Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Käytiin koeajamassa 75tkm ajettu insignia. Googlettamalla ei liiemmin tietoa löydy, joten ajattelin kysellä täältä kokemuksia. Onko näissä ollut kiristimen/ketjun kanssa ongelmia? Entä öljynkulutuksen? Mitä kannattaa huomioida, onko näissä jotain tiettyjä vikoja usein?
Olisi varmaan jo tullut kaupat, mutta jäätiin epäilemään kytkimen takia. Kytkin ottaa matalalta, noin viimeiseltä kolmanneksella. Kun lähtee ykkösellä, painaa kaasua ja yrittää päästää niin kytkin ottaa niin alhaalla että ei voi "normisti" päästää kytkintä, auto sammuu. Kytkin jää jotenkin alas, kun se lähtee ylös, niin pitää tosi hitaasti päästää ylös, ettei auto nytkähdä liikkeelle/sammu. Tulee tunne että ajaa edessä olevan perään, kun auto lähtee yhtäkkiä liikkeelle. Kakkosella tm. vaihteella ei tätä tapahdu. Vaihteet menee päälle normaalisti. Myyjä oli sitä mieltä että on ominaisuus ja opettelun asia. Jäin kuitenkin miettimään että onko tosiaan näin vai onko tässä JO kytkinremppa edessä.
Savuttaako nämä, vai onko siitä että kun menee lämpimästä hallista pieneen pakkaseen, niin näytti että savuttaa. Myöskin kun oltiin ajettu ja auto seisoi sammuneena, niin toisesta pakoputkesta tuli pientä höyryä/savua jonkin aikaa vielä auton sammuttamisen jälkeen.
Auto houkuttelisi, mutta varsinkin tuo kytkinhomma mietityttää. Pitäisi maanantaihin mennessä päättää, mutta jatkaako etsimistä vai..
Olisi varmaan jo tullut kaupat, mutta jäätiin epäilemään kytkimen takia. Kytkin ottaa matalalta, noin viimeiseltä kolmanneksella. Kun lähtee ykkösellä, painaa kaasua ja yrittää päästää niin kytkin ottaa niin alhaalla että ei voi "normisti" päästää kytkintä, auto sammuu. Kytkin jää jotenkin alas, kun se lähtee ylös, niin pitää tosi hitaasti päästää ylös, ettei auto nytkähdä liikkeelle/sammu. Tulee tunne että ajaa edessä olevan perään, kun auto lähtee yhtäkkiä liikkeelle. Kakkosella tm. vaihteella ei tätä tapahdu. Vaihteet menee päälle normaalisti. Myyjä oli sitä mieltä että on ominaisuus ja opettelun asia. Jäin kuitenkin miettimään että onko tosiaan näin vai onko tässä JO kytkinremppa edessä.
Savuttaako nämä, vai onko siitä että kun menee lämpimästä hallista pieneen pakkaseen, niin näytti että savuttaa. Myöskin kun oltiin ajettu ja auto seisoi sammuneena, niin toisesta pakoputkesta tuli pientä höyryä/savua jonkin aikaa vielä auton sammuttamisen jälkeen.
Auto houkuttelisi, mutta varsinkin tuo kytkinhomma mietityttää. Pitäisi maanantaihin mennessä päättää, mutta jatkaako etsimistä vai..
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Kyllä tuosta moottorista on tarinaa foorumilla: viewtopic.php?f=4&t=264604
Tuo kytkin ainakin omassa autossa on aika yksoikonen, irrottaa aika äkisti ja se moottorin vääntö on jotenkin ohkanen pienillä kierroksilla ja nyykähtää helposti. C vecussa aivan saman tuntunen tuo kytkimen toiminta.
Ja pitäähän putkesta savua tulla Farkun takalasin takaa nousee komia höyrypilvi kun lyö löylyä. Kuskin puolelta antaa savumerkkiä tovin sammutuksen jälkeen. Ihan normi juttu.
Tuo kytkin ainakin omassa autossa on aika yksoikonen, irrottaa aika äkisti ja se moottorin vääntö on jotenkin ohkanen pienillä kierroksilla ja nyykähtää helposti. C vecussa aivan saman tuntunen tuo kytkimen toiminta.
Ja pitäähän putkesta savua tulla Farkun takalasin takaa nousee komia höyrypilvi kun lyö löylyä. Kuskin puolelta antaa savumerkkiä tovin sammutuksen jälkeen. Ihan normi juttu.
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Juu omassaki kytkin on mallia ottaa/ei ota, ei voi juuri luistattaa. Kuin parempiki sportti
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... t=insignia
Tuossa myös jotain. Kyllä siihen ketjuremppaan kannattaa varautua, facessakin oli just yksi auto jossa 104tkm kohdalla tuli jakopäässä tunnit täyteen
Tuossa myös jotain. Kyllä siihen ketjuremppaan kannattaa varautua, facessakin oli just yksi auto jossa 104tkm kohdalla tuli jakopäässä tunnit täyteen
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Kiitos vastauksista! Täytyy vielä pohtia, en ihan ole vakuuttunut.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Tuurista kiinni millanen jakopää sattuu. Tuskin tuo kumminkaan kovin yleistä on, että yks kaks paukahtaa paskaks. Jos tämänki foorumin sivuilta löytyy esimerkkitapauksia vain muutama.
Kyllähän se varmasti korpeaa jos joutuis noin kalliin remontin tekemään.
