Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
GL2017
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Loka 2017, 20:10

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja GL2017 »

Lakeside_fi kirjoitti: 19 Marras 2018, 18:52 Ei kai tässä nyt tehdä yksinkertaisesta asiasta turhan monimutkaista :)

Ilman sadetunnistinta:
HI : nopea
LO : hidas
INT : tihkupyyhintä
OFF : pois

Pyyhinvipu asennossa INT. Säädä haluamasi pyyhintäväli säätöpyörällä:
lyhyt väli : käännä säätöpyörää ylöspäin
pitkä väli : käännä säätöpyörää alaspäin

Sadetunnistimen kanssa:
HI : nopea
LO : hidas
AUTO : pyyhinautomatiikka sadetunnistimella
OFF : pois

AUTO-asennossa sadetunnistin havaitsee tuulilasilla olevan veden määrän ja ohjaa automaattisesti tuulilasinpyyhkimien taajuutta.

Säädä herkkyys kääntämällä säätöpyörää:
vähäinen herkkyys : käännä säätöpyörää alaspäin
suuri herkkyys : käännä säätöpyörää ylöspäin

Oma kokemukseni sadetunnistimen toimivuudesta on vähän ristiriitainen. Välillä se saa outoja kohtauksia ja sitten taas rauhoittuu.
Mulla oli ongelmia luetun ymmärtämisessä 😁 En ajatellut tuota viikseä ollenkaan vaan vain säätöpyörää joten ajattelin hi, low, jne viittaavan siihen kun sattumoisin säätöpyörässäkin on viisi asetusta kuten merkintöjä viiksessä (hi, lo, auto, off, 1x). Mutta joo, tietenkin nuo merkinnät ovat viikselle kuten joku taisi jo aiemmin minua oikaistakin. Sateita odotellessa...
buxx
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Loka 2018, 22:47

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja buxx »

Mitä ruosteenesto käsittelyssä tehtiin?
Koskeekohan ko. kamppanja koko Grandland X mallistoa?
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

buxx kirjoitti: 23 Marras 2018, 19:17 Mitä ruosteenesto käsittelyssä tehtiin?
Koskeekohan ko. kamppanja koko Grandland X mallistoa?
Huoltoaika on vasta parin viikon päästä. Luulen, että tuo koskee hyvin rajattua joukkoa autoja. En olisi huolissani. Voin kysellä asiasta sitten kun vien auton huoltoon.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
76SuperEuro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Elo 2018, 13:30

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja 76SuperEuro »

Nyt sai minunkin autoni tämän ilmastoinnin puhaltimen pörinän mistä "Kunde" raportoi aikaisemmin. Aivan kuin jokin roska olisi tukkimassa ilmanvaihtokanavaa, mitä kovempaa puhallustehoa käyttää sitä voimakkaampi pörinä. Mulla ei kuulunut oikeastaan lainkaan 1-nopeudella ja huomasin asian vasta kun satuin laittamaan puhaltimen 3-nopeudelle, jolloin pörinä oli aika voimakasta. Tämä omituisuus meni ohi itsestään, aivan kuten "Kunde"llakin. Mulla jaksoi pöristä pari päivää.

Toinen asia koskien ilmastoinnin puhaltimen moottoria. Kuulen siitä sellaisen hyvin vaimean ulinan. Olen paikallistanut äänen juurikin ilmastoinnin säätönappuloiden taakse. En tiedä kuulenko äänen koska auto on muuten suht hiljainen ja että muissakin autoissani on ollut jotain vastaavaa "koneen ulinaa", mutta en vain ole kuullut sitä ajomelun takia? Vaikea sanoa että onko vika vai ominaisuus vai olenko turhan herkkäkorvainen. Onko muilla havaintoa tällaisesta?
281246
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 15:40

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja 281246 »

Kauankohan sivut toimii? Pitkiä katkoja välillä ollut. Mikähä lie todellinen syy?
76SuperEuro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Elo 2018, 13:30

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja 76SuperEuro »

"Toinen asia koskien ilmastoinnin puhaltimen moottoria. Kuulen siitä sellaisen hyvin vaimean ulinan. Olen paikallistanut äänen juurikin ilmastoinnin säätönappuloiden taakse."

Päivitän hieman tätä äänikeissii. Ei siis kuulu lainkaan koko ajan vaan silloin tällöin. Eikä ilmeisesti ole puhaltimen moottori, koska laitoin kokeeksi puhaltimen nollille ja sama yhtäjaksoinen korkeataajuuksinen ääni jatkoi ääntelyään. Ääni kuuluu kuitenkin kovimmin aivan ilmastoinnin säätönappuloiden takaa. En ole pystynyt hahmottamaan missä tilanteessa tämä lyö päälle, voi mennä parikin päivää ettei sitä kuulu. Mulla ei ole aavistustakaan miksi ja mistä ääni tulee, kun se ei ilmeisesti ole puhaltimen moottori. Ääni kuuluu lisäksi samalla voimakkuudella vaikka vaihtelisi puhaltimen nopeutta.
Grandland x 18
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Joulu 2018, 13:33

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Grandland x 18 »

Vuoden päivät "stalkannut" keskusteluja "Grannysta" niin oli pakko rekisteröityä tänne. :D

Minulle iski omaan -18 Grandland Enjoy 1,6 D AT, sama ongelma. Pörinä alkoi kun lähdin pihasta liikkeelle, auto oli seissyt yön yli. Pakkasta muutama aste. Käytin Länsiautossa pikahuollossa ja totesivat, että puhaltimeen oli mennyt lehti, joka aiheutti pörinän. Enkä ollut ainoa ketä ks. vian takia on tullut "huoltoon". Olivat ilmoittaneet maahantuojalle, että tuo lehtien pääsy puhaltimeen pitäisi saada estettyä jotenkin.

Kesällä autossa oli ongelmia radion ja auton yhteyksissä. Ihmettelin kun radio sammui ajon aikana n. 10 min välein eivätkä parkkitutkat toimineet kun peruuttelin omaan pihaan parkkiin. Yritin samalla ongelmaa tutkiessani säätää auton valojen "paloaikaa" mutta radio ei tunnistanut,että auto olisi edes käynnissä.

76SuperEuro kirjoitti: 28 Marras 2018, 09:06 Nyt sai minunkin autoni tämän ilmastoinnin puhaltimen pörinän mistä "Kunde" raportoi aikaisemmin. Aivan kuin jokin roska olisi tukkimassa ilmanvaihtokanavaa, mitä kovempaa puhallustehoa käyttää sitä voimakkaampi pörinä. Mulla ei kuulunut oikeastaan lainkaan 1-nopeudella ja huomasin asian vasta kun satuin laittamaan puhaltimen 3-nopeudelle, jolloin pörinä oli aika voimakasta. Tämä omituisuus meni ohi itsestään, aivan kuten "Kunde"llakin. Mulla jaksoi pöristä pari päivää.

Toinen asia koskien ilmastoinnin puhaltimen moottoria. Kuulen siitä sellaisen hyvin vaimean ulinan. Olen paikallistanut äänen juurikin ilmastoinnin säätönappuloiden taakse. En tiedä kuulenko äänen koska auto on muuten suht hiljainen ja että muissakin autoissani on ollut jotain vastaavaa "koneen ulinaa", mutta en vain ole kuullut sitä ajomelun takia? Vaikea sanoa että onko vika vai ominaisuus vai olenko turhan herkkäkorvainen. Onko muilla havaintoa tällaisesta?
MaKu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Syys 2018, 20:07

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja MaKu »

jahas, Autovero teki taas pienen muutoksen alaspäin, mutta perushinnat + varusteiden hinnat pompsahti ylöstäin.. Suksiluukun hinta nousi +40%
ja innovation/enjoyn hintaero venähti 4te!!
Kuinkahan nyt käy jo aiemmin tilattujen autojen kanssa? Nouseeko veroton hinta(3.12.18 hinnasto) vai pysyykä sopimushinta. Vero nyt ainakin laskee.
Lakeside_fi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Joulu 2017, 20:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »

Lakeside_fi kirjoitti: 24 Marras 2018, 00:25
buxx kirjoitti: 23 Marras 2018, 19:17 Mitä ruosteenesto käsittelyssä tehtiin?
Koskeekohan ko. kamppanja koko Grandland X mallistoa?
Huoltoaika on vasta parin viikon päästä. Luulen, että tuo koskee hyvin rajattua joukkoa autoja. En olisi huolissani. Voin kysellä asiasta sitten kun vien auton huoltoon.
Auto oli tänään huollossa. Eipä tuosta juuri suojauksesta tarkempaa tietoa irronnut. Oli vaan tehtaalta(?) tullut määräys käsitellä joku palkisto (joku etuliite tuossa oli, mutta enpä enää muista).

Kuskin penkissä on ollut alusta alkaen pientä nuljahtelua / sivuttaista liikettä. Isosta liikkeestä ei ole kyse, varmaan milli pari, mutta ikävän tuntuinen tiukemmissa käännöksissä. Se laitettiin nyt kuntoon.. siihenkin oli tehtaalta joku ohje. Eli jos jollakin on samanlaista havaintoa, niin kannattaa korjauttaa.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018
Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13543
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko muilla syttynyt huoltovalo etuajassa?
Jo 6000km ja 7kk kohdalla herjasi huolto ylitetty 40km
1,2 bensa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
topias
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Marras 2003, 02:00

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja topias »

1,2sorsa kirjoitti: 07 Joulu 2018, 20:51 Onko muilla syttynyt huoltovalo etuajassa?
Jo 6000km ja 7kk kohdalla herjasi huolto ylitetty 40km
1,2 bensa
täällä alkanut ilmoittamaan huoltotarpeesta turhan aikaisin.
näyttää matkaa huoltoon 7viikkoa tai 17tkm, ajettu nyt 7,5tkm, toukokussa käyttöön otettu 1.2 bensa aut.
o-pel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Elo 2014, 01:38

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja o-pel »

Mulla on nopeusmittarin virhe ällistyttävän suuri, suorastaan häiritsevä. Lahdentiellä ihmettelin kun ketään ei saa kiinni ja kaikki menee ohi ; )
- GL X 1.6D AT6, vakiopyörät/talvi 215 65 R17

Kun
- Näyttämä on 45 km/h, todellinen nopeus GPS:llä havaittua on n. 40 km/h
- Näyttämä 90 km/h, todellinen nopeus n. 80 km/h
- Satasen ja ylittävissä nopeuksissa alinäyttö >10 km/h

Oletteko GPS-mittailleet ? Suoralla avoimella tiellä, tasaista vauhtia
cozar
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 09:41

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja cozar »

Taitaa olla vakio ominaisuus tuo mittarivirhe, J-Astrassa oli samaa luokkaa.
Eli jos ei halua olla tientukkona pitää ajaa ylinopeutta, eli 80 kympin alueella 90 mittarin mukaan.
Aikoinaan huollossa sanoivat, että iso mittarivirhe mahtuu eu säädösten sisälle, ei voi tehdä mitään..... :D
o-pel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Elo 2014, 01:38

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja o-pel »

Ok kiitos kommentista, vähän samaa kuulin Esson baarin raadiltakin. Eli turha lähteä sen takia huoltoon, jos kerran eivät voi (?) mitään pulssi/takoasetuksia tms skaalausta tuossa muuttaa.. (jos vois niin saattais vaikuttaa niin moneen muuhunkin asiaan että lähtiskö lapasesta..).

Ja kiitos aiemmille kirjoittajille käsijarrun deaktivoinnista - meinas tulla pieni paniikki pyörästä vetävässä autopesussa,
kun jarrut pamahti kiinni heti N-asennossa moottorin sammuttaessa. Lopulta sitä ajeltiin läpi moottori käyden - vähänkö nolottaa autonsa omistavaa.. ;)
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Nible »

Astroissa (J ja K) on mittari näyttänyt 5km/h enemmän mitä obd:n kautta saatava nopeus.
J:ssä sitten obd näytti 2km/h enemmän mitä gps ja K:ssa kesärenkailla obd ja gps samat ja talvirenkailla obd näyttää 1km/h enemmän mitä gps.

Tuo 5km/h lisäys on tullut jossain 40-50km/h nopeuksissa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Vastaa Viestiin