylmäkäynnistyksen rallatus
Rallatus on varmaan paras, ehkä kuulee sen ekana. Onkohan jotain youtubevideoo tai vastaavaa mistä tietäis mikä on rallatus :bonk:
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Ääninäyte Vectran ketjusta:

Kyllä sen sitten kuulee ja erottaa normi käyntiäänestä.
inkkulainen
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Helmi 2018, 14:22

Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja inkkulainen »

tuon kyllä kuulee. kiitos videosta! jos käyntiääni on kunnossa, niin ei kai sitä sitten kannata jättää ostamatta jakoketjun venymisen pelossa.
Vastaa Viestiin