Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Etsin luotettavaa ja huoltokuluiltaan mahdollisimman edullista (eli halpaa autoilua) isoa farkkua. 200-300tkm ajettu Vectra C vaikuttaisi melko hyvältä noihin kriteereihin nähden. Googlettamalla päädyin tänne ja luin jo tuon yhden C Vectraa koskevan ketjun läpi. Tarkoitan nimenomaan sitä uudempaa facelift-mallia.
Polttoaineella ei itselleni ole juurikaan merkitystä kun kilometrejä tälle tulisi se 10-20tkm/vuosi. Todennäköisesti kuitenkin diesel, koska henkilökohtaisesti pidän enemmän diesel-koneista ja käsittääksenu nuo bensavaihtoehdot Vectralla ovat melko huonot; pieni 1.8, 2.2 ongelmakone ja 2.8/V6 joka taas ei täytä helpon ja halvan huollon kriteereitä.
Toisesta topicista ymmärsin, että 120hp CDTi on 150hp konetta luotettavampi, en kuitenkaan tajunnut syytä tähän. Pienempikin riittää, mutta on se kiva vähän olla reserviä. Vai onko esim. 120hp kone + ohjelmointi parempi vaihtoehto ?
3.0CDTi:hin en uskalla sotkeutua sen harvinaisuuden vuoksi, vaikka muuten aika unelmamylly olisikin.
Laatikoksi mieluummin automaatti kuin manuaali, mutta tässäkin mennään ihan tarjonnan&luotettavuuden ehdoilla.
Onko noissa diesel-koneissa tyyppivikoja ja ennen kaikkea niitä kalliimman puoleisia (tyyliin 2.2 bensakone) ?
Miten automaattilaatikon kestävyys ?
Yleensäkin tuon mallin tyyppiviat kiinnostavat. Ajovaloilla on myös suuri merkitys itselleni, joten onko xenon-valot ylimääräisen etsimisen arvoinen parannus perinteisiin nähden ?
Myynnissä olevien yksilöiden perusteella ruoste ei ainakaan herkästim koria vaivaa, alustasta en tiedä.
Suomen tarjontakin ihan kohtalaista ja Saksasta saa sitten lisää tutun kautta. Vaihtoehtoina oli myös Volvo V70 ja Opel Insignia. Näissä vaan sijoitettava summa nousee tuonne +15K€ luokkaan kun Vectraa näyttäisi 5-7K€ riittävän. Lisäksi yhden Insignia elämää vierestä seuranneena, en ole vakuuttunut. Kaikki tyyppiviat osuivat kyseiseen yksilöön ja lopulta sitten automaattilaatikko alkoi temppuilemaan 200tkm kohdalla. Kyseessä oli se 160hp versio.
Vaihtoehtojakin saa ehdottaa ja kriteerit tosiaan on:
- Halpa hankkia ja halpa ylläpitää
- Iso farkku ja minimi 110hp
- Ilmastointi (ei tarvitse olla edes automaatti)
- Soittimeen saa omat musiikit puhelimesta (bluetooth tai aux-in) tai soitin vaihdettavissa ilman suurempia kikkailuja
Polttoaineella ei itselleni ole juurikaan merkitystä kun kilometrejä tälle tulisi se 10-20tkm/vuosi. Todennäköisesti kuitenkin diesel, koska henkilökohtaisesti pidän enemmän diesel-koneista ja käsittääksenu nuo bensavaihtoehdot Vectralla ovat melko huonot; pieni 1.8, 2.2 ongelmakone ja 2.8/V6 joka taas ei täytä helpon ja halvan huollon kriteereitä.
Toisesta topicista ymmärsin, että 120hp CDTi on 150hp konetta luotettavampi, en kuitenkaan tajunnut syytä tähän. Pienempikin riittää, mutta on se kiva vähän olla reserviä. Vai onko esim. 120hp kone + ohjelmointi parempi vaihtoehto ?
3.0CDTi:hin en uskalla sotkeutua sen harvinaisuuden vuoksi, vaikka muuten aika unelmamylly olisikin.
Laatikoksi mieluummin automaatti kuin manuaali, mutta tässäkin mennään ihan tarjonnan&luotettavuuden ehdoilla.
Onko noissa diesel-koneissa tyyppivikoja ja ennen kaikkea niitä kalliimman puoleisia (tyyliin 2.2 bensakone) ?
Miten automaattilaatikon kestävyys ?
Yleensäkin tuon mallin tyyppiviat kiinnostavat. Ajovaloilla on myös suuri merkitys itselleni, joten onko xenon-valot ylimääräisen etsimisen arvoinen parannus perinteisiin nähden ?
Myynnissä olevien yksilöiden perusteella ruoste ei ainakaan herkästim koria vaivaa, alustasta en tiedä.
Suomen tarjontakin ihan kohtalaista ja Saksasta saa sitten lisää tutun kautta. Vaihtoehtoina oli myös Volvo V70 ja Opel Insignia. Näissä vaan sijoitettava summa nousee tuonne +15K€ luokkaan kun Vectraa näyttäisi 5-7K€ riittävän. Lisäksi yhden Insignia elämää vierestä seuranneena, en ole vakuuttunut. Kaikki tyyppiviat osuivat kyseiseen yksilöön ja lopulta sitten automaattilaatikko alkoi temppuilemaan 200tkm kohdalla. Kyseessä oli se 160hp versio.
Vaihtoehtojakin saa ehdottaa ja kriteerit tosiaan on:
- Halpa hankkia ja halpa ylläpitää
- Iso farkku ja minimi 110hp
- Ilmastointi (ei tarvitse olla edes automaatti)
- Soittimeen saa omat musiikit puhelimesta (bluetooth tai aux-in) tai soitin vaihdettavissa ilman suurempia kikkailuja
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
2,0T unohtui. 175hp mutta c2 harvinainen.
Parempi ketjunkiristin mitä 2,2
1,8 on kahtakonetta.
Vanhempi z18xe 125hp on nöyrä. 5-vaihteinen laatikko jossa pitkät välitykset......
Z18xer 140hp jo pärjää jos ei ole autotäynnä hiekkasäkkejä. Tämän valitsisin.
2,2 kahta mallia
Z22se (ei c2)
Z22yh eli direct, jakoketjun kiristin ja jakoketju vaihdettu suurimpaan osaan jo. Yhteispaineruiskutus ja järkyttävän hyvät alaväännöt. Negatiivisena vain 98 e5 ja korkeapainepumput ei ole kestäviä. M32 löytynee perästä. Tätä välttäisin.
Alustassa koiranluut ja iskarinyläpään laakerit edessä sekä bumerangit takana kuluvimpia alustan osia.
150hp 1,9diiseli F40 laatikolla
120hp taisi olla 8-venttiilinen kone.
M32 ovat jokereita. Kestää tai ei kestä. Laakerien esijännitys hajottaa laakereita.
Automaatit aisinin tekemiä. Perus varmoja ei vaihdettavaa suodatinta joten öljynvaihtohuolto kannattavaa tehdä ajallaan tai useammin.
Parempi ketjunkiristin mitä 2,2
1,8 on kahtakonetta.
Vanhempi z18xe 125hp on nöyrä. 5-vaihteinen laatikko jossa pitkät välitykset......
Z18xer 140hp jo pärjää jos ei ole autotäynnä hiekkasäkkejä. Tämän valitsisin.
2,2 kahta mallia
Z22se (ei c2)
Z22yh eli direct, jakoketjun kiristin ja jakoketju vaihdettu suurimpaan osaan jo. Yhteispaineruiskutus ja järkyttävän hyvät alaväännöt. Negatiivisena vain 98 e5 ja korkeapainepumput ei ole kestäviä. M32 löytynee perästä. Tätä välttäisin.
Alustassa koiranluut ja iskarinyläpään laakerit edessä sekä bumerangit takana kuluvimpia alustan osia.
150hp 1,9diiseli F40 laatikolla
120hp taisi olla 8-venttiilinen kone.
M32 ovat jokereita. Kestää tai ei kestä. Laakerien esijännitys hajottaa laakereita.
Automaatit aisinin tekemiä. Perus varmoja ei vaihdettavaa suodatinta joten öljynvaihtohuolto kannattavaa tehdä ajallaan tai useammin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
1.2sorsa ehtikin juuri ennen: Siinä tulikin kattavasti kommentit, olen samaa mieltä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Odottakaamme jatkokysymystäJPopeli kirjoitti:1.2sorsa ehtikin juuri ennen: Siinä tulikin kattavasti kommentit, olen samaa mieltä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Kehtaisin väittää että toi 140hv 1.8 (Z18XER) on Opelin parhaita moottoreita. Siinä on myös pidempi 10v/150tkm hihnanvaihtoväli ja mielestäni jaksaa kuljettaa farmarinakin Vectraa kohtuullisesti ja kulutus pysyy kohtuullisena. Itse hakisin vain tuolla moottorilla olevaa Vectraa.
H-Astra samalla koneella tai Z16XER 1.6 116hv koneella olisi vielä edukkaampi ja viimeisissä 09-11 käyttöönotetuissa varustetasokin alkaa olla hyvällä tasolla. Sellaista itse katselisin jos autoa ostaisin
H-Astra samalla koneella tai Z16XER 1.6 116hv koneella olisi vielä edukkaampi ja viimeisissä 09-11 käyttöönotetuissa varustetasokin alkaa olla hyvällä tasolla. Sellaista itse katselisin jos autoa ostaisin
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Tuo 2.0T on tosiaan jäänyt huomaamatta, mutta toisaalta eipä niitä näytä olevan myynnissäkään. Itselläni on mennyt kokonaan ohi tuo Z18XER. Z18XE onkin tuttu G-Astrasta joten alitajuisesti ajattelin myös Vectran olevan 125hp. 2.2 motin voi kyllä unohtaa kokonaan. Juurikin tuo korkeapainepumppu ja jokin ohjainlaite moottoritilassa (sijoitettu kuumaan) olivat asiasta josta kaverikin varoitteli.1,2sorsa kirjoitti:2,0T unohtui. 175hp mutta c2 harvinainen.
Parempi ketjunkiristin mitä 2,2
1,8 on kahtakonetta.
Vanhempi z18xe 125hp on nöyrä. 5-vaihteinen laatikko jossa pitkät välitykset......
Z18xer 140hp jo pärjää jos ei ole autotäynnä hiekkasäkkejä. Tämän valitsisin.
2,2 kahta mallia
Z22se (ei c2)
Z22yh eli direct, jakoketjun kiristin ja jakoketju vaihdettu suurimpaan osaan jo. Yhteispaineruiskutus ja järkyttävän hyvät alaväännöt. Negatiivisena vain 98 e5 ja korkeapainepumput ei ole kestäviä. M32 löytynee perästä. Tätä välttäisin.
Alustassa koiranluut ja iskarinyläpään laakerit edessä sekä bumerangit takana kuluvimpia alustan osia.
150hp 1,9diiseli F40 laatikolla
120hp taisi olla 8-venttiilinen kone.
M32 ovat jokereita. Kestää tai ei kestä. Laakerien esijännitys hajottaa laakereita.
Automaatit aisinin tekemiä. Perus varmoja ei vaihdettavaa suodatinta joten öljynvaihtohuolto kannattavaa tehdä ajallaan tai useammin.
Ilmeisesti tuo F40 on ihan kestävässä maineessa (?) ja ovatko siis kaikki Vectran automaatit tuota samaa "Aisinia" koneesta riippumatta ?
Onko noiden 120hp ja 150hp CDTi koneiden rakenteessa/kestävyydessä eroja ? Yritin tuloksetta etsiä uudelleen sitä keskustelua, jossa asiaa sivuttiin.
Näitähän riittää, varmasti kaikki ehtivät osallistua1,2sorsa kirjoitti:Odottakaamme jatkokysymystäJPopeli kirjoitti:1.2sorsa ehtikin juuri ennen: Siinä tulikin kattavasti kommentit, olen samaa mieltä.
Ei H-Astrakaan kyllä paha valinta olisi. Noin uusissa tosin hinta menee sinne +7K€ tienoille. Tarjontaa selkeästi enemmän, mutta toisaalta tiloissa menettää jonkun verran. Tuo Z18XER kone vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta melkeen pitää sitten manuaalina ottaa. Nettiautossa vain kaksi Z18XER & automaatti yhdistelmää myynnissä.Pistoolisankari kirjoitti:Kehtaisin väittää että toi 140hv 1.8 (Z18XER) on Opelin parhaita moottoreita. Siinä on myös pidempi 10v/150tkm hihnanvaihtoväli ja mielestäni jaksaa kuljettaa farmarinakin Vectraa kohtuullisesti ja kulutus pysyy kohtuullisena. Itse hakisin vain tuolla moottorilla olevaa Vectraa.
H-Astra samalla koneella tai Z16XER 1.6 116hv koneella olisi vielä edukkaampi ja viimeisissä 09-11 käyttöönotetuissa varustetasokin alkaa olla hyvällä tasolla. Sellaista itse katselisin jos autoa ostaisin
Takapenkit joutuu todennäköisesti poistamaan joka tapauksessa osti minkä osti.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Astra on todella paljon pienempi tiloiltaan mitä Vectra, ja omasta mielestä lähes joka suhteessa muutenkin huonompi...
Bensakoneista 2.0t kone on ihan hyvä, tosin ei kovinkaan taloudellinen. (Sama moottori kuin Saab B207).
120hp dieseliä on sekä 8v, että 16v versiona. 8v on yksinkertaisempi tekniikaltaan ja luotettavampi.
Bensakoneista 2.0t kone on ihan hyvä, tosin ei kovinkaan taloudellinen. (Sama moottori kuin Saab B207).
120hp dieseliä on sekä 8v, että 16v versiona. 8v on yksinkertaisempi tekniikaltaan ja luotettavampi.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Itsellä 1.8 140hv farmari manuaali. Jaksaa kulkea ja rekankin ohi pääsee nopeasti. Itsellä 08 vm 150tkm ajettu. Varusteita noihin saa helposti jälkiasennettuakin.
Jos vaan Xenonit saatikka afl valot löytyy niin kannattaa panostaa.. Itsellä Philipsin racingvisionit lyhyissä ja ei kauheasti kehuttavaa ole vectran valoista. Kyllä niillä näkee mutta niin..
Ruostetta tosiaan noissa ei pahemmin ole, mutta kannattaa tietenkin kaaret ja takaluukun kilven päältä kurkata.
Itsellä keskikulutus huitelee 8.8l/100km. Pääasiassa kaupunkiajoa. Itsellä takapenkin tupakansytkärissä fm lähetin johon puhelimen kanssa yhdistää bluetoothilla. Omaa musiikkia saa siten helposti ja halvasti (30e) autossa navi soitin ja värinäyttö niin en raaskinut soitinta vaihtaa.
Itse vaihdoin H Astra farmarista vectraan ja ihan eri auto. Astra tuntuu paljon köyhemmältä ja oikeasti paljon pienemmältä.
Jos vaan Xenonit saatikka afl valot löytyy niin kannattaa panostaa.. Itsellä Philipsin racingvisionit lyhyissä ja ei kauheasti kehuttavaa ole vectran valoista. Kyllä niillä näkee mutta niin..
Ruostetta tosiaan noissa ei pahemmin ole, mutta kannattaa tietenkin kaaret ja takaluukun kilven päältä kurkata.
Itsellä keskikulutus huitelee 8.8l/100km. Pääasiassa kaupunkiajoa. Itsellä takapenkin tupakansytkärissä fm lähetin johon puhelimen kanssa yhdistää bluetoothilla. Omaa musiikkia saa siten helposti ja halvasti (30e) autossa navi soitin ja värinäyttö niin en raaskinut soitinta vaihtaa.
Itse vaihdoin H Astra farmarista vectraan ja ihan eri auto. Astra tuntuu paljon köyhemmältä ja oikeasti paljon pienemmältä.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Ei sitten taida isoa ero kulutuksessa olla 2.0t ja 1.8 välillä. Karvan verran yli 9l/100km on omalla 2.0t manuaali Signumilla ollut keskikulutus.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Aisinin F40 automaattilaatikko on kestävä . Kunhan vaihtaa öljyt säännöllisesti (100 tkm välein).
Tähän 2.0 bensaturboon ei Opelilla tätä automaattia saa .
Myös tämä bensaturbo on loistava kone. Kaiken lisäksi siihen voi pienellä kustannuksella päivttää softaa ja niin halutessaan myös vielä bensa/etanoliversioksikin.
Taitaa vain nämä Vectra 2.0t farkut olla "kortilla".
Itselläni on nyt 10 vuoden kokemus Saab 9-3SS 2.0t automaatista ( vastaava Opelin Z20NET kone ja F40 autom.) ja kilometrit 120 tkm -> 280 tkm eikä mitään ongelmaa. Ei edes jakopään ketjun kanssa vielä (alkuperäinen) . Lisäksi reilun 6 vuoden kokemus etanolikäytöstä positiivisin kokemuksin. Tällä setillä kulutus maantiellä (100 km/h) bensalla 7,2 l/100km ja etanolilla 9,6 l/100km. Ei paha. Vectra farkku varmaan kuluttanee vastaavaan 9-3 sedaniin verrattuna enemmän, mutta tuo automaatti vs manuaali kuitannee tilanteen samoihin.
Tähän 2.0 bensaturboon ei Opelilla tätä automaattia saa .
Myös tämä bensaturbo on loistava kone. Kaiken lisäksi siihen voi pienellä kustannuksella päivttää softaa ja niin halutessaan myös vielä bensa/etanoliversioksikin.
Taitaa vain nämä Vectra 2.0t farkut olla "kortilla".
Itselläni on nyt 10 vuoden kokemus Saab 9-3SS 2.0t automaatista ( vastaava Opelin Z20NET kone ja F40 autom.) ja kilometrit 120 tkm -> 280 tkm eikä mitään ongelmaa. Ei edes jakopään ketjun kanssa vielä (alkuperäinen) . Lisäksi reilun 6 vuoden kokemus etanolikäytöstä positiivisin kokemuksin. Tällä setillä kulutus maantiellä (100 km/h) bensalla 7,2 l/100km ja etanolilla 9,6 l/100km. Ei paha. Vectra farkku varmaan kuluttanee vastaavaan 9-3 sedaniin verrattuna enemmän, mutta tuo automaatti vs manuaali kuitannee tilanteen samoihin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
" 2.8/V6 joka taas ei täytä helpon ja halvan huollon kriteereitä"
Ei 2.8 ole juuri sen kalliimpi yleishuolloiltaan kuin muutkaan. Ja aina riippuu toki mitä huollat. Mutta ei kai nyt kukaan autoa sen perusteella osta mitä maksaa uusi varakone, ketjuremontti tai vaikkapa kannen huolto.
Öljynvaihto 100e liikkeessä, jarrulevyt ja palat varsin kohtuuhintaisia, tulppien vaihto liikkeessä 200e-300e. Motonet palvelee kuluvissa osissa tarvikeosilla aika pitkälle myös. Toki jos jotain isoa hajoaa, mutta se nyt on enemmänkin huonoa tuuria kuin valmistautumista normi huoltoihin.
Käy ihmeessä ajamassa 2.8 v6 myös, varsin toimiva rakkine.
Ei 2.8 ole juuri sen kalliimpi yleishuolloiltaan kuin muutkaan. Ja aina riippuu toki mitä huollat. Mutta ei kai nyt kukaan autoa sen perusteella osta mitä maksaa uusi varakone, ketjuremontti tai vaikkapa kannen huolto.
Öljynvaihto 100e liikkeessä, jarrulevyt ja palat varsin kohtuuhintaisia, tulppien vaihto liikkeessä 200e-300e. Motonet palvelee kuluvissa osissa tarvikeosilla aika pitkälle myös. Toki jos jotain isoa hajoaa, mutta se nyt on enemmänkin huonoa tuuria kuin valmistautumista normi huoltoihin.
Käy ihmeessä ajamassa 2.8 v6 myös, varsin toimiva rakkine.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Keskikulutus toki nousee 2.8:lla jo useamman litran. Itsellä oli noin 12.5l/100km manuaali OPC:llä. Automaatti vie varmaankin vähän enempi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Sedan z18xe
Uudet suodattimet ja tulpat 195 65 15 hakkapeliitta 8 ja nokian kesärenkaat samassa koossa. Maantiekulutus vaarin ajolla (85km/h) 6,5litraa 98e5 keskikulutus 3km eniten, 12km ja 30km pätkillä alle 8-litraa.
Mittarissa 2009 60tkm nyt 164tkm
Uusittu
Akku kahdesti sitten defan ylläpitolaturi laitettu
3kpl jousia
1x vasen takasatula
2x jarrupalat taakse edellisestä johtuen
1xVaihteiston pohjatiiviste ja oikeassa stefassa mikrohikoilua.
1x jarrupalankulumisanturi eteen (johto hankautui poikki)
Jarruletkujen kannake ja pakoputken kannake ainoat ruostepaikat taka-apurungon pintaruosteenlisäksi
Uudet suodattimet ja tulpat 195 65 15 hakkapeliitta 8 ja nokian kesärenkaat samassa koossa. Maantiekulutus vaarin ajolla (85km/h) 6,5litraa 98e5 keskikulutus 3km eniten, 12km ja 30km pätkillä alle 8-litraa.
Mittarissa 2009 60tkm nyt 164tkm
Uusittu
Akku kahdesti sitten defan ylläpitolaturi laitettu
3kpl jousia
1x vasen takasatula
2x jarrupalat taakse edellisestä johtuen
1xVaihteiston pohjatiiviste ja oikeassa stefassa mikrohikoilua.
1x jarrupalankulumisanturi eteen (johto hankautui poikki)
Jarruletkujen kannake ja pakoputken kannake ainoat ruostepaikat taka-apurungon pintaruosteenlisäksi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Toki nousee, se nyt on selvä. Itsellä manuaali OPC:ssa kulutus ollut 45000km sekalaisessa ajossa 10,4l.
Re: Vectra C (+2006) käyttöautoksi ?
Onko kulutuslukemanne auton tietokoneen laskemia vai ootteko itse laskeneet? Mulla Vectran tietokoneen laskema keskikulutus on 0.5 Litraa liian pieni per 100 km. 11.2 L/100 km on kulutuslukema näytössä kun todellinen kulutus on kalkulaattorilla ja tankkauksen litroilla 11.7 L/100 km. Ajo on taajamassa enimmäkseen. Maantiellä menee 80 -100 km/h vauhdeissa 7 - 8 L/100km. Kulutus laskee selvästi kun automaatti kytkee kutosvaihteen päälle. Se tapahtuu karvan alle 80 km/h mittarinopeudessa. Moottori siis 2.8 ja ilman moottorinoptimointisoftaa.