Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Keskustelua Opeleista
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Ajoneuvo: Opel Insignia 2.0 cdti Sport Tourer manual (160hv) vm:2011, ajomäärä noin 186tkm
Verrokki/verrokit: Volvo V70 2.4d manual mk2 (163hv) vm: 2006, ajomäärä nyt noin 248tkm. Tällä yksilöllä 11kk:ssa noin 45tkm, VW Passat Variant 1.9TDI 105hv (3c), itse ajoin tällä noin 200tkm ilman ongelmia, mittarilukemalla 385tkm vaihtui edellä mainittuun Volvoon..

Tuli tuossa jokunen viikko sitten palattua meidän taloudessa jälleen yhdeksi Opel:in käyttäjäksi. Meni vaihdossa bensa Volvo V70:nen automaatti ihan korkeiden polttoainekulujen johdosta ja olihan silläkin jo ikääkin. Toki myös tavoitteena hiukan nuorentaa perheen ajoneuvokantaa. Kyseinen Insignia löytyi Seinäjoelta Käyttöautosta jossa se oli jo jonkin aikaa ollut tarjolla. Myyjäosapuolikin ihmetteli miksi sitä ei ole saatu markkinoitua nopeemmin. Koeajolenkin jälkeen ei paljon jäänyt vaille muuta kuin välirahan tinkiminen. Myyjä heitti heti sellaisen tarjouksen jotta emme siitä yhtään lähteneet vääntämään. Omaan arviooni välirahasta antoi noin 1.5 –tonnin pienemmän pyynnön.

Aikaisemmin taloudessamme ollut pari E-mallin kadettia, Vectra A-malli 2 –litraisella koneella (tällä ajettiin todella paljon, todella hyvä yksilö tekniikaltaan), Omega MV6:nen farmari sekä Astra 1.6:nen farmari (vm:-07). Kaikista ihan hyviä kokemuksia. Ainahan näissä kulkuneuvoissa jotain on mutta ei sellaista joka olisi esteenä nyt ollut valintoja tehdessä. Suurin harmi oli Omegan kansivika, vuoti nesteitä hiukan ulos.

Joten kirjoitampa tähän hiukan mitä on itselleni Insignialla ajaessani tullut havaintoihini. Josko näistä olisi jotain apua jollekkin toiselle joka pohtii perheelleen samankaltaista ajoneuvoa.

1 Melu tuntuu olevan selkeästi suurempi matkustamossa kuin Volvo:ssa (5 –vaihteinen manuaali). Erityisesti renkaiden aiheuttama on kuultavissa niin kesä- kuin talvirenkailla. Kesärenkaat eivät olleet ns hampaalle kuluneet kuten ensin epäilin. Pohdin ensin jotta takalaakerit olisivat vaihtokunnossa mutta tarkistuksessa todettiin kunnossa oleviksi (stetoskoopilla kuunneltu).

2. Moottorin luonne alhaisilla kierroksilla vaikuttaa ”hengettömältä” verrattuna Volvo:n koneeseen. Korkeimmilla kierroksilla tilanne tasoittuu. Ominaisuus ei ole kuitenkaan häiritsevä.

3. Vaihdelaatikon toiminta ei ole niin täsmällinen kuin Volvon taikka 3c Passatin laatikon. Ehkä öljynvaihto voisi teettää tulevissa huolloissa. Kuutosvaihdetta ei täälä etelä-pohjanmaalla juurikaan tarvitse. Kerran kokeilin ja totesin jotta ihan turha käyttää, hetkellinen kulutus oli jopa hiukan isompi kuin vitosella kruisaillessa sekä moottorin jurina alkoi kuulumaan. Varmaan moottoritiellä kesäaikaan ja miksei talvinopeuksillakin kun voi päästää meneen pitkän tovin hyvinkin helposti. Esimerkiksi Tre-Hki väliä ajellessa.

4. Alusta on selkeästi ns pintakova. Voisi sanoa että hiukan häiritsevän ”nypyttävä” huonommalla päällysteellä niin kun ne ovat täälä suomessa ja varsinkin kantatiet. Volvossa ei tunnu mitään vaan se nielee epätasaisuudet todella hyvin. Toki volvon alusta on pehmeähkö eikä suurilla nopeuksilla (yli 170km/t) ole riittävä. Tuli vaan kesällä testattua  . Muuten Opelin alusta vaikuttaa maantienopeuksilla ja kunnollisella päällysteellä ihan asianmukaiselta. Ehkä iskareiden vaihdolla saisi tuota nypyttävää ominaisuutta korjattua vaan pitäisi tietää mitkä kepakot sinne laittaisi (Koni FSD, Sach tmv). Tietysti renkaiden vaikutus tulee huomioida, Opelissa 17” 225/55 :set ja Volvossa 16” 205/60:set.

5. Ajoasennon tuohon löysi helposti. Itse olen hoikka ja noin 180cm pitkä niin istuma-asennon sai mieleiseksi. Kuljettajan penkki ei ole samaa luokkaa kuin Volvossa jossa tukea on selkeästi enempi niin istuinosassa kuin selkänojassakin.

6. Kuljettajan ympäristöä tuntuu joissakin artikkeleissa moitittavan. Itse en sitä moiti, kaikki on ihan riittävän hyvin ulottuvissa. Toki nyt alussa on jotkin asiat hiukan hukassa. Jos jotain voisi sanoa niin istuinlämmittimien käyttökytkimet vähän kateissa. Joutuu irroittamaan katseen liikenteestä mutta luulisin jotta myöhemmin niidenkin käyttö luonnistuu paremmin. Ohjauspyörän käyttökytkimet (radio ym) tuntui ensin hiukan heppoisilta. Puhelin ohjauksen kytkimet ovat tässä yksilössä turhat (tulostetun varustelistan mukaan jokin puhelin valmius olisi tuossa yksilössä). Ei se kuitenkaan haittaa vaikka ne siinä ovatkin.

7. Mittariston kromikehät hiukan antaa vanhan aikaisen fiiliksen. Jotenkin ei sovi tämän luokan ajoneuvoon. Olen ehkäpä liian vanhoillinen  jonka mielestä selkeä ja hillitty mittaristo on parhain. Uudemmissa on parempi, vaihtuko se 2013 mallissa?

8. Polttoainekulutuksesta ei nyt vielä pysty sanomaan oikein luotettavaa kommenttia. Pitänee ensin ajella pitkäreissu niin voi verrata volvon kulutuksiin. Omassa työmatka-ajossa volvon kulutus liikkuu noin 5.5l/100km hujakoilla (normaali työmatkaliikenne 95% ajosuoritteesta, loppu on taajama liikennettä). Ajotietokone näyttää 4.7l/100km mutta tuo 5.5 on likempänä totuutta. Nyt Insignialla ajettu pääsääntöisesti taajama- / maaseutuajoa jonka seurauksena keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.3l/100km. Mitenkähän tarkka tuo mahtaa olla?

YHTEENVETONA MOITTEET:

1. Sisämelu on tämän luokan ajoneuvossa, johon Insignia määritellään selkeästi liian suuri. Kyseessä on kuitenkin tuon ajan Opel:in premiumluokkaan valmistama ajoneuvo. Toki päämarkkina-alue on eurooppa jossa teiden pinnat ovat paremmat verrattuna suomen teihin. Sisämeluun tulisi nykypäivän autojenvalmistajien kiinnittää todella merkittävästi huomiota. Teknisillä ratkaisuilla on kohtuullisen vaikea erottua massasta. Otaksun jotta tulevaisuudessa tämä tulee olemaan yksi merkittävä tekijä kuluttajien tehdessä valintoja.

2. Iskunvaimennuksen tulisi olla herkempi. Olisipa kolmisäätöiskarit joka nurkas . Tuo nyt oli ihan vitsinä heitetty. Kuitenkin saisi pois tai vähemmälle nypyyttävän alustan. Tommonen oli jo ensimmäinen 1.3S E-kadettini vuonna kivikausi. Saattaisi Koni FSD:eet olla kannattava hankinta, madaltava alustasarja ei tule kysymykseen johtuen tieden heikosta kunnosta joilla puoliso joutuu ajeleen viikottain.

3. Öljynsuodatin kettumaisessa paikassa (havainto kun öljynvaihto suoritettiin). Lähinnä tee-se-itse säheltäjille. Pystyykö eres yläkautta vaihtamaan suodatinta.

4. Rengaskustannukset selkeästi suuremmat kuin aikaisemmin taloudessa olleissa ajoneuvoissa. Tämä johtunee 17” koosta jotka ovat tässä yksilössä. Hintaan toki vaikuttaa myös valittu rengasmerkki. Itse pyrin välttämään kaikista edullisempia renkaita. Mottona kun on: Hyvää ja halpaa ei ole vielä kukaan kyennyt valmistamaan . Mittoilin jotta 16” vanne ei sovi kun ottaa etujarrusatuloihin kiinni.

YHTEENVETONA KEHUT

1. Ajoasento ihan asianmukainen ja uskon jotta pitkätkin ajorupeamat eivät tuota tuskaa. Myös apukuskinpenkki tuntuu ihan hyvältä. Paljon parempi kuin edellisessä Opel:samme (Astra vm 2007) jossa en pystynyt istumaan 15min kauempaa kun joutui vaihtamaan istuma-asentoa tavalla tai toisella. Siinä oli kummallinen selkänoja. Voisin sanoa että hiukan paremmat istuimet kuin 3c Passatissa jossa ei siinäkään ollut huonot.

2. Takatilat on asianmukaiset, isommat kuin Volvossa. Polvet eivät heti ole etupenkin selkänojassa kiinni.

3. Takapenkit kaadettuna on koko tilan pohja tasainen. Volvossa jää selkänoja hiukan koholle, kuten hyvin monessa farmarissa joita itellä aiemmin on ollut.

4. Sisätilat antaa ihan laadukkaan ”fiiliksen” jos tämän ikäisestä ajoneuvosta voi noin asian ilmaista. Sitä kun joutuu aina käytetyillä kauppaa tekeen  .

5. Öljynvaihdot merkkiliikkeessä selkeästi edullisemmat verrattuna Volvo:n vastaavaan. Tulee käytettyä merkkiliikettä ihan käytännönsyistä (aukioloajat, palvelun saatavuus jne. Itsellä ei mahdollisuutta suorittaa kyseisiä toimenpiteitä.)

6. Ohjausfiilis (tuntuma) on hyvä ja yllättävän näppärästi käsiteltävissä. Kääntyy kohtuu pienessä paikassa ilman vekslauksia eres-takaasin. Emännys ainakin kehuu. Volvo on kuin traktori siinä suhteessä . Vois sanoa jotta helppo ajettava.

7. Opel:in palvelu josta sai kaikki tiedot mitä tuolle yksilölle on tehty menneisyydessä (tämä pitää muistaa tulevaisuudessa jos tulee toinenkin Insignia talouteen). Tämä yksilö oli ollut työsuhdeautona joten kaikki huollot suoritettu merkkiliikkeessä. Kohtuullisesti oli merkintöjä, oli korikorjauksia, sisäpesuja joka vuosi ym  . Alutaipaleensa suorittanut Hensingin ympäristössä joten siitä kyseiset tölvinnät.

MIELENKIINNOLLA ODOTUKSIIN/ym:

- Miten tuolla pärjäilee talven kovilla pakkasilla? Verrokkina todella lämmin Volvo, VW Passat 3c 1.9tdi sekä pari VW Passat 1.9tdi 3b korisina. Noissa kahdessa verrokeissa toki oli (on) polttoainekäyttöiset (lisä)lämmittimet. Opel:ssa lienee jokin sähköinen lisävastus lämmitystä varten joten joutuuko tähän investoimaan webaston tai vastaavan. --> Onko tuo Quick Heat -varuste myös saksassa vakiovarusteena??
- Tekniikan toimivuutta kokonaisuutena (nokisihti, turbo jne). Täytyy muistaa käskyttää aina väliin ettei säätyvät siivet jumiudu. Siis joutuu itekkin välillä ajeleen Opel:lla töihin :D
- Tuleva katsastus . Juuri tehtiin katsastustarkastus päästömittauksineen ym koko kiesille eikä moitteita ilmennyt. Ei muuta kuin leimalle heti kun ”katsastuskausi” alkaa muutaman päivän kuluttua.
- Ihan hyvin voisin vaihtaa Volvon tämän kaltaiseen Insigniaan.
- Mahdollisesti alustan suojaus. Erityisesti näytti takapään tukivarret kaipaavan suojausta kun ovat prässättyä ”terästä”.
- Ensi keväänä kesärenkaiksi tulee Michelin Crossclimet + :sat joista Volvon alla todella hyvät kokemukset.
- Apulaitehihnan yksi rulla pitänee vaihdattaa seuraavan huollon yhteydessä, ellei sitten ennemmin. Huoltomies kertoi jotta tässäkin yksilössä näyttäisi rulla olevan hiukan vinossa. Kiinnike tulee vaihtaa joka ei ole hänen mielestään hankala homma ollenkaan.

ps: Toivon etten "astunut" kenenkään varpaille tämän kirjoutuksen johdosta :D .
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Sisämelua saa kuriin rengasvalinnoilla. Rengaskulut 17-tuumaisissa ovat onneksi viime vuosina yleistymisen myötä pienentyneet, kun vertaa takavuosiin. Omaani ostin viime kesänä uudet 18-tuumaiset "premium-kumit" ja jopa yllättyin hyvästä tarjouksesta.

Alusta on tuossa mallissa nypyttävä ihan uudesta lähtien. Iskareilla voi sitä saada kuriin. Facelift-malliin (2014) alustaa paranneltiin ja tuo pintakovuus/nypytys saatiin pois.
Itselläni oli aiemmin tuollainen samanlainen ja suht pienellä kulutuksella sillä pääsi. Ero muihin saman kokoluokan autoihin tuli varsinkin maantie-moottoritie -ajossa (>100 km/h), jolloin pitkä kutonen ja alhainen ilmanvastus toivat etua Insignialle.

Mitään suuria harmeja ei itselläni tuossa ollut, mutta niitä perusvikoja kannattaa tarkkailla (takakulmien tutkat, penkinlämmitin, takaluukun mikrokytkin), eli niitä toisinaan ilmenee. Tosin tutkat ja mikrokytkin ovat tee-se-itse -miehelle pikkujuttuja ja suht halpoja. Talvella lämpeni ihan kohtuullisesti. Joku lisälämmitin kannattaa kuitenkin asennuttaa. Sähköinen oli muistaakseni ihan hyvä, eli ei säteilylämmitin. Enemmän asiaa löytyy toisesta mallia käsittelevästä ketjusta.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Onko näissä insignioissa kaksisäätöinen (kaksialueinen) lämmityslaite yleinen? Tuossa kattellut ja havainnut ettei kovin yleinen näyttäisi olevan. Seinäjoen seudulla olevissa ei yhdessäkään. Siis liikkeissä tarkoitan sekä vm 2010..2011. Kun aikaa löytyisi vois käyrä tutkimassa paria valkoista...vai hieroisko ottaansa :o
Avatar
Fmon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 155
Liittynyt: 04 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Fmon »

Itse olen jo hetken suunnitellut samanlaista fiilisvertailua, kun tuli 2 "kansansuosikkia" (octavia) ajettua 0-100k/140k km peräkkäin, ja nyt vaihdoin käytettyyn J-Astraan. Pitää vaan hetki vielä kerätä kilsoja, että voi jotain oikeaa sanoa, mutta ainakaan ekat tuhannet ei nyt ole ainakaan pettymystä tuoneet...
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Kamppi kirjoitti:Onko näissä insignioissa kaksisäätöinen (kaksialueinen) lämmityslaite yleinen?
Kyllä kaksialueisia jonkun verran on, esim. itselläni oli. Taisi olla lisävaruste tuolloin. Minulla oli tosin muitakin lisävarusteita siihen napattu, jotka eivät mielestäni silloin olleet vakiona (ainakaan Edition-mallissa), kuten sähköisesti kääntyvät peilit ja pysäköintiavustin (taskuparkkiin).
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Jape76 kirjoitti:
Kamppi kirjoitti:Onko näissä insignioissa kaksisäätöinen (kaksialueinen) lämmityslaite yleinen?
Kyllä kaksialueisia jonkun verran on, esim. itselläni oli. Taisi olla lisävaruste tuolloin. Minulla oli tosin muitakin lisävarusteita siihen napattu, jotka eivät mielestäni silloin olleet vakiona (ainakaan Edition-mallissa), kuten sähköisesti kääntyvät peilit ja pysäköintiavustin (taskuparkkiin).
2-vyöhykeilmastointi Cosmossa/Sportissa vakio, muissa lisävaruste.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Tuo 2-vyöhykesäätö on ihan kätevä. Sää toinen lämmitetään enempi... Toki se tasaantuu melko nopeasti. Näyttää liikkeiden ilmoissa olevan hajontaa tyypeissä. Ei se tieten haittaa. Täytyisi muistaa itekkin sillä ajella väliinsä ja käskyttää kunnolla ettei kerää karstaa ahtimen säätyvien siipien liukupohjalevyyn.... Alkaa muuten ajankuluessa takerteleen ja heittää vikatilaan. Näin kävi yhdessä passatissani heti kun tuli mulle. Tuolloin piti itse todistaa myyjälle mikä vikana, sain uuden ahtimen, työt joutui itse kustantaan. Sillä päästelinkin yli 200tkm ilman mitään ongelmia.

Kuka näiden automaatit ovat toimineet? Onko se aisinin vai kenen tekele? Jotakin katellu niin yhdessäkään ei ole ollut merkintää öljyjen vaihdosta. Ehkä sattumaa tms. Nyky laatikot aina luistattaa hiukan niin öljyt pilaantuu ajan saatossa..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Aisin. Samaa sukua kuin vanhemmat volvot,
Kannattaa vaihtaa niitä öljyjä ajallaan.

Foorumilla juttua aiheesta kun hakee
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Jape76 kirjoitti:Facelift-malliin (2014) alustaa paranneltiin ja tuo pintakovuus/nypytys saatiin pois.
.
Totta, kokemusta on molemmista, 2009 viisiovinen/2014 farkku. Pintanypytys on Faceliftissä saatu pois, ellei sitten viisiovisuus/farkku tee eroa myös. Ja kojelautakin mittaristoineen on huomattavasti nykyaikaisempi. Oli tuossa 2009 mallissakin kaksivyöhykeilmastointi.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Tulihan kokeiltua puhelimen liittäminen. Jopa onnistuikin yrityksessä. Soittajan numero näkyy tietysti, ei muuta. En tiedä voiko muuta tietoa edes näkyä. Pääasia jotta toimii. Liitin tabletit mutta omaa puhelin ei jotenkin löytänyt. Ehkä tuon toheloin jotenkin. Pitää koittaa toisella kertaa huolellisemmin.
Elikkä yksi positiivinen merkintä opelille lisää.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Tuli viikonloppuna tehtyä noin 1700km reissu tuolla Insignialla. Ihan hyvin se toimi. Kovia pakkasia ei sattunut tällä kertaa. Yksi seikka tuli negatiivisesti esille. Ajovalot ovat yllättävän heikot, ei huonot mutta.. Pitänee tutkailla josko vaihtaisi polttimot ja siten saisi hiukan apua. Valojen lasit ovat kirkkaat ja siten hyvä kuntoisen. Kulutus ajotietokoneen mukaan 4.9l/100km. Laskennallista arvoa ei ole käytössä, jäi laskeminen tekemättä. Kelinä jäinen, polanteinen ja luminen tie. Yllättävän hyvä oli ajaa. Ei juurikaan havaittavaa vetelyä tms. Aikaisemmin mainitsemani melu tulee selkeästi takarakenteista. Tavaraa kohtuullisesti ja puolikas selkänojaa nurin niin melu ei kovin häirinnyt. Elikkä kesällä tutkien vaimennusta rakenteisiin. Mainittakoon jotta renkaina Nokian viime vuoden nastarengas malli.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Minusta A Inskussa parasta on juurikin AFL-ajovalot sekä AGR-penkit, parempia on vaikea löytää.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Tässä pistänyt merkille pienen harmin tuossa farkussa. Lumisilla keleillä tukkii takalamput todella umpeen. Aikaisemmissa farkuissa ei yhdessäkään ole noin pahasti tukossa. Verrokki v70:,ssä ei juuri yhtään. Kunhan pitää huolen ja putsaa eres joskus niin riittää. Takaluukun avaus hiukan hankala väliin koska sen kytkimen potero on lunta täynnä. Jopa jäässäkin. Vois olla sisällä erillinen nappi jossa viive että ehtii luukun nostaa riittävästi auki. Mitään moottoriluukkua harmeineen en kaipaa.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Masi »

Kamppi kirjoitti: Ajovalot ovat yllättävän heikot, ei huonot mutta.. Pitänee tutkailla josko vaihtaisi polttimot ja siten saisi hiukan apua. Valojen lasit ovat kirkkaat ja siten hyvä kuntoisen...
Sulla taitaa olla halogeenit valoina.

Jos ne on AFL-xenonit, niin sitten on jotakin pahasti vialla, jos ei valoteho riitä. Nuo AFL-xenonit on eri autolehtienkin mittauksissa todettu kuuluvan aivan terävimpään kärkeen, mitä näissä hintaluokissa ja hieman kalliimmissakin on nähty.
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Masi kirjoitti:
Kamppi kirjoitti: Ajovalot ovat yllättävän heikot, ei huonot mutta.. Pitänee tutkailla josko vaihtaisi polttimot ja siten saisi hiukan apua. Valojen lasit ovat kirkkaat ja siten hyvä kuntoisen...
Sulla taitaa olla halogeenit valoina.

Jos ne on AFL-xenonit, niin sitten on jotakin pahasti vialla, jos ei valoteho riitä. Nuo AFL-xenonit on eri autolehtienkin mittauksissa todettu kuuluvan aivan terävimpään kärkeen, mitä näissä hintaluokissa ja hieman kalliimmissakin on nähty.
Jaa, olisikohan kuitenkin vain liian vanhat xenon polttimot. Omalla Inkulla ajettu nyt 150 tkm ja mielestäni heikot valotehot. Pitäisi vaihdattaa polttimot kun vain saisi aikaiseksi. Oisko joku näillä kilometreillä vaihtanut ja voisi kertoa kokemuksia että oliko vaikutusta. Turhaan en viitsisi vaihdattaa kun ei aivan ilmaista kuitenkaan ole.
Vastaa Viestiin