Kyllähän se varmasti korpeaa jos joutuis noin kalliin remontin tekemään.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Niin eikai se jakopää tohon neljäpyttyseen ihan kauheesti maksa? Eikä se nyt yks kaks räjähdä. Hyvä motti se muuten on mitä tolla isän autolla ajelin Ruotsista kotiin.
Kolme autoa on mulla tiedossa joihin on jakopää tehty 140tkm mennessä. Eli siihen kannattaa varautua niin ei sitten harmita jos sen joutuu tekemään.
Kolme autoa on mulla tiedossa joihin on jakopää tehty 140tkm mennessä. Eli siihen kannattaa varautua niin ei sitten harmita jos sen joutuu tekemään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Helmi 2018, 14:22
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Miten tuota ketjuvikaa coi ennakoida? Öljyjä ainakin vaihdattaa suht.usein? Vaikka ajotietokoneessa ei olekaan huollon kehoitusta eikä vikavalo pala, voiko joku vikakoodi ennakoida jakoketjuvikaa? Muutamaa 2009 ja 2010 käyny katsomassa, niillä menty 130 ja 160tkm väliin. Molemmat manuaaleja ja etuvetoja.
C Vectraan ilmeisesti lötyy joku uudemman mallinen kiristin, onkohan vastaavaa Insigniaan? Vai meneekö aina vaihtoon kaikki jakopään osat? Voiko vaihtaa vaan vaikkapa ketjun?
C Vectraan ilmeisesti lötyy joku uudemman mallinen kiristin, onkohan vastaavaa Insigniaan? Vai meneekö aina vaihtoon kaikki jakopään osat? Voiko vaihtaa vaan vaikkapa ketjun?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Kaikki vaihtoon kun menee.
Ekana varoittaa vikavalo nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta tai kylmäkäynnistyksen rallatus
Ekana varoittaa vikavalo nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta tai kylmäkäynnistyksen rallatus
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Juu nokista tulee koodit sitten kun venyy tarpeeksi. Öljyjä on hyvä vaihtaa vähän tiheemmin kuin huolto-ohjeissa niin voi vähän pidempään päästä.
Itsellä meni jakopää 117tkm kohdalla 2.8 motissa ja se ei kyllä rallatellut tai varotellut yhtään. Nokista tuli koodit 10km ennen täystuhoa. Ja olin vaihdellut öljyjä 5tkm-10tkm väleillä.
C Vectrassa 2.2 moottoreihin on sitä Turbon kiristintä vaihdettu. Vectran 2.0 Turbossa ei ole ollut hirveästi ongelmia jakopäässä vaikka on niitäkin mennyt. Inkkuun ei ole mitään päivitettyjä osia, se ketju on vaan huono ja se venyy.
Itsellä meni jakopää 117tkm kohdalla 2.8 motissa ja se ei kyllä rallatellut tai varotellut yhtään. Nokista tuli koodit 10km ennen täystuhoa. Ja olin vaihdellut öljyjä 5tkm-10tkm väleillä.
C Vectrassa 2.2 moottoreihin on sitä Turbon kiristintä vaihdettu. Vectran 2.0 Turbossa ei ole ollut hirveästi ongelmia jakopäässä vaikka on niitäkin mennyt. Inkkuun ei ole mitään päivitettyjä osia, se ketju on vaan huono ja se venyy.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Ja eipä nuo porsivat ketjut koske ainoastaan opeleita, BMW E90 318 joka oli ostoslistalla jäi heti pois alkumetreillä. Audi A4 2.0tsfi poltteli ostokuumeessa mutta tyrehtyi sekin ja ei pelkästään ketjun takia.. Mersu c 180 compressoristakin innostuin vaan kappas, niissäkin ongelmia.
Inkku oli ooppeli miehelle helppo valinta, hinta kohdallaan ja sopivasti ajettu. Ketju viat tuli tosin puskista kun hölmö kuvittelin että eihän ne enään 2.2 moottorin jälkeen onnistu hommaa munimaan. Onnistuivat. No autossa 120 thk taulussa katotaan kuin pitkälle mennään ja korjataan jos alkaa kettuilemaan.
Inkku oli ooppeli miehelle helppo valinta, hinta kohdallaan ja sopivasti ajettu. Ketju viat tuli tosin puskista kun hölmö kuvittelin että eihän ne enään 2.2 moottorin jälkeen onnistu hommaa munimaan. Onnistuivat. No autossa 120 thk taulussa katotaan kuin pitkälle mennään ja korjataan jos alkaa kettuilemaan.
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Juu on niitä ongelmia muillakin merkeillä. Ei tuon jakopään takia kannata jättää autoa ostamatta jos muuten miellyttää. On vaan hyvä tiedostaa ongelmat etukäteen. Vaikka mulla porsi jakopää 2.8 moottorista alhaisilla kilometreillä ostin silti toisen auton samalla moottorilla koska tykkään tuosta tekniikasta. Toivotaan että se ei pääse yllättämään
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Helmi 2018, 14:22
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
Ääninäyte Vectran ketjusta:
Kyllä sen sitten kuulee ja erottaa normi käyntiäänestä.
Kyllä sen sitten kuulee ja erottaa normi käyntiäänestä.
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Helmi 2018, 14:22
Re: Insignia 2.0T -09 harkinnassa
tuon kyllä kuulee. kiitos videosta! jos käyntiääni on kunnossa, niin ei kai sitä sitten kannata jättää ostamatta jakoketjun venymisen pelossa